וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד הראשון של נצח יהודה: "קוריוז, אפשר לפתור את זה מבחינה דיפלומטית"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 13:39

סא"ל (מיל') איתן עוזרי הגיב לסערה שפרצה בעקבות הפרסום בוואלה לפיו ארה"ב צפויה להטיל סנקציות נגד הגדוד. "היו דברים כאלה בגדוד הזה ובגדודים אחרים, צה"ל יודע לטפל בדברים הללו בצורה נחרצת כשהם קורים", אמר בראיון ל-103FM

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"זה שארה"ב הגדולה מכירה בחשיבותו של גדוד נצח יהודה, זו עוד מדרגה שקופצים קדימה", כך אמר היום (ראשון) סא"ל (מיל') איתן עוזרי, המפקד הראשון של הגדוד ומנכ"ל ישיבות ההסדר לשעבר, בראיון ב-103FM. עוזרי התייחס לפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד, לפיו מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על הטלת סנקציות נגד גדוד נצח יהודה, זאת על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים ביהודה ושומרון.

על פי הפרסום, הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני. "בעזרת השם כולם יכירו בחשיבות הגדוד הזה", אמר עוזרי. "הגדוד נלחם במחבלי חמאס ברצועה, אני לא רואה מישהו ממפקדי צה"ל מונע ממנו משהו כדי שיצליח במשימתו. אני לא חושב שמישהו יכול לערער על חשיבות הגדוד בימים אלה. היו דברים כאלה בגדוד הזה ובגדודים אחרים, צה"ל יודע לטפל בדברים הללו בצורה נחרצת כשהם קורים. אני לא חושב שזו סיבה להפלות את הגדוד ולהפוך אותו למשהו שאינו שייך לצבא".

גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
חיילי גדוד נצח יהודה בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל

בהמשך טען: "אפשר לפתור את זה מבחינה דיפלומטית, לא רואה את זה כמכשול גדול במערכת היחסים מול ארה"ב. זה קוריוז יפה. היו סיפורים עוד לפני שקם נצח יהודה. קרו אירועים לאורך השנים שבהן מדינת ישראל קיימת, הם לא מדגדגים את מוסריות הצבא שלנו. אין ספק שהיא גדולה לאין ערוך מזו של הצבא האמריקני או של כל צבא אחר בעולם. צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. גם פה כנראה שיש גורמים שדחופים מאחורה, והם הצליחו להביא את זה לקדמת הבמה. לא הייתי עושה מזה אירוע גדול. יש בארה"ב לא מעט גורמים שלא אוהבים את מדינת ישראל באשר היא, אז הם מוצאים דרך לפגוע בה".

"עצם העובדה ששולחים את הגדוד הזה להילחם בח'אן יונס מראה שסומכים עליו", הבהיר עוזרי. "מדובר בחיילים עם הרבה מאוד מוטיבציה, לא רק להילחם אלא למסור את נפשם למען המדינה. חלק גדול מהחיילים, אלה שבאו מבתים חרדים, באו בניגוד לחינוך שגדלו בו וללחצים החברתיים ותרמו את חלקם. זו ההוכחה שניתן לקיים אורח חיים חרדי במסגרת הזו. מקווה שעוד חרדים יתגייסו לצבא ויתרמו את חלקם בעול. זה לא שזה אפשרי, אלא הכרחי. צה"ל ימצא דרך להתגבר על המכשלה הקטנה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אם אכן המהלך יצא אל הפועל תהיה זו הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית. הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully