וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר הצעה לקביעת יום זיכרון לאומי לאסון 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 10:17

לפי ההצעה בכל שנה בתאריך כ"ד בתשרי יתקיים יום זיכרון לאומי לאירועי 7 באוקטובר המציין את האסון, וטקסי זיכרון יתקיימו בכל מוסדות המדינה ובצה"ל. בשנה הקרובה יתקיים טקס ממלכתי גם ב-7 באוקטובר, יום השנה הלועזי למתקפת חמאס

"Holiday Horror Story"/באדיבות מטה ההסברה האזרחי

הממשלה תאשר מחר (ראשון) בישיבתה השבועית הצעה לקביעת יום זיכרון לאומי שנתי לאסון 7 באוקטובר. לפי ההצעה, יתקיים בכל שנה בכ"ד בתשרי יום זיכרון לאומי לאירועי 7 באוקטובר המציין את האסון, וטקסי זיכרון יתקיימו בכל מוסדות המדינה ובצה"ל, ובתוך כך גם טקס אזכרה ממלכתי להנצחת חללי ונופלי מלחמת חרבות ברזל. בשנה הקרובה, לפי ההחלטה, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים יקיים טקס ממלכתי גם ב-7 באוקטובר, יום השנה הלועזי למתקפת חמאס.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "7 באוקטובר נחרת בתודעה הציבורית בישראל כיום הטבח הנורא. דווקא לציון השנה הראשונה למתקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדותינו, כהיענות לרחשי הציבור בישראל, ישנו צורך לציין את האירוע באורח חד-פעמי במועדו הלועזי, שנחקק בתודעת העם בישראל ובתודעתו של העולם. ההיגד 'שבעה באוקטובר' הוא רב-משמעי ובעל הקשר למונח היהודי 'שבעה', שיש בו כדי לציין את האבל בסיום של שנת האבל הראשונה לפרוץ המתקפה".

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
ההרס בזירת הטבח בכפר עזה/רויטרס, אילן רוזנברג
תושבי קיבוץ בארי ששוחררו מהשבי ביקרו לראשונה בקיבוץ. 1 בינואר 2024. אבי רוקח
הבתים ההרוסים בקיבוץ בארי/אבי רוקח

בנוסף הממשלה תאשר מחר את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד קונסול כללי בניו יורק, ואת מינויה של השרה גילה גמליאל לשרת החדשנות והמדע. אקוניס ימונה לתקופה של שלוש שנים עם אפשרות הארכה לשנה רביעית.

סבב התיקים שגיבש ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד, בין השאר, לצופף שורות פנימיות בליכוד ולשדרג את גמליאל בתיק משמעותי יותר מחשש שתחבור למהלך להפלת הממשלה. המהלך כולל גם את סגירת המשרד לעניני מודיעין שבראשו גמליאל עמדה מאז הוקמה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully