וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בהיסטוריה: ארה"ב צפויה להודיע על סנקציות נגד יחידה בצה"ל

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 20:29

פרסום ראשון: שר החוץ האמריקני צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה", על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. בין היתר יאסרו להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני, וימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

פרסום ראשון: שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל - כך מסרו היום (שבת) שלושה מקורות אמריקנים. הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
לוחמים בגדוד "נצח יהודה"/דובר צה"ל

למה זה חשוב:

  • זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית.
  • המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.
  • הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשיחה עם כתבים בדובאי, 1 בדצמבר 2023. רויטרס
בין הסנקציות עליהן יודע - איסור להעביר ציוד צבאי אמריקני לגדוד. בלינקן/רויטרס

מה הם אומרים:

  • בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד.

במוקד החדשות

  • אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.
  • ביום חמישי דיווח אתר התחקירים האמריקני ProPublica כי ועדה מיוחדת של משרד החוץ האמריקני, שחקרה טענות להפרת זכויות אדם בגדה המערבית, העבירה לבלינקן כבר לפני כמה חודשים המלצות להטיל סנקציות על כמה יחידות של צה"ל ומשטרת ישראל ולמנוע מהן לקבל מימון אמריקני.
  • במסיבת עיתונאים באיטליה ביום שישי בלינקן נשאל לגבי ההמלצות הללו, וטען כי הוא קיבל החלטה בנושא וכי הודעה על כך תימסר בימים הקרובים.
גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
היו מעורבים בכמה תקריות מול אזרחים פלסטינים. גדוד "נצח יהודה"/דובר צה"ל

תזכורת:

  • גדוד "נצח יהודה" הוקם במקור כיחידה צבאית מיוחדת עבור חרדים, בה כל החיילים והקצינים הם גברים.
  • במהלך השנים, לאור המספר הנמוך של חרדים שהתגייסו לצה"ל, החלו להיקלט ביחידה גם נערי גבעות וצעירים חרדים-לאומיים שמחזיקים בעמדות ימין-קיצוני ולא נקלטו ביחידות קרביות אחרות בצה"ל.
  • העיתונאי עמוס הראל דיווח ב"הארץ" בספטמבר 2022 כי משרד החוץ האמריקני החל לקיים בדיקה לגבי גדוד "נצח יהודה" בעקבות כמה תקריות בהן חיילים מהגדוד היו מעורבים בהפעלת אלימות נגד אזרחים פלסטינים.
הפלסטיני עמאר אסעד בן ה-80 שמת במהלך פעילות מבצעית של צה"ל בכפר ג׳לג׳ליא ב-12 בינואר 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
נמצא מת לאחר שהושאר קשור במחסום. עומאר אסעד/אתר רשמי, מתוך טוויטר
  • אחת מהתקריות הללו היתה האירוע בו מת עומאר אסעד, פלסטיני-אמריקני בן 80 בינואר 2022.
  • אסעד נעצר בכפרו ליד רמאללה במחסום פתע שהקימו חיילים מ"נצח יהודה". אחרי שהתנגד לבידוק הוא נאזק, פיו נחסם והחיילים השאירו אותו על הקרקע באמצע הלילה. אחרי כמה שעות הוא נמצא מת.
  • לאחר תחקיר של האירוע צה"ל מסר כי היה "כשל ערכי של הכוח וטעות בשיקול דעת תוך פגיעה חמורה בערך כבוד האדם".
  • בעקבות התקרית מפקד גדוד "נצח יהודה" ננזף ומפקד הפלוגה ומפקד המחלקה של החיילים הודחו מיידית. החקירה הפלילית שנפתחה נגד החיילים נסגרה ללא העמדה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully