וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופותיהם של רביד אריה כץ, מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס וקיריל ברודסקי חולצו מעזה

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 8:16

גופותיהם של מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס, קיריל ברודסקי ורביד אריה כץ חולצו מאזור חאן יונס. זאת, במבצע שהתבסס בין היתר על מודיעין מחקירות מחבלים. כוחות קומנדו השתתפו בפעולה, לצד רכזי שב"כ וחוקרים שפעלו בשטח להבאת מידע מודיעיני רגיש - לראשונה זה שנים

צעדת משפחות חטופים בדרך לירושלים/יאיר פלטי

הותר לפרסום: צה"ל ושב"כ הודיעו הבוקר (חמישי) על חילוץ גופותיהם של רס"ם במיל' רביד אריה כץ מיה גורן, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי מאזור חאן יונס.

על פי מידע מודיעני, עולה כי מיה גורן נרצחה, רס"ר (מיל') אורן גולדין, רס"ם במיל' רביד אריץ כץ, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ז"ל נפלו בקרב ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו לעזה. החילוץ בוצע אתמול, על ידי כוחות שב"כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98, תחת חטיבת הקומנדו. לראשונה מזה שנים, רכזי שב"כ וחוקרים פעלו בעומק השטח והביאו מידע מודיעיני רגיש.

המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ, מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין, ונוספים שהביאו לכדי ביצוע המבצע.

לצד המאמץ המבצעי, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות.

מיה גורן

קיבוץ ניר עוז פרסם הודעה עם היוודע על חילוץ גופתה וכתבו: אחרי למעלה מתשעה חודשים של המתנה מייסרת, הובאה היום מיה גורן חזרה הביתה לניר עוז. מיה תשוב לאדמת הקיבוץ שאהבה ותיקבר לצד בעלה אבנר גורן, שנרצח והופקר גם הוא בשבת השחורה.

מיה הייתה בת 56, חברת קיבוץ ניר עוז. אם לאסיף, בר, גל ודקל. עבדה כגננת ומטפלת חרוצה ומסורה וטיפלה באהבה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. מיה נרצחה ונחטפה מבית התינוקות בקיבוץ בשבת ה-7 באוקטובר. השבת גופתה על ידי כוחות הביטחון היא סגירת מעגל חשובה עבור משפחת גורן וקהילת קיבוץ ניר עוז. הבאת מיה לקבורה הוא שלב משמעותי בדרך לשיקום קיבוץ ניר עוז ומדינת ישראל, שיקום שלעולם לא יושלם ללא השבת כל החטופים - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. חייבים להחזיר את כולם הביתה, עכשיו.

גל גורן, בנם של מיה ואבנר ז"ל, ספד לאמו: "מיה גורן הייתה אשת חינוך ברמת איבריה. נולדה וגדלה ברמת גן. הייתה מדריכה ורשג"דית בצופים, מפקדת גדנ"ע, למדה בסמינר הקיבוצים ומאז שעברה בעקבות אהובה אבנר ז"ל (שנרצח גם הוא בשבת השחורה) הייתה גננת ומטפלת בניר עוז. אם לארבעה ילדים. הייתה אישה אוהבת, אופטימית, אנרגטית ומסורה. גם בחיים האישיים והמשפחתיים, גם החיים הקהילתיים וגם ובעיקר בעבודתה החינוכית היא עשתה הכל באהבה, אכפתיות ומסירות".

מיה גורן נחטפה לעזה, בעלה אבנר נרצח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מיה גורן נחטפה לעזה, בעלה אבנר נרצח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גל שחזר והוסיף כי אמו שהתה בגן הילדים בו עבדה, שם נפצעה ונחטפה במצב קשה. "בהמשך נודע למשפחה על הירצחה. הוחזרה לקבורה מכובדת בארץ ישראל ותיקבר בניר עוז לצד בעלה. אנחנו מודים לכוחות הביטחון האמיצים שהחזירו אותה יחד עם ארבעה חטופים לקבורה. גם עכשיו אנו קוראים להשבתם המיידית של החטופות והחטופים - אלו החיים לשיקום ואלו הנרצחים לקבורה. כולם ראויים לסגירת המעגל הזאת והפקרתם חייבת להיפסק".

עמיר, אחיינה של מיה, כתב: "מיה חזרה הביתה, הקלה, סגירת מעגל,לא סוף טוב, בטח שלא שמח
הפוסטים על משפחות חטופים שמחכות לחבק ולהתאחד עם יקיריהן לא היו רלוונטיים לנו, אנחנו חיכינו לקבור. גם היום ובמיוחד היום אני לא שוכח שהמדינה הפקירה וכשלה בלהגן על הגבולות שלה ב-7 באוקטובר, כשלה בלהגן על קיבוץ ניר עוז, כשלה בלהגן על אבנר ומיה".

לדבריו, "המינימום זה להפסיק את ההפקרה הנוראית הזו ולחתום על עסקה שתחזיר את אלו שאפשר עוד להציל - כל 74 החטופים והחטופות החיים, ולהביא לקבורה את 45 החטופים הנרצחים, שרק השבוע מספרם עלה בעוד שניים, שניים שהיה אפשר להציל. אני אמשיך לזעוק איפה שרק אפשר למענם עד שזה יקרה. מיה קיבלה את הכבוד האחרון והבסיסי שאדם מת צריך לקבל, להיקבר לצד אהובה, באדמה בה העבירה את רוב חייה. תודה לצה"ל, כוחות הביטחון ומדינת ישראל על המבצע שהביא אותה לכך. תודה מיה, עכשיו את יכולה לנוח".

רס"ר (מיל') אורן גולדין

קיבוץ ניר יצחק הודיע גם על חילוץ גופץו של חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, רס"ר (מיל') אורן גולדין.
אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי.
במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב - קיבוץ ניר יצחק".

אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת - אתכם בצערכם הכבד. אנו מודים לכוחות צה"ל על הפעולה והמחויבות להשבת החטופים.
אנו משתתפים בצער המשפחה, וקוראים לכבד את רצונם לפרטיות ושקט בשלב זה. אנו מוסרים את תנחומינו לשאר המשפחות שקיבלו הערב את הבשורה הקשה ומתפללים לחזרתם של החטופים כולם.

אורן גולדין שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטוף אורן גולדין שגופתו חולצה לישראל במבצע צבאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמ"ר תומר אחימס

סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, נפל במהלך הקרב על קיבוץ נירים, ולקח חלק בקרבות עזים נוספים ב-7 באוקטובר. סמ"ר אחימס, יחד עם סמל קיריל ברודסקי, היו חיילי החפ"ק של אלוף משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו נחטפה לעזה.

אלעד ארזי, ראש המועצה המקומית להבים, הודיע הלילה על חילוץ גופתו של תומר אחימס שנהרג בקרב בנירים ב-7 באוקטובר. "תומר, חברנו האהוב, בן היישוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים. למעלה מתשעה חודשים גופתו הוחזקה בשבי חמאס, והערב חולצה על ידי צה"ל. טקס הקבורה יתקיים היום בשעה 19:00 בבית העלמין בלהבים - נעמוד כולנו עם דגלי ישראל", מסר בהודעתו.

החטוף תומר אחימס. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
החטוף תומר אחימס/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

סמל קיריל ברודסקי

סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, חפ"ק מפקד החטיבה - אלוף משנה אסף חממי, נהרג במהלך הקרבות ב-7 באוקטובר, וגופתו נחטפה לעזה. צה"ל ושב"כ חילצו את גופתו במבצע צבאי באזור חאן יונס. נאמר עליו כי היה ילד טוב ונעים לבריות. קיריל היה תלמיד במגמת הספורט וחלם על קריירה צבאית. בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר.

סמל קיריל ברודסקי, מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור, בן 19 בנופלו.נפל ביום כ"ב בתשרי התשפ"ד (07.10.2023). דובר צה"ל
סמל קיריל ברודסקי, מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור, בן 19 בנופלו.נפל ביום כ"ב בתשרי התשפ"ד (07.10.2023)/דובר צה"ל
משפחתו של רביד כץ שהוגדר נעדר מאירועי השביעי באוקטובר, קיבלה הודעה על מותו. ללא, אתר רשמי
משפחתו של רביד כץ שהוגדר נעדר מאירועי השביעי באוקטובר, קיבלה הודעה על מותו/אתר רשמי, ללא

רביד כץ

רביד כץ ז"ל, בן 51 בהירצחו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. הוא היה אבא מדהים והותיר אחריו שלושה ילדים - שחר, שירה ועלמה הקטנה, בת חצי שנה בלבד - ואת בת זוגו רויטל. הוא היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה. במשך שנים עבד בתנועות נוער ועם נוער בסיכון. בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו נחטפה לעזה.

רביד הוא אחיה של דורון כץ-אשר. בשבת השחורה, דורון ובנותיה, רז בת הארבע ואביב בת השנתיים, ביקרו את סבתן אפרת כץ בקיבוץ ניר עוז - ונחטפו לשבי החמאס. הסבתא נרצחה בידי מחבלי החמאס, ובן זוגה גדי מוזס נחטף. יוני אשר, בעלה של דורון, לא הצטרף לנסיעה וניצל. דורון ובנותיה שבו לישראל בפעימה הראשונה של עסקת החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully