וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל טרם הגיבה. נסראללה מבין ומחייך. והוא לא היחיד

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 17:13

אין תירוצים. במזרח התיכון מי שלא מגיב בעוצמה ובזמן, מאבד את ההרתעה: אם בדאחיה אנחנו לא מסוגלים להכות, באיראן נצליח? כל אויבינו מבינים: מישראל החזקה של פעם נותרה מדינה חלשה, שקיומה נבנה על שקרים. וכל עוד מי שטיפחו את השקרים עדיין בתפקידם, אנחנו בסכנה

נבחרי ציבור בהלווית 12 ילדים במג'דל שמס/אלי אשכנזי

השעה 18:18. לפני 48 שעות בדיוק רצח חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, 12 ילדים ישראלים, ששיחקו על הדשא במגרש ליד הבית. עברו יומיים. וכלום לא קרה.

"אנחנו עובדים על זה", "בנק המטרות מתעדכן", "מחכים להזדמנות להוריד בכיר", "מדייקים את המטרות". כל כך הרבה תירוצים, והשעון מתקתק. בשכונה המזרח-תיכונית, אם לא הגבת בעוצמה ובזמן - איבדת את שארית ההרתעה.

מה יקרה אם לא תגיב חזק ובזמן? נסראללה יבין, איראן תבין, הדרוזים יבינו, סוריה תבין, ארדואן יבין. וגם אנחנו כבר נבין.

זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
12 ילדים ישראלים מתו במשחק כדוגל, ואנחנו מבליגים. זירת פגיעת הרקטה במג'דל שמס/אלי אשכנזי

נסראללה מבין שהבנות 1701, או מה שנשאר מהן, שוות לפח. דם ילדים מהצד הזה של הגבול הוא הפקר. בשנים הקרובות לא יהיו עוד חיים אזרחיים נורמליים מדרום לגבול, כי ישראל לא מסוגלת להגן על אזרחיה או להרתיע את חיזבאללה מלפגוע בהם - יהודים, מוסלמים או דרוזים. כי ישראל לא מסוגלת לכלום.

איראן מבינה שהיא ניצחה. טבעת הפרוקסי שבה הקיפה את ישראל אפקטיבית לחלוטין. דם אזרחי ישראל הופקר. ישראל תכה באיראן? אפילו בדאחיה היא לא מסוגלת להכות.

הדרוזים גם הם מבינים. אחרי שהדרנו אותם מהישראליות בחוק לאום גזעני ומטומטם, עכשיו הם גם מבינים שהמדינה הזו לא תגן עליהם ולא על ילדיהם. בפעם הבאה, אל תבנו עלינו, הם יאמרו. אנחנו כבר לא בונים עליכם.

עוד בוואלה

מדינת ישראל, הסוף: כך איבדנו את זכות הקיום המוסרית שלנו

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
יש לו סיבה לשמוח: טבעת החנק שלו סביב ישראל עובדת מצוין. המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי/רויטרס

סוריה מבינה. היא מבינה שישראל מודיעה קבל עם ועולם שהגולן, שאותו סיפחה בתופים וחצוצרות, כבר לא נחשב לשטח ישראל. הנה, ירושלים הפקירה את מג'דל שמס. הדרוזים יעדיפו בסיבוב הבא להיות בחסות דמשק.

גם ארדואן מבין. שהכוח היחיד במזרח התיכון שקרא תיגר על החלום שלהם לדומיננטיות במה שהיה פעם האימפריה העות'מאנית, ישראל של פעם, זו העוצמתית, החכמה, המתקדמת, המשפיעה - היא כבר לא יותר ממדינה חלשה, שקיומה מותנה ואולי אפילו מוטל בספק. ומה שהוא מבין - מבינות גם סעודיה ומדינות המפרץ.

וגם אנחנו כבר מבינים. לאט לאט, ובהרבה דמעות וכאב - אבל אנחנו מבינים. שהקיום שלנו כאן נבנה על אשליות ושקרים. ושהממסד המדיני והצבאי, שאמור היה להבטיח את קיומנו וקיום ילדינו ונכדינו - כשל והכשיל. ושאם לא נקום מהר ונחליף את כל מי שצריך להחליף, בחליפה או במדים - אנחנו בסכנה אמיתית.

הכותב הוא העורך הראשי של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully