וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאיים בפלישה לישראל: "כמו שעשינו לקרבאך וללוב, אנחנו עשויים לעשות להם את אותו הדבר"

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 23:26

נשיא טורקיה החריף את האיומים שלו כלפי ישראל, ואמר ש"אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו צריכים להיות רק חזקים". ארדואן, שארצו חברה בנאט"ו, כבר איים בעבר "לשחרר" את אל-אקצא והשווה בין נתניהו להיטלר בעקבות המלחמה בעזה

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, איים היום (ראשון) שארצו תתערב ישירות במלחמה בעזה על ידי פלישה לישראל, כפי שעשתה בסכסוכים אחרים בעולם.

"כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, אנחנו עשויים לעשות את אותו הדבר לישראל", אמר ארדואן, בהתייחסו לסכסוכים במובלעת הארמנית באזרבייג'ן ובמדינה הצפון אפריקנית. אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו רק צריכים להיות חזקים".

עם זאת, טורקיה לא שלחה כוחות לנגורנו-קרבאך, אלא סייעה לבעלת בריתה אזרבייג'ן - המצוידת במיטב הנשק הישראלי - להשתלט על החבל מחדש בשנה שעברה. כוחות טורקיים אכן נשלחו ללוב לפני כמה שניים וסייעו לממשלה בטריפולי להדוף מתקפה של גנרל יריב.

שר החוץ ישראל כ"ץ פרסם בתגובה בחשבון ה-X שלו תמונה של הנשיא הטורקי לצד סדאם חוסיין, וכתב כי "ארדואן הולך בדרכו של חוסיין ומאיים לתקוף את ישראל, שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים".

רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה במשחק של נבחרת טורקיה ברבע גמר יורו 2024. רויטרס
מעלה את רף האיומים. ארדואן/רויטרס

ארדואן, שארצו חברה בנאט"ו, איים בעבר על ישראל, כשאמר בין היתר שטורקיה תפעל "לשחרור" מסגד אל-אקצא. עם זאת, מדובר בעליית מדרגה גם עבור נשיא טורקיה, שהתבטא באופן קיצוני כלפי ישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר.

הוא האשים את ישראל ברצח עם והשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר, וסירב לראות בחמאס ארגון טרור - אלא כינה את אנשיו "לוחמי חופש". ארדואן אף הזהיר מוקדם יותר השנה את ישראל מפני ניסיונות לחסל בכירים בארגון הנמצאים בארצו, ואיים ב"השלכות חמורות" במקרה כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully