וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מגיב להודעת המתווכות: קורא לרה"מ לא לזוז מהקווים האדומים שהציב לחמאס

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 11:01

בתגובה להודעה שפרסמו אמש הנשיא הביידן, אמיר קטאר אל-תאני ונשיא מצרים א-סיסי שאמרו שהגיע הזמן לחתום על עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה, שר האוצר אמר: הסכם כניעה שיוריד לטמיון את הדמים המרובים שהקזנו. השר פנה לנתניהו והוסיף: "לא ליפול למלכודת הזו"

בצלאל סמוטריץ׳ בעימות עם משפחות החטופים בוועדת הכספים/ערוץ הכנסת

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', קרא היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לא לחרוג מהמתווה שהציע לחמאס. זאת, בעקבות הודעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמיר קטאר תמים אל-תאני ונשיא מצרים א-סיסי שאמרו שהגיע הזמן לחתום על עסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש בעזה.

"ה'מתווכות' אשכרה כתבו בהודעתן אתמול ש'הגיע הזמן לסכם את הסכם הפסקת האש בעזה ושחרור החטופים והאסירים' תוך יצירת סימטריה הזויה בין החטופים הישראלים - גברים נשים וילדים - שנחטפו ממיטותיהם באכזריות נוראה, לבין מחבלים מתועבים שרצחו יהודים ומרצים על זה את עונשם בבתי הכלא?!", אמר השר סמוטריץ'.

"את החטופים אכן הגיע הזמן לשחרר כבר מזמן. את המחבלים המתועבים רוצחי היהודים ממש לא הגיע הזמן לשחרר. ובעיקר, ממש לא הגיע הזמן לעסקת כניעה שתפסיק את המלחמה לפני השמדת הנאצים של חמאס דעאש ותאפשר להם להשתקם ולחזור לרצוח יהודים שוב", הוסיף.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בכנס קטיף לאחריות לאומית ה-10 " שערי עזה" .. קרדיט תמונות: יוסי זליגר, אתר רשמי
שר האוצר בצלאל סמוטריץ בכנס קטיף לאחריות לאומית ה-10 " שערי עזה" ./אתר רשמי, קרדיט תמונות: יוסי זליגר

"ממש לא הגיע הזמן למלכודת מסוכנת שבה 'המתווכות' מכתיבות לנו 'נוסחה' וכופות עלינו הסכם כניעה שיוריד לטמיון את הדמים המרובים שהקזנו במלחמה הצודקת ביותר שאנחנו מנהלים, 'עסקה' שתשאיר את חיזבאללה על הגדרות של תושבי הצפון ותעניק פרס לטרור ולמתקפות איראניות נגדנו, עסקה שתשחק עד דק את ההרתעה הישראלית ואת תדמיתה במזרח התיכון, תציג אותה כמדינת חסות חלשה ותרחיק ממנה את ידידיה במדינות ערב המתונות שכרתו איתה הסכמי שלום מתוך הערכה לעוצמתה ועצמאותה", המשיך.

"אני קורא לראש הממשלה לא ליפול למלכודת הזו ולא להסכים לתזוזה, ולו הקלה ביותר, מהקווים האדומים שהוא הציב רק לאחרונה, וגם הם בעייתיים מאוד".

בהודעת המתווכות אמש נמסר: "אחרי חודשים של מאמצים שאותם נקטנו יש הסכם מסגרת על השולחן, ולא נותר אלא לסכם את הפרטים שנוגעים ליישומו". ביידן, נשיא מצרים ואמיר קטאר הדגישו בהודעה כי אסור לבזבז זמן וכי על כל הצדדים להימנע מעיכובים. השלושה אמרו עוד שהם מוכנים "אם יהיה צורך" להציג הצעה סופית שתסדיר את הנושאים שנותרו פתוחים בנוגע ליישום ובצורה שתענה על הציפיות של כל הצדדים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. רויטרס
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024/רויטרס

ביידן, נשיא מצרים ואמיר קטאר קראו לצדדים לחדש את המשא ומתן ב-15 באוגוסט או בקהיר או בדוחא כדי לסכם את הפרטים הסופיים וליישם את ההסכם ללא דיחוי. בכיר ישראלי אמר כי ישראל הכירה מראש את הודעת המתווכות. "ישראל תגיע לכל מקום ותשתף פעולה עם כל מהלך שיכול לקדם עסקה לשחרור החטופים", אמר.

מלשכת רה"מ מסרו לאחר הודעות המתווכות: "בעקבות הצעת ארצות-הברית והמתווכות, ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המו"מ למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת".

בכיר אמריקני אמר כי ההחלטה לפרסם את ההודעה ולכנס את הפסגה היתה תוצאה של שיחות הטלפון שהנשיא ביידן קיים ביום שלישי עם אמיר קטאר ונשיא מצרים. הבכיר האמריקני אמר כי כינוס הפסגה היה הצעה של המצרים והקטארים הנשיא ביידן תמך בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully