וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית סוערת אחרי הפרסום בוואלה: "אסור ליפול למלכודת הדבש הצבועה של ה-BDS"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 11:28

השר שלמה קרעי, בוגר היחידה, תקף את ארצות הברית: "ידידתנו הגדולה מטילה עיצומים על יחידה בצה"ל? הזוי ובלתי מתקבל על הדעת". ליברמן: "הכוונה להטיל סנקציות על הגדוד שגויה ובעיתוי אומלל, ועומדת בניגוד לעקרונות הצדק והמאבק בטרור". איזנקוט: "רעיון שגוי מיסודו"

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

המערכת הפוליטית עדיין סוערת לאחר הפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד על הסנקציות שארצות הברית צפויה להטיל על גדוד נצח יהודה. שר התקשורת שלמה קרעי תקף את ההחלטה המסתמנת, ובציוץ שפרסם ברשת X (טוויטר לשעבר) כתב: "ישראל במלחמה, צה"ל בחזית, וארצות הברית, ידידתנו הגדולה, שמצהירה ופועלת לשם כך שננצח את החמאס, מטילה עיצומים על יחידה או על חיילים מיחידה בצה"ל?! זה הזוי ובלתי מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף קרעי: "כבוגר 'נצח יהודה' אני מצדיע לחיילי צה"ל כולם, ולחיילי 'נצח יהודה' בפרט, שמחרפים את נפשם למען עם ישראל. אסור ליפול למלכודת הדבש הצבועה של ה-BDS וגרורותיו".

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו"ש והשר סמוטריץ' לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה"ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 15 באפריל 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני". לפיד/פלאש 90, חיים גולדברג

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "הכוונה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, היא כוונה שגויה בעיתוי אומלל, העומדת בניגוד לעקרונות הצדק והמאבק בטרור".

השר גדי איזנקוט: "הרעיון להטיל סנקציות על גדוד קרבי בצה"ל שגוי מיסודו. נפעל יחד כדי למנוע את ההחלטה, שכן אילו יש טענות, עליהן להיות מופנות להנהגה המדינית והצבאית ולא למפקדים בדרג הטקטי. לאחר מיסודו של גדוד 'נצח יהודה' ראיתי מקרוב את תרומת הגדוד ללחימה בטרור והמחיר ששילמו לוחמים בחייהם. זוהי גם הוכחה נוספת לחשיבות התחקיר המלא והמפורט ולעצמאות מערכות המשפט ואכיפת החוק בישראל".

הפוסט של גדי איזנקוט על נצח יהודה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט של גדי איזנקוט על נצח יהודה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
חיילי גדוד נצח יהודה בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל

ח"כ לימור סון הר מלך: "כפי שהזהרתי בתחילה שאם מדינת ישראל לא תדע להגיב בחריפות ובאופן חד משמעי על הסנקציות נגד המתיישבים החלוצים בוני הארץ, השלב הבא יהיה סנקציות על החיילים שלנו. אנו רואים שהדבר קורה והממשל האמריקאי ביקש להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה. חיילי נצח יהודה הם העילית שבעילית. חיילים שמוסרים את נפשם על הגנת מדינת ישראל ותושביה. המשמעות של סנקציות נגדם ונגד מתיישבים היא איבוד הריבונות של מדינת ישראל, וזהו מחיר יקר מידיי שאיננו יכולים לשלם.

"ומישהו כאן התבלבל לגמרי. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ולא מדינת חסות של אף מדינה אחרת. בהנחה שהדיווח לפיהם הממשל האמריקאי מתכוון להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, מדינת ישראל צריכה להגיב על כך בצורה חריפה. אני מצפה משר הביטחון וראש הממשלה שבעצם הם אלו ששלחו את החיילים הללו להילחם שיציבו קו אדום בוהק כדי שכולם ידעו שמדינת ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, בחייליה או בריבונותה. כי אם החרש תחרישו בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר".

html error

חבר הכנסת ולדימיר בליאק: "כל אלה שהניעו את ההפיכה המשפטית המטורללת, גיבשו אותה, קידמו אותה, תמכו בה - למרות כל האזהרות, או סתם הרימו יד כי פחדו - הם נושאים באחריות ישירה על הסנקציות שכבר הוטלו ועל הסנקציות שבדרך. עד לפני שנה וחצי זה היה בלתי אפשרי, היום זה הולך ומסלים מיום ליום, וזו רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully