וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסעד בן ה-80 נאזק, ננטש ומת לאחר מעצר: המעורבים לא יעמדו לדין

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 7:33

הפרקליטות הצבאית הודיעה על צעדים משמעתיים ופיקודיים שיינקטו נגד הלוחמים מגדוד "נצח יהודה" שהיו מעורבים במותו של הקשיש הפלסטיני בכפר ג'ילג'יליא בינואר 2022. נקבע כי לא נמצא קשר סיבתי בין הכשלים בהתנהלותם למותו של אסעד, ולכן לא יואשמו המעורבים במקרה

כלוא ביטחוני לשעבר החשוד בקידום פעילות טרור נעצר בג'נין במהלך פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ושירות הביטחון הכללי. 29 בנובמבר 2022/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הפרקליטות הצבאית הודיעה אתמול (שלישי) על צעדים משמעתיים ופיקודיים שיינקטו נגד הלוחמים מגדוד "נצח יהודה" שהיו מעורבים במותו של הקשיש הפלסטיני עמאר אסעד בן ה-80 בכפר ג'ילג'יליא בינואר 2022. כמו כן, המעורבים לא יעמדו לדין פלילי. זאת לאחר בחינת הטענות שהועלו בשימועים ובחינה מעמיקה של חומרי החקירה, מהם עלה שלא נמצא קשר סיבתי בין הכשלים בהתנהלותם למותו של אסעד.

אסעד, קשיש פלסטיני אמריקני, מת ב-12 בינואר 2022 במהלך פעילות צה"ל בכפר. במסגרת הפעילות, הוקמה עמדת בידוק, והכוחות עצרו ובדקו כלי רכב. באחד מהם נהג אסעד, שלא נשא עמו תעודה מזהה וסירב לבדיקה. על מנת לאפשר את המשך הפעילות הכוחות, ובשל חוסר שיתוף הפעולה מצדו והתנגדותו, הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. הוא נלקח למבנה סמוך, לשם הובאו שלושה פלסטינים נוספים שעוכבו אף הם על ידי הלוחמים. בחלוף חצי שעה, שחררו הלוחמים את הפלסטינים ואסעד שוחרר מהאזיקים. אז הניחו הלוחמים שהוא ישן והמשיכו מהמקום. מאוחר יותר הוזעקו כוחו סהר אדום שקבעו את מותו.

הפלסטיני עמאר אסעד בן ה-80 שמת במהלך פעילות מבצעית של צה"ל בכפר ג׳לג׳ליא ב-12 בינואר 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הפלסטיני עמאר אסעד בן ה-80 שמת במהלך פעילות צה"ל בכפר ג׳לג׳ליא/אתר רשמי, מתוך טוויטר

לאחר האירוע נפתחה חקירה במצ"ח, ובמסגרתה נאספו ראיות רבות ונגבו עדויות מגורמים רלוונטיים, במטרה לבחון את נסיבות מותו של אסעד ואת התנהלות החיילים. מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס נזף במפקד גדוד "נצח יהודה", ונקבע כי מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה יודחו ולא ישרתו בתפקידי פיקוד במשך שנתיים.

מהחקירה עלה כי לאחר שהחיילים לקחו את אסעד לחצר מבנה סמוך, הם סברו שהוא תחת השפעת אלכוהול או סמים, והניחו שנרדם על הקרקע, במקום בו הונח. עם סיום הפעילות ושחרור העצורים, הלוחמים לא זיהו סימני מצוקה מצדו של אסעד. על כן, העריכו שהוא ישן, לא ניסו להעירו, ועזבו את המקום מבלי שניסו להעירו.

עוד בוואלה!

מות פלסטיני בן 80: מג"ד נצח יהודה ננזף, קצינים הודחו

לכתבה המלאה
יהודה פוקס. דובר צה"ל
נזף במפקד גדוד "נצח יהודה". פוקס/דובר צה"ל

לאחר בחינת הטענות בשימועים, ובחינה מעמיקה של חומרי החקירה, נמצא כי נפלו כשלים בהתנהלות המעורבים, שפעלו באופן שאינו תואם את הנדרש והמצופה מחיילי צה"ל. יחד עם זאת, נמצא שאין קשר סיבתי בין הכשלים בהתנהלות הכוח לבין מותו של אסעד.

גורם רפואי צבאי בכיר מצא כי לא ניתן לקבוע שמותו של אסעד נגרם דווקא בשל פעילות הכוחות, או כי הכוח היה צריך להיות מודע למצבו הרפואי של אסעד במהלך העיכוב ובטרם שחרורו.

מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל מצרים על מותו של אסעד ופועלים למניעת אירועים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully