וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לפרסום בוואלה: "הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 7:25

רה"מ התייחס לפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד, לפיו ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על יחידת נצח יהודה. "הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה". קצת יותר משעה קודם, הודה נתניהו בציוץ באנגלית לקונגרס על אישור חבילת הסיוע: "דוגמה לתמיכה החזקה בישראל"

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (שבת) לפרסום הראשון של שליח וואלה לוושינגטון, ברק רביד, באשר לסנקציות שצפוי להטיל הבית הלבן על גדוד נצח יהודה - ברקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. הפרסום עורר תרעומת רבה במערכת הפוליטית כולה - ובפרט במפלגות הימין. "שיא האבסורד ושפל ערכי", כינה זאת נתניהו.

"אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל", מסר ראש הממשלה בעקבות הדיווח, "אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

גם השר בני גנץ ביקר את ההחלטה: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה"ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. יוסי אלוני\פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
"שיא האבסורד ושפל ערכי"/עיבוד תמונה, יוסי אלוני\פלאש 90, רויטרס

תגובות דומות התקבלו גם מחברי כנסת ושרים בקואליציה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר כי "הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים - יש לתת להם גב על מלא". עוד הוסיף השר כי "אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מג"ב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות: "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה"ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"חלק ממהלך מתוכנן לכפות על ישראל להסכים למדינה פלסטינית"/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הודעת הגינוי החריפה של ראש הממשלה נתניהו נגד הבית הלבן - הגיעה קצת יותר משעה לאחר ציוץ ברכה שפרסם באנגלית בעקבות חבילת הסיוע לישראל שאישר בית הנבחרים האמריקני. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעקבות האישור הודעה: "הקונגרס העביר ברוב מוחץ חוק סיוע שאנו מעריכים מאוד, ושמציג תמיכה דו מפלגתית איתנה בישראל, ומגן על התרבות המערבית. תודה לכם חברים, תודה אמריקה".

חבילת הסיוע לישראל אושרה ברוב גדול, בתמיכה דו מפלגתית. בסך הכל אושר סיוע בגובה של 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטייוואן, וכן סיוע הומניטרי לעזה. מתוך החבילה, כ-61 מיליארד מיועדים לאוקראינה, שמונה מיליארד לטייוואן ומדינות האוקיאנוס השקט ו-9.5 מיליארד לסיוע הומניטרי לעזה ולפליטים ברחבי העולם. כעת תעבור חבילת הסיוע לאישור הסנאט, שבו יש רוב דמוקרטי. הסנאט צפוי להצביע בעד החבילה בשבוע הבא, ולהעביר אותה לחתימתו של הנשיא ביידן.

לארח ההצבעה, ביידן אמר שחברי בית הנבחרים נענו ל"קריאת ההיסטוריה" בשלב קריטי, כדי להעביר את החקיקה הנחוצה. "החבילה תעביר תמיכה קריטית לישראל ואוקראינה, תספק צרכים הדרושים נואשות לעזה, סודן, האיטי ומקומות אחרים שנפגעו בגלל סכסוכים ואסונות טבע ותתגבר את הביטחון והיציבות באזור האינדו-פסיפי. היא מגיעה ברגע של דחיפות חמורה, שבה ישראל עומדת נוכח התקפות חסרות תקדים מאיראן". הוא קרא לסנאט להעלות את ההצעה על סדר יומו בדחיפות: "ישראל זקוקה לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully