וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה למען שחרור החטופים בצל האסון בצפון: "נגמר הזמן, די להפקרה ולטרפוד"

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 21:57

בצל האסון בצפון וההצעה המעודכנת לעסקה, נערכות העצרות וההפגנות למען שחרור החטופים. בר, בנה של מיה גורן, שגופתה חולצה מעזה: "הצוואה שלה - שחרור החטופים". מישל אילוז, אביו של גיא שגופתו עוד מוחזקת ברצועה: "7 באוקטובר הוא תקלה? התקלה היחידה היא הממשלה"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024/דוברות רה"מ

בצל מות הילדים במג'דל שמס מפגיעת רקטה של חיזבאללה, וההעברה לארה"ב של ההצעה המעודכנת לעסקת חטופים - מתקיימות הערב (שבת) העצרות וההפגנות השבועיות בקריאה לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר כי בכיכר הדמוקרטיה (קפלן) בתל אביב, וכן בעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ, מוחים רבבות מפגינים וקוראים לקדם את עסקת החטופים ולקבוע מועד לבחירות.

"על השולחן מונחת עסקת נתניהו, שתחזיר את כל החטופים הביתה", נמסר ממטה משפחות החטופים. "נגמרו התירוצים. החטופים לא רק סובלים, הם גם מתים. תחזיר את כל 115 החטופים, עכשיו".

בעצרת של מטה משפחות החטופים בתל אביב, נשאו דברים בני משפחתם של מיה גורן, שנרצחה ב-7 באוקטובר וגופתה חולצה מחאן יונס בשבוע שעבר במבצע מיוחד, ושל בעלה אבנר, שנרצח אף הוא בשבת הנוראה ההיא. "היה לנו חשוב להגיע ולהגיד תודה על חילוצם", הם אמרו. "אין תקומה ואין עתיד למדינה ללא החזרת כל החטופים. הדרך הטובה והבטוחה לכך היא עסקה".

"בעולמנו ההזוי בחודשים האחרונים, הקבורה היא זכייה", אמר בר, בנם של מיה ואבנר, והוסיף: "כל ידיעה קטנה מחזירה אותך ברגע, כל אמירה בזיונית של איש ציבור מחזירה להפקרה. זו תחושה אבסורדית, לשכנע אנשים שתפקידה של מדינת ישראל להילחם על הצלת חיים. אם אנחנו לא מצליחים לעשות זאת, אין שום הצדקה שייפלו לוחמים אמיצים. למה החטופים הם מגש הכסף החדש של מדינת היהודים? איך אפשר לדבר על ניצחון? למה מקשקשים על מחירים כשכל יום יש עוד נרצחות והרוגים?". גורן אמר עוד כי "נדרוש מהאשמים לשאת באחריות שלהם, ללכת הביתה. נמצא את הסולידריות ונתפור את הקרעים. אם לא נחזיר את החיים לשיקום ונקבור את אחרון הנרצחים, החברה הישראלית תתפרק. אחרי שקברנו את אמא לצד אבא באיחור של תשעה חודשים, אני מודה למשפחה שלי, ולמשפחה שנוצרה כאן, של קרובי החטופים. אנחנו איתכם עד הרגע האחרון. לא נפסיק להילחם עליהם. נחזיר את כולם. זו הצוואה האחרונה של אמא".

מיה גורן נחטפה לעזה, בעלה אבנר נרצח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הבאנו אותה לקבורה ליד אבא, באיחור של 9 חודשים". מיה גורן, שגופתה חולצה מעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"300 ימים הם נמקים ומתים בשבי חמאס. נגמר הזמן. נגמרה הסבלנות. אסור להמשיך ולהכיל. די להפקרה ולטרפוד. הגיע הזמן להחזיר את כולם הביתה. עסקה - עכשיו!", אמר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק במהלך ההפגנה בתל אביב. לדבריו, "אנחנו בפתחו של פרק חדש במאבק. מי שדרדר את ישראל לבור הזה, לא יכול להיות מי שיוציא אותה ממנו. או בביטויי נתניהו, קפטן הטיטאניק שהטביע שתי אוניות בזו אחר זו - האחת ב-7 באוקטובר, והשנייה ב-10 חדשים של גבורת לוחמים בשטח ושיתוק אסטרטגי בצמרת - אסור שיקבל לפיקודו את האונייה השלישית והאחרונה שלנו. זה בנפשנו. ולכן, חיוני ודחוף לסלקו".

ברק אמר עוד כי "ישראל חייבת להשלים את עסקת החטופים, גם במחיר של סיום המלחמה. זהו חוב מוסרי. ישראל צריכה להשיב ב'כן, אבל!' להצעת ביידן להצטרף 'ל'ציר המתונות' שייערך בהובלת ארה"ב נגד 'ציר הסוררות', שבראשו איראן, בגיבוי רוסיה. לעזה ייכנס לתקופת ביניים, כוח בינערבי, כולל מצרים, אמירתים וגורמים נוספים. בחסות  הכוח תועבר השליטה האזרחית אל גורם פלסטיני שיפעל בהסכמה ובתיאום עם הרשות הפלסטינית, ולא יכלול אנשי חמאס שהשתייכו לזרוע הצבאית. הכוח יוודא שהחמאס אינו שולט בעזה או מאיים על  ישראל. בתנאים מסוימים תוכל גם סעודיה להצטרף לנורמליזציה, וישראל, בתמורה, תידרש להסכים לדיון על אופק מדיני שבסופו חזון שתי המדינות. זו האפשרות המעשית היחידה. זה איננו הזמן לייאוש, גם לא לנטישה, אלא להתעשתות. וזה תלוי רק בנו. המאבק יהיה קשה, עם עליות וירידות, אבל אנחנו ננצח".

עוד בוואלה!

נתניהו הציג תמונה ורודה בקונגרס ולא לקח אחריות על מחדליו

לכתבה המלאה

בהפגנות בתל אביב נשא דברים גם מישל אילוז, אביו של גיא אילוז שנחטף ממסיבת הנובה ונרצח בידי חמאס, וגופתו עדיין מוחזקת בעזה. "ראש הממשלה קרא לאסון שהתחולל עלינו ב-7 באוקטובר פליטת כדור! זה מה שאתה אומר לנו - להורים שאיבדו את היקר להם מכל?" זעם, "ואתה לא לבד - ראש המועצה לביטחון לאומי אמר ש-7 באוקטובר היה תקלה! ואני שואל - אתם לא מתביישים? עד מתי הניכור והניתוק הזה יימשכו? בעודנו כאן, משפחת המלוכה מבקרת וחוגגת עם יאיר הנסיך. מתי התקלה שהיא ממשלת ישראל - תתוקן? מתי פליטת הכדור שהיא ממשלת ישראל - תתפטר?". בנוגע להמשך הלחימה, אמר אילוז כי פעילי המחאה לא יתנו לממשלה "לכפות עלינו את האידאולוגיה המשיחית שלכם ולהקריב את בנינו ובנותינו! צו השעה הוא להציל ולהחזיר את החטופים שעדיין חיים בעזה לחיק משפחתם. צו השעה הוא להחזיר את המתים לקבורה. עבורם החטופים זה חיים או מוות, עבורנו המשפחות זה מוות או חיים. כי אין תקומה למדינה שמוותרת על אזרחיה ומפקירה אותם בידי האויב".

הפגנה במחלף קפלן למען עסקת חטופים .20 ביולי 2024 רוני כנפו. רוני כנפו
הפגנה במחלף קפלן למען עסקת חטופים .20 ביולי 2024 רוני כנפו/רוני כנפו

כאמור, מוקדם יותר העבירה ישראל לארצות הברית את הצעתה המעודכנת לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. זו, כוללת את הדרישות החדשות של ראש הממשלה נתניהו, ובמיוחד את הקמתו של מנגנון פיקוח שימנע העברת נשק מדרום רצועת עזה לצפונה. בכירים בצוות המו"מ ובמערכת הביטחון סבורים שחמאס לא יקבל את התנאי הזה וכי הדבר יוביל למשבר בשיחות.

מחר, צפויה להתקיים פגישה ברומא בין ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כדי לדון בהצעה הישראלית המעודכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully