וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר את מינוי רגב לאחראית על טקסי הזיכרון ל-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 20:36

השרה, שאחראית על טקסים ממלכתיים נוספים דוגמת הדלקת המשואות ביום העצמאות, תפקח על שני הטקסים ביום זה - לזכר החיילים שנפלו בקרב, ולזכר האזרחים שנרצחו. הטקס ייערך השנה ב-7 באוקטובר, אך החל מהשנה הבאה יצוין בתאריך העברי כ"ד בתשרי

רגב ביקרה בעוטף: "לא מבינה למה המפגינים מפריעים לנו לעשות את העבודה פה"/אבי רוקח

הממשלה תאשר ביום ראשון בישיבתה השבועית הצעה שקובעת ששרת התחבורה מירי רגב תהיה השר האחראית על הטקס הממלכתי לציון יום השנה למתקפת 7 באוקטובר. הטקס יתקיים ב-7 באוקטובר הקרוב. רגב, שמשמשת בדרך כלל גם כשרה שאחראית על טקסים ממלכתיים כמו טקס הדלקת המשואות, תהיה אמונה על הפקת אירועי יום הזיכרון הראשון לציון הטבח, שלפי החלטת ממשלה יכלול שני טקסים - לזכר החיילים שנפלו במתקפה ולזכר כ-1,200 האזרחים שנרצחו על ידי מחבלי החמאס.

מירי רגב, טקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי, חולון, 13 במאי 2024. ניב אהרונסון
השרה מירי רגב בטקס יום הזיכרון בחולון/ניב אהרונסון

הממשלה אישרה במרץ האחרון שבכל שנה יתקיים יום זיכרון לאומי לאירועי 7 באוקטובר, שיצוין ביום כ"ד בתשרי, ובשנה הראשונה, ייערך גם בתאריך הלועזי באופן חד פעמי. לפי ההחלטה, יום הזיכרון יכלול שני טקסים ממלכתיים: בשעה 11:00 טקס לזכר של החיילים החללים שנפלו במלחמה, ובשעה 13:00 טקס לזכר האזרחים נרצחי פעולות האיבה.

רגב עמדה בעבר בראש ועדת השרים לעניני טקסים וסמלים, שהיתה אמונה על כל הטקסים הממלכתיים, אך בממשלה הנוכחית ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להקים ועדת שרים, ולהשאיר את הסמכויות במשרד ראש הממשלה. בפועל הוא ממנה בכל פעם את רגב להיות אחראית על טקסים נבחרים, כמו טקס הדלקת המשואות ויום הזיכרון ל-7 באוקטובר.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully