וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות: "כשאני שומע את גנץ ואיזנקוט רוצים לסיים את המלחמה - על מי אסמוך?"

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 12:45

בראיון ל-103FM, התייחס ראש העיר לאכזבה מהממשלה, למסיבת העיתונאים של גלנט "נאום קצת מוזר" ולתושבי העיר, שעל אף שחלקם כבר חזרו - אינם מרגישים בטוחים בבתיהם. כשנשאל לגבי נתניהו, טען כי הוא "אינו נותן ציונים פוליטיים, מה שמעניין אותי זה ניצחון"

ראש עיריית שדרות אלון דוידי בועידת מקור ראשון/ועידת מקור ראשון ומכון תכלית

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התראיין היום (שישי) ל-103FM, והתייחס לאירועים הפוליטים שהתרחשו בימים האחרונים, וסוגיית חזרתם של תושבי העיר לבתיהם. דוידי אמר כי "צפיתי בדאגה בנאומו הפוליטי של שר הביטחון. אחרי עשרות רקטות שנורות לעיר שדרות, אזעקות, במקום לבשר לנו שהוא הולך להנחות את צה"ל להישאר בבית חנון, בית להיאא, ולמנוע את ההתעצמות והחזרה של החמאס לפעול, שמעתי נאום מדיני, נאום קצת מוזר. אני נמצא באותו מצב, יהודי ציוני שאוהב את העיר שדרות, את המדינה שלנו, את צה"ל וכולם. ככה גם כל תושבי שדרות".

עוד הוסיף ראש העיר כי "לא קראתי לאף אחד לחזור או לא לחזור. הנהגת המדינה הפקירה אותנו במשך שנים. אני מכיר את המציאות. הנהגת המדינה והצבא הפקירו אותנו ב-7 באוקטובר, ומה שאני מבקש מהם - אל תפקירו אותנו שוב. אני עוזב את עצמי ותושבי שדרות, לרגע אחד, אני פשוט מנסה להבין איזה מטורף מדמיין שאם הוא יחזיר מיליון עזתים לפני ריסוק החמאס לצפון הרצועה זה יעשה טוב? להכניס רשות פלסטינית ולהביא כל מיני גורמים וחושב שיהיה טוב? לפחות תקחו אחריות, אם כבר אתה מנצל את הנאום, תחזק את התושבים, תן תשובות לתושבי הצפון".

שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024. לע"מ, צילום מסך
"נאום קצת מוזר, שיחזק לפחות את תושבי העוטף". גלנט/צילום מסך, לע"מ

לאחר מכן תקף דוידי בחריפות את המצב בעיר ואמר כי "אתמול חמישים אחוזים מתלמידי בתי הספר בשדרות לא הגיעו. איפה האמירה של שר הביטחון? גם הוא וגם ראש הממשלה אף פעם לא מתייחסים לא לתושבי הצפון ולא לתושבי הדרום ברמה האבהית אלא ברמה סטטיסטית. הבעיה העיקרית היא מה האלטרנטיבה, כשאני שומע את גנץ ואיזנקוט, ואני ראיתי שהם רצו כבר לסיים את המלחמה ולהחזיר את מיליון העזתים - במי יש לי לתמוך?"

"יש לי המון ביקורת על שר הביטחון וראש הממשלה, אבל כל עוד המלחמה הזו נמשכת - זה הסיכוי היחיד שלנו שהחמאס יושמד והג'יהאד יושמד. לאותם מומחים שעמדו מעל הגבעות בשדרות ואמרו 'ההתנתקות זה הדבר הטוב ביותר לישראל', אני מציע באמת זוזו הצידה", אמר דוידי. "אותם אלו שהטיפו כל הזמן, שרק אם נייצר שיח מדיני וכל השטויות האלה. אני אומר שאנחנו צריכים להמשיך את המלחמה הזו, אבל הרבה יותר חזק".

"המלחמה הזו נמרחת. עושים מהלכים שצריכים לקרות בימים והופכים אותם לחודשים. במשך שנים ממשלת ישראל התעלמה, וזו לא רק הממשלה, זו הייתה תפיסת העולם הצבאית של הרמטכ"ל, אלופי הפיקוד והרמטכ"לים הקודמים. הם לא עבדו ברמה של לתת מכות וליזום".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. 13 בפברואר 2024. אבי רוקח
"למומחים שאמרו שההתנתקות היא רעיון טוב - תזוזו הצידה". אלון דוידי/אבי רוקח

בהתייחסות למפלגת השלטון והעומד בראשה אמר דוידי כי "תראה מה קורה ביו"ש, פתאום עושים פעולות. השכנים שלנו לא עובדים לפי הקודים שלנו, ברציונל שלנו. הם מוכנים להקריב את חייהם. אני מתפלא על גלנט, אני נפגש איתו כל כך הרבה פעמים. תמיד בן כספית ואחרים אומרים 'עוד הפעם ליכוד?', אני מאוד מעריך את איזנקוט וגנץ, אבל אין לי בכלל שיח איתם, על מה אני אדבר איתם?", שאל ראש העיר.

"לגבי נתניהו אני יכול להגיד לך שאני לא נותן ציונים פוליטיים, מה שמעניין אותי זה ברמת ההישגים שאני רוצה. שיבינו שאם לא נכה ולא ננצח בצורה חזקה - נהיה בבעיה ארוכה", מסר דוידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully