וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד רה"מ על האירוע בקריית שמונה: "קרתה איזו תקלה, עם ישראל הוא אמוציונלי"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 13:27

מהיוצרים של "חוסר התפקוד ב-7 באוקטובר לא בגללי" ו"מסיבת הנובה תרמה לכאוס" - הקרקס של יוסי שלי נמשך. לאחר שנתניהו עבר סקירה ביטחונית אצל נציג הליכוד בעיר, שלי התראיין ל-FM104.5 והאשים את הרגשנות של הישראלים, במקום את התעלמות הממשלה מכל מי שלא חבר המפלגה

מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי: "חוסר התפקוד ב-7 באוקטובר - לא בגללי"/המכון הישראלי לדימוקרטיה

לאחר 7 חודשים של שקט תקשורתי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התראיין היום (חמישי) אצל יוסי מזרחי וגדי נס ברדיו צפון 104.5fm. בראיון התייחס לאירוע בקריית שמונה, נוכח התעלמותו מראש העיריה, אביחי שטרן, וצירופו לביקור של אלי זפרני - חבר מועצת העיר מטעם הליכוד ומועמד המפלגה בבחירות לראשות העיר, שנדחו למועד לא ידוע בגלל המלחמה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה התייחס לראשונה לתקרית בין ראש הממשלה לראש עיריית קריית שמונה, לאור ביקורו האחרון של נתניהו בעיר. "בקריית שמונה ניישר את ההדורים, הכול יהיה בסדר. קרתה איזו תקלה, שאני כמובן לא שמח עליה. עם ישראל עם אמוציונלי, כולנו".

"אנחנו שמים את כל הכוח בצפון, זה הזמן והעת. הייתה החלטה, תפסת אותנו ביישום - זו כרגע המטרה", אמר שלי על התוכניות הקרובות של הממשלה. "מפה אני מתכוון לנסוע למטולה, לפגוש את ראש העיר. נשב על התוכנית, נדבר על השיקום גם הארוך טווח, נסכם תקציבים מיוחדים להחזיר הכול למסלולו ברגע שיהיה אפשר", אמר.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בראיון לחדשות 12, 9 באוקטובר 2023. חדשות 12, אתר רשמי
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי/אתר רשמי, חדשות 12

לשאלה האם תושבי הצפון ישובו לבתיהם ב'יום שאחרי' המלחמה, טען כי הוא מאמין שכולם יחזרו - למרות סקרים שמראים כי 40% מתושבי האזור אמרו שלא יחזרו לא משנה מה. "בסוף מדינת ישראל יש לה את החוסן שלה", אמר. "אני מאמין בתושבים, אנשים יחזרו. ניתן את הפתרונות, בעיקר פתרונות ביטחוניים. ככל שיהיה פתרון ביטחוני טוב, אני מאמין שכולם יחזרו. ברור שיהיה בסוף, חייב, אחרת אין לנו זכות קיום".

על המשך המערכה, הסביר שלי כי הוא "פחות מאמין בטקטיקה הצבאית, יש ממשלה רחבה - יש שני רמטכ"לים, שני שרי ביטחון. הנושאים הביטחוניים אני פחות שם. אותי מעניין הביצוע, לכן אני פה. אנחנו מתעסקים בעבודה נטו".

לסיום סיפר שלי כי הם עובדים בצמוד לראשי הרשויות, בניגוד לדברי ראש עיריית שדרות. "בדרום המדינה השקיעה 19 מיליארד, נתנו מענה סביר בנסיבות", אמר. מה שאפשר היה לעשות עם ראשי היישובים - אנחנו עובדים צמוד צמוד. אנחנו עושים את מה שצריך בשביל להחזיר לפחות את השקט הכלכלי לאנשים, פרנסה, כל מה שרק אפשר".

אלי זפני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ניישר את ההדורים, הכול יהיה בסדר". אלי זפרני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן לא הסכים עם דברי שלי, ובראיון ל-103FM סיפר את מה שאירע באותו בוקר. "חייג אליי מנהל אגף החירום והביטחון, אמר לי 'אתה יודע שראש הממשלה מגיע?', וככה גיליתי את זה", תיאר. "ביקשתי מהלשכה לבדוק רגע, אף אחד לא דיבר איתנו. מהלשכה שלי ניסו להשיג כל גורם אפשרי מהלשכה לדעת אם זה קורה או לא, לא הצלחנו להשיג אותם, ואז אתה רואה חצי שעה אחרי את הפרסום של התמונות".

שלי "התפרסם" בציבור לאחר שטען כי "היה מה שקרה ביום שבת, היה גם את המסיבה הזו שתרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס הזה" בהקשר למסיבת הנובה, שקיבלה אישורים ביטחוניים לקיומה אך הופקרה ברגע האמת והובילה לטבח במאות רבים של מבלים.

בחודש שעבר, מופע האימים של שלי חזר כשטען כי "חוסר התפקוד ב-7 באוקטובר - לא בגללי". במסע לטיהור שמו, נאם בכנס "אלי הורביץ לכלכלה וחברה בצל המלחמה", התנער מאחריות וטען כי אין לו יד במחדל. "נו אז לקח זמן לייצר תיאום", טען על חוסר תפקוד הממשלה בתחילת המלחמה. "אתם יודעים, בשירות הציבורי הדברים לא נעשים בדקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה. לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה, ביחד עם נציג הליכוד אלי זפרני וללא ראש העיר המכהן אביחי שטרן/אתר רשמי, לע"מ

ביקור ראש הממשלה הוא לא ביקור ראשון של בכירי הליכוד בעיר שבו הם מעניקים לזפרני יחס כאילו הוא בכיר בעיריה. שר החינוך, יואב קיש, פגש את זפרני כבר מספר פעמים מאז תחילת המלחמה. לפני שבועיים נערך בעיר טקס הכרזה על הקמת אוניברסיטת קרית שמונה בגליל. בסירטון שהעלה זפרני לדף הפייסבוק שלו הוא והשר עומדים ביחד וקיש מודה לזפרני על "הדחיפה, הביטחון בהחלטה והשותפות המלאה" שלו. בנוסף, קיים פגישת עבודה עם שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן מהליכוד, ואף השר שלמה קרעי מאותה מפלגה הגיע השבוע לעיר, לבקשת זפרני, כדי לאמוד את נזקי השריפה לכבלי התקשורת.

בישיבה של ראשי רשויות מהגליל עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, זפרני השתתף למרות שהוא לא ראש רשות מקומית. הישיבה היתה עשרה ימים אחרי תחילת המלחמה וזפרני כתב אז: "בעקבות הפנייה הדחופה שלי לראש הממשלה ושר הביטחון, זומנתי היום לפגישה של ראשי הרשויות הצפון עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. חזרתי והדגשתי את הצורך הדחוף לפינוי של תושבי קרית שמונה, הנושא בטיפול ומקווה לבשורות טובות עבור כולנו בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully