וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו, תדמיין שהבן שלך נמצא שם": זעקת המשפחות, לקראת שבוע גורלי לעסקה

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 23:19

על רקע המאמצים הדרמטיים לקידום עסקה השבוע, המונים הפגינו בכל הארץ. בכיכר החטופים בתל אביב נשאה נטלי, בתו של החטוף אוהד בן עמי, נאום מצמרר: "אני מנסה להרים את הראש מעל המים ולהמשיך לעמוד ולהילחם עליך, אני מבטיחה לך שאני לא עוצרת עד שתחזור אליי"

הצהרת משפחות חטופים בשער בגין/ניב אהרונסון

אלפים רבים של מפגינים נמצאים הערב (שבת) ברחוב קפלן שבתל אביב, וב-80 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לקידום עסקת החטופים וקביעת מועד לבחירות.

בין הנואמים בכיכר החטופים היה מאיר שטרית, לשעבר שר המשפטים ושר האוצר מטעם הליכוד: "אני רוצה לפנות לראש הממשלה שאני מכיר היטב ועבדתי איתו קרוב. בבקשה תתייחס לעניין החטופים כאילו הבן שלך נמצא שם. אני יודע שאם אתה רוצה אתה יכול לצפצף על בן גביר וסמוטריץ ולסיים את העינוי הנורא הזה של משפחות החטופים. זה דבר אלמנטרי".

"הייתי חבר בליכוד 32 שנה ואני רואה בצער את המתרחש היום במדינה בראשות הליכוד. ההפיכה המשטרית היא אנטי תזה לאידאולוגיה של הליכוד. ז'בוטינסקי מתהפך בקברו כשהוא רואה מה הליכוד של היום עושה".

"הממשלה הזו מנסה לבטל את הדמוקרטיה בישראל. הם מתעלמים לחלוטין מהיועצת המשפטית לממשלה. החלטות משמעותיות בממשלה מתקבלות בהליכים פסולים. אני מתבייש בחבריי בליכוד. במנזר השתקנים. מה קרה לכם. אני פונה למי ששואף להנהיג את הליכוד בעתיד - אתם נותנים לליכוד לפרק את המדינה ואתם שותקים. שקט הוא רפש".

רבבות הפגינו הערב סביב צומת עזריאלי שבתל אביב.10 באוגוסט 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
אלפים בהפגנה המרכזית בתל אביב, במקביל ל-80 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

נטלי בן עמי, שאביה אוהד עדיין חטוף, נאמה בעצרת ב"כיכר החטופים" כשאמה רז שחזרה מהשבי לצדה. "אבא, איפה אתה הדמעות שזולגות לא מפסיקות והופכות לים של געגוע, אני מנסה להרים את הראש מעל המים ולהמשיך לעמוד ולהילחם עלייך. אבא, אני מבטיחה לך שאני לא עוצרת עד שתחזור אליי. אני לא יכולה יותר לשאת את העצב הכבד הזה והגעגוע, את הדרך שבה העולם ממשיך להתקיים ולהתקדם בלי שאתה כאן".

"נחטפת באכזריות מהמיטה שלך, מהבית שלנו, מהמקום שהיה הכי בטוח בעולם. אבא אני מצטערת שאתה עדיין שם, שאתה עדיין סובל וחווה את 7 באוקטובר שוב ושוב כל יום מחדש. אבא אני מקווה שנוכל לעזור לך להשתקם ולחייך".

"אני עדיין לא מבינה איך זה הגיוני שמשאירים אותך שם בגיהינום הזה, בן אדם כל כך טוב, בן אדם שכשאני מתארת אותו לאנשים חדשים שאני פוגשת, אני בעצם מתארת לב גדול ורחב שעדיין לא ראיתי בשום בן אדם אחר. כבר 10 חודשים שאתה לא כאן, 10 חודשים של עצב וסבל בלתי פוסק, 10 חודשים של געגוע לאבא".

אבא, כבר כמעט שנה אנחנו נלחמים ועושים הכל כדי שתחזור הביתה, כבר כמעט שנה שהמלחמה ממשיכה בבית שלנו, בבארי, בדרום, ובו זמנית גם בצפון, ומול איראן, ומול החותים - אבל מה שהכי מפחיד אותי אבא, מה שהכי מסוכן, זה שאנחנו נתרגל שזו תהיה המציאות, שאנחנו חיים איתה ומשלימים איתה - 115 חטופים שמפקירים אותם כל יום כל שעה וכל דקה מחדש. אני מתגעגעת ואוהבת אותך אבא שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
מאיר שטרית, לשעבר שר המשפטים ושר האוצר מטעם הליכוד:. פאלינה פאטימר, אתר רשמי
"ז׳בוטינסקי מתהפך בקברו כשהוא רואה מה הליכוד של היום עושה"/אתר רשמי, פאלינה פאטימר

לישי לביא מירן, אשתו של עמרי מירן, פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אתה אדם מאמין, עבורך פידיון שבויים זה לא מושג ריק, זו מצווה קדושה. אני יודעת שעמוק בפנים, אתה מרגיש בדיוק כמונו - שרק עסקה תחזיר אותם הביתה.

"אתמול, צייצת שמדובר ב"עסקת כניעה". למה בדיוק אתה קורא כניעה? להחזרת 115 בני-אדם הביתה, להצלת חיים, להבאת חללים לקבורה ראויה, לכל הערכים היהודים והאנושיים האלה אתה קורא כניעה. אנחנו נאבקים בתרבות של אלימות ומוות - לא כדי להיות דומים לה. מחבלים פרצו באלימות לתוך הבית שלנו וקרעו לנו מבין הידיים את עמרי - אותי לא צריך ללמד עם מי יש לנו עסק. עוד נחזור אליה. אבל עכשיו, עכשיו זה זמן פיקוח נפש!".

רישל צרפתי, אמו של אופיר צרפתי שנחטף ונרצח בשבי: "כעם, תמיד האמנו בערך של "כל ישראל ערבים זה לזה". תמיד האמנו שעלינו להחזיר את ילדינו הביתה ולהבטיח את שלומם. אך כעת, כשיש לנו הזדמנות אמיתית להחזיר את הבנים והבנות שלנו לחיק משפחותיהם, האם אנו מהססים. אני מתחננת בפניכם - אל תשכחו את החטופים. אל תתנו ללבכם להתקשות. הביטו בתמונותיהם, ראו את החיוך שלהם, את התקווה בעיניהם. הם מחכים לנו שנציל אותם, שנחזיר להם את תקוותם ואת עתידם".

גיל אליאס, בן משפחתו של אברה מנגיסטו: "ב-9 באוקטובר ימלאו עשר שנים לשבי של אברה. אני רואה הקבלה בין מה שקרה עם אברה בעשר השנים האחרונות, לבין מה שקורה עכשיו עם החטופים. הפתרון היחיד להחזיר את החטופים זה בעסקה. עסקה כזאת מונחת על השולחן היום, צריך רק לאשר אותה. אבל בשביל זה דרושה קואליציה אחרת. כזאת שיקומו מתוכה אנשים אמיצים ויפעילו לחץ לעשות את המעשה הנכון, הראוי, המוסרי, האחד והיחיד. צריך שנבחרי הציבור, אלה התומכים בשחרור החטופים, יתאחדו בשם המטרה האחת - החזרת החטופים הביתה עכשיו".

נטלי ורז בן עמי. פאולינה פאטימר, אתר רשמי
"מה שהכי מפחיד אותי אבא, מה שהכי מסוכן, זה שאנחנו נתרגל שזו תהיה המציאות"/אתר רשמי, פאולינה פאטימר

אדם חג'ג', בן דודו של רום ברסלבסקי: "באותו בוקר שבת לפני 309 ימים, בן דודי רום ברסלבסקי שעבד כמאבטח בפסטיבל הנובה, נתקל יחד עם אלפי אנשים בחורבן בית אמיתי- אבל במקום לברוח או להישבר, רום עשה הכל כדי למנוע את האסון. הוא לקח יוזמה עצמאית והחל לפנות פצועים וגופות למקום מבטחים, הציל חיים וגם מנע מגופות להיחטף לעזה. אחת מהניצולות שהוא חילץ סיפרה שמה שהיא זוכרת במיוחד זה את המשפט שאמר לה: "אני לא עוזב אותך, אל תדאגי, אני שומר עלייך," והכל עם חיוך על הפנים".

"עכשיו, כבר למעלה מ-300 ימים שאין סימן חיים. אני פונה אליכם עם ישראל, שתמיד ידע לעשות הכל כדי להשיב בנים לגבולם ושבויים לביתם, שתפו את הסיפור של רום בכל מקום אפשרי, שתפו את הסיפורים של כל הגיבורים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully