וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד רה"מ: "חוסר התפקוד ב-7 באוקטובר - לא בגללי"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 21:51

מופע האימים של שלי חוזר. לאחר שהאשים כי הבליינים במסיבה ברעים "תרמו תרומה בלתי מבוטלת לכאוס", שלי התנער מאחריות וטען כי אין לו יד במחדל. "נו אז לקח זמן לייצר תיאום", טען על חוסר תפקוד הממשלה בתחילת המלחמה. "אתם יודעים, בשירות הציבורי הדברים לא נעשים בדקה"

מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי: "חוסר התפקוד ב-7 באוקטובר - לא בגללי"/המכון הישראלי לדימוקרטיה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי במסע לטיהור שמו. בכנס "אלי הורביץ לכלכלה וחברה בצל המלחמה", נאם המנכ"ל על הביקורות הקשות שהוטחו כלפיו וכלפי משרדו ב-7 באוקטובר ואחריו ומצא אשמים - השירות הציבורי ומנהליו.

"מה שקרה ב-7 באוקטובר זו היתה הפתעה מוחלטת. אף אחד לא ידע מה קורה והתוצאה של זה - אותה התחלה לא טובה של השירות הממשלתי, אי אפשר להתעלם מזה", אמר שלי. ביום הראשון, כששמענו את האזעקות ב6 וחצי בבוקר ואף אחד לא ידע בכלל מה קורה. מיד אחרי מספר שעות היו לך מעל 3,300 נעדרים שלא ידעו מה עלה בגורלם נדרש טיפול אחר", המשיך שלי לפרט על מעשיו ביום ההוא.

שלי "התפרסם" בציבור לאחר שטען כי "היה מה שקרה ביום שבת, היה גם את המסיבה הזו שתרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס הזה", המשיך לתקוף את המבקרים שלעגו לו. "ב-48 שעות הראשונות הגענו למעל 210 אלף אנשים שהתפנו מהבתים שלהם. הממשלה קיבלה החלטה לפנות את כולם לבתי מלון, ושמעתי כל מיני לגלוגים שאת הצפונים פינו לדרום ואת הדרומים לצפון", טען שלי, ולאחר מכן מצא את האשמים האמיתיים. "אין 210 אלף חדרי מלון, והיה צריך לעבור סדרה של תהליכי חקיקה ושינויים כי השירות הציבורי היה לא מוכן - לא כי יוסי שלי היה מנכ"ל, הוא לא היה מוכן כי יושבים פה מנכ"לים שלא דאגו לפק"לים לחירום".

יוסי שלי בכנס אלי הורוביץ , 21 במאי 2024. המכון הישראלי לדימוקרטיה, צילום מסך
"השירות הציבורי היה לא מוכן לא כי יוסי שלי היה מנכ"ל". מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי/צילום מסך, המכון הישראלי לדימוקרטיה

שלי סיפר על הקמת מנהלת תקומה ועל הישגי המשרד מאז המלחמה. "זה יפה לדבר, ניגשתי לתפקידי הלכתי לארון להוציא תיקי חירום לא היו תוכניות עבודה. אף אחד לא דיבר על פינוי לבתי מלון", אמר. "מנהלת תקומה זה הקמה של משרד ראש הממשלה, מי שאחראי על מנהלת תקומה זה יוסי שלי, אדרי הוא המנהל, מי שהקים את מנהלת החטופים זה משרד ראש הממשלה. מי שמטפל בניהול הצפון זה משרד ראש הממשלה, ליווי של גל מערך המפונים זה משרד ראש הממשלה, כמובן לא לבד".

לאחר מכן, חזר שלי שוב לתקוף את המנהלים בשירות הציבורי - שהוא חלק ממנו. "הקמנו את מנהלת תקומה כי אי אפשר היה לעבוד עם המנטליות של השירות הציבורי, אם ראש מועצה רוצה מכונת כביסה צריך את כל הטפסים שבעולם. אז אחרי שלקח לממשלה להתאושש מההלם הזה אז הממשלה מתפקדת, סביר, ויש פה בעיות מדיניות ולאומיות, כל הערמה הזאת נפלה על הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בראיון לחדשות 12, 9 באוקטובר 2023. חדשות 12, אתר רשמי
|אף אחד לא דיבר על פינוי לבתי מלון". מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי/אתר רשמי, חדשות 12

יוסי שלי סיפר מזווית מבטו על "המחדלים" שקרו לטענתו, בהם הזמן הרב שלקח לממשלה להכנס לאירוע, וטוען כי זה ידוע שלוקח זמן לממשלה לעבוד. "זו הזדמנות עבורי להודות לעובדי השירות הציבורי, יש עובדים מדהימים שלקחו אחריות", אמר. "אז לקח קצת זמן, בכל בית מלון שמנו עובד מדינה בכיר מטעם משרד ראש הממשלה שיהיה תיאום עם משרדים אחרים. אז לקח קצת זמן לייצר את זה, אתם יודעים שבשירות הציבורי הדברים לא נעשים בדקה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל אותם ארגונים מתנדבים. טוב שיש את הארגונים האלה אבל כעת אני לא רואה אותם כי הממשלה נכנסה לעבודה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד בכנס, אביגדור ליברמן נאם והתייחס להסכם הנורמליזציה עם סעודיה. "זה לא נורמליזציה, זה תכנית השקה לתכנית גרעין צבאי לסעודיה - והכל למען השיקולים הפוליטיים", טען. "הסקר השבועי הקרוב גובר על הכל".

"כל נושא הנורמליזציה זה כיסוי, ליבו של ההסכם זה כשרות שישראל נותנת לתכנית גרעין סעודית", המשיך ליברמן. "כל הגרעין הסעודי בטח לא נועד למטרות שלום. כל מה שההסכם הזה יעשה זה להכניס את המזרח התיכון למירוץ חימוש גרעיני מטורף, אנחנו לא נוכל לעמוד בזה מבחינה כלכלית, כי גם טורקיה ומצרים ואלג'יר ירצו גם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully