וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בממשלה נגד נתניהו על מידור ראש עיריית קריית שמונה: ""הכל הצגה, פייק של אכפתיות"

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 15:31

שרים בממשלה יצאו נגד החלטת צוות לשכת רה"מ למדר את אביחי שטרן מהסיור שערך נתניהו בעיר. שר הפנים. מי שכן היה נוכח בביקור הוא מועמד הליכוד אלי זפרני, שגם העניק לרה"מ סקירה. נתניהו בתגובה: לא תואמו לי פגישות אזרחיות בק"ש, הסיור עם מועמד הליכוד לא תוכנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה/לע"מ

תגובות סוערות במערכת הפוליטית והציבורית לסיור שערך מוקדם יותר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה, ולעובדה שבסיור לא נכח ראש העיר אביחי שטרן, אלא אלי זפרני, חבר מועצת העיר ומועמד הליכוד לראשות העירייה, שגם העניק לרה"מ סקירה.

אלי זפני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלי זפני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לתושבי קריית שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה", אמר שטרן. "כל האמת בתמונה אחת. אם ראש הממשלה היה באמת מבקש ורוצה להוביל שינוי בקריית שמונה הוא היה חייב את ראש העיר לצידו, יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות. הוא היה חייב להיפגש עם אלו שמתפעלים את העיר יום יום, אלו שדואגים לטפל באלפי תושבי קריית שמונה שפונו למעל 460 ישובים ברחבי הארץ".

עוד הוסיף שטרן: "אבל לצערי, בשביל הממשלה הזו - הכל הצגה. פייק של אכפתיות. פייק של ביטחון פייק של עשייה. רה"מ הגיע ל'סיור' רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי. הצפון בוער וראש הממשלה עושה פוליטיקה קטנה. כציוני, כישראלי, כאיש ליכוד בהווה, כתושב קריית שמונה וכראש העיר קריית שמונה - אני כואב את הפוליטיקה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בינימין נתניהו אביחי שטרן. מרק ישראל סלם,(דוברות עיריית קריית שמונה), עיבוד תמונה
"הכל הצגה. פייק של אכפתיות". נתניהו ואביחי שטרן/עיבוד תמונה, מרק ישראל סלם,(דוברות עיריית קריית שמונה)

שר הפנים משה ארבל אמר: "החלטת צוות לשכת ראש הממשלה למדר את ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן מהסיור שהתקיים בעיר מעידה על שיקול דעת לקוי וחוסר ממלכתיות בזמן מלחמה. מצופה מראש הממשלה להתנער מהתנהלותם השגויה", אמר שר הפנים ארבל.

שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
שר הפנים משה ארבל/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

גם יו"ר המחנה הממלכתי, חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ, הגיב למקרה: "ראש הממשלה לא יכול להגיע לביקור בעיר שבתיה מופגזים ותושביה מפונים, בלי ראש העיר שמייצג אותם. אי אפשר לעשות שיקולים פוליטיים בזמן מלחמה. אני קורא לו להתקשר עכשיו לראש העיר, להתנצל ולהזמין אותו לפגישה במשרדו יחד עם כל חברי מועצת העיר, כדי לשמוע את קולם של כל תושבי העיר".

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסומים: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סיור צבאי והערכת מצב ביטחונית בגבול הצפון. לא תואמו לו פגישות אזרחיות, לרבות לא עם ראש עיריית קריית שמונה. לסיור לא הוזמנו גורמים אזרחיים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בצפון, לרבות עם ראש העיר קריית שמונה". בסביבת נתניהו טוענים בנוסף כי מועמד הליכוד לראשות העיר הגיע "ללא תיאום".

יורם ביטון, מנכ"ל עירית ק"ש, תקף בחריפות: "היום הראה ראש הממשלה שקריית שמונה לא מעניינת אותו, אבל אי אפשר בלי כלום אז בא לחמש דקות, דפק צילום וברח מהעיר. כן קצין בסיירת מטכ"ל (לשעבר) העדיף לצאת מהעיר בטרם יתחילו אזעקות בעיר. 24 אלף תושבים מפונים לא מעניינים אותו והוא ממש לא מתעניין בהם. העיר עולה בלהבות ויותר מאלף תביעות למס רכוש על נזקים כבדים לרכוש, לא ממש עושה עליו רושם. בכל מקרה תודה לשרים שפועלים להקטין את הנזק שהוא גורם וכן מגיעים לפגישות עבודה בעיר, אתמול הגיעו: השר לביטחון לאומי, שר התקשורת, שר האנרגיה והשרה למשימות לאומיות ועל כך תודה להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה. לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בסיור בקריית שמונה, הבוקר/אתר רשמי, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה. לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בסיור בקריית שמונה, הבוקר/אתר רשמי, לע"מ

הסיור של נתניהו מגיע בעיר מגיע בעקבות שריפות הענק שפרצו שלשום באזור בעקבות הירי מלבנון. "אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון", אמר רה"מ. הוא הוסיף כי "אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון".

"בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה", אמר בנאום במקום. "מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון".

בסיור קיבל נתניהו סקירה ממפקד חטיבה 769 אל"ם אברהם מרציאנו וממפקד מכלול עורף פצ"ן, תא"ל במיל' אלון פרידמן על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנה יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון כנגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

לאחר מכן סייר נתניהו בנקודת תצפית בעיר, שם נפגש עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות שפעלו באזור, וקיבל סקירה על השריפות בימים האחרונים, מאמצי הכיבוי הנרחבים ועל שיתוף הפעולה עם כוחות צה"ל וכיבוי והצלה לצורך כיבוי השריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully