וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לגלנט: "אם לא תגבה את 'נצח יהודה' - נקלוט אותם במג"ב כגיבורים"

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 23:31

השר לביטחון לאומי העביר מסר לשר הביטחון לאחר הפרסום בוואלה על כך שארה"ב צפויה להטיל סנקציות על הגדוד: "שורות מג"ב פתוחות". ח"כ סוכות: שהאמריקאים יקפצו כולם. ח"כ גוטליב: "אנטישמיות בת זמננו". ראש עמותת נצח יהודה: בטוח שצה"ל לא ייאפשר לאמריקאים לפגוע ביחידה

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

הפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד על כך שארצות הברית צפויה להטיל סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" עורר הדים במערכת הפוליטית בישראל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים - יש לתת להם גב על מלא.

"אגב אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מג"ב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה". בשיחה עם מקורבי השר נאמר כי אם אכן גדוד נצח יהודה יעבור למג"ב הם יקבלו "יחס של גיבורים וגיבוי מלא".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב גם הוא לדיווח, ומסר כי "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה"ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט". השר הוסיף ומסר כי "הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל.זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל".

איתמר בן גביר
יואב גלנט. אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
השרים איתמר בן גביר ויואב גלנט/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90

ח"כ לימור סון הר מלך מסרה בתגובה לדיווח כי "כפי שהזהרתי בתחילה שאם מדינת ישראל לא תדע להגיב בחריפות ובאופן חד משמעי על הסנקציות נגד המתיישבים החלוצים בוני הארץ, השלב הבא יהיה סנקציות על החיילים שלנו. אנו רואים שהדבר קורה והממשל האמריקאי ביקש להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה.

עוד הוסיפה סון הר מלך ומסרה כי היא "מצפה משר הביטחון וראש הממשלה שבעצם הם אלו ששלחו את החיילים הללו להילחם שיציבו קו אדום בוהק כדי שכולם ידעו שמדינת ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, בחייליה או בריבונותה"

ח"כ יצחק קרויזר הגיב גם הוא ומסר כי "‏עם ישראל כולו מצפה שהשרים גלנט, בני גנץ וח"כ יאיר לפיד שמעלים על נס את סוגיית גיוסם של החרדים לצה"ל יתקפו חזיתית את ההחלטה האנטישמית ההזויה של ממשל ביידן לפגוע בגדוד החרדי 'נצח יהודה' שהקריב את טובי מפקדיו ולוחמיו עבור עם ישראל במלחמה כנגד האויב החמאס-נאצי".

‏כמו כן, הוסיף קרויזר: "אני סמוך ובטוח ש'אחים לנשק'- נושאי הדגל האזרחי לגיוס המגזר החרדי יפעלו לגיוס מיליוני שקלים עבור הגדוד שמהווה את חוד החנית של החרדים בצה"ל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לימור סון הר-מלך. יוצר אור, אתר רשמי
"מצפה מהממשלה להציב קו אדום בוהק", סון הר מלך/אתר רשמי, יוצר אור

חברת הכנסת טלי גוטליב, ממפלגת הליכוד, תקפה בחריפות את המהלך. "מי את ארה"ב שמעזה להטיל סנקציות על גדוד חרדי נצח יהודה בצה"ל? אנטישמיות בת זמננו", כתבה והוסיפה: "מאסתי בשליטה הזו של ארה"ב עלינו ועל האיומים הגלויים האלה. אני מצפה לגנות בתוקף את האיום המחפיר הזה על חיילינו. ארה"ב דורכת עלינו בתחכום, סטירה וליטוף סטירה וליטוף. אני מסרבת להיות מדינה מוכה".

השר עמיחי אליהו, כתב: "‏חיילי גדוד נצח יהודה אינם פחות מוסריים מכל חייל אחר בצה"ל. הגיע הזמן שבעלת בריתנו תעמוד לצידנו, לצד הצדק - במקום לפגוע בחיילינו. מחובתה של מערכת הביטחון ושר הביטחון בראשה, לגבות את נצח יהודה באופן מלא, ולשלול כל ניסיון להתערבות זרה בשלמותו של צבא ההגנה לישראל".

טלי גוטליב. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"ארה"ב דורכת עלינו בתחכום". ח"כ גוטליב/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) פנה ללוחמים מהגדוד בציוץ בחשבון ה-x שלו: "התרגלתם כבר שמטנפים עליכם בשמאל ובתקשורת, ועכשיו האמריקאים הצטרפו לרשימה. אבל אתם, שאיבדתם לא מעט חברים בקרב, נלחמתם כמו אריות בכל גזרה, עצרתם והרגתם מחבלים ואף פעם לא חשבתם להתנצל על זה. שיקפצו כולם רק תמשיכו איך שאתם בדיוק. נצח יהודה - בשבילנו אתם הכי טובים שיש".

גם יוסי לוי, מנכ"ל העמותה, הגיב למהלך המסתמן. בציוץ שפרסם בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר), כתב: "היאזרו בסבלנות. בטוחני שדובר צה"ל יסביר במה מדובר ואיך מתייחסים לאירוע כזה. חשוב לי לציין, לוחמי גדוד נצח יהודה מחרפים את נפשם למען עם ישראל מעל ל-25 שנים עם אינספור הצטיינויות חרף אתגרים רבים לחיילים החרדים שבגדוד. הגדוד הוא חלק מצה"ל ובטוחני שצה"ל לא יאפשר התערבות כלשהי ביחידה צבאית".

גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/דובר צה"ל

כאמור, לפי הפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד, שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל - כך מסרו שלושה מקורות אמריקנים. הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד. אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית. המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני. הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.

אנתוני בלינקן. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב בלינקן/רויטרס

גדוד "נצח יהודה" הוקם במקור כיחידה צבאית מיוחדת עבור חרדים, בה כל החיילים והקצינים הם גברים.
במהלך השנים, לאור המספר הנמוך של חרדים שהתגייסו לצה"ל, החלו להיקלט ביחידה גם נערי גבעות וצעירים חרדים-לאומיים שמחזיקים בעמדות ימין-קיצוני ולא נקלטו ביחידות קרביות אחרות בצה"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • נצח יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully