וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זיו מגיב לסנקציות על נצח יהודה: "בושה, מתקשה לעכל את זה"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 7:54

ראש אגף מבצעים לשעבר התייחס לפרסום הראשון של עיתונאי וואלה ברק רביד: "נובע משיתוק פוליטי של רה"מ על ידי שני שרים חסרי אחריות". בראיון ל-103FM התייחס זיו גם לתמונת המצב במלחמה: "להערכתי חמאס יעשה הכל כדי להציג נפגעים בלתי מעורבים ברפיח"

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"מתקשה לעכל את זה, בושה, אני לא יודע איך אנחנו מצליחים להראות את פנינו בבוקר כזה", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו בהתייחסו לפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד על הסנקציות שארצות הברית צפויה להטיל על גדוד נצח יהודה.

זיו, שהתראיין ל-103FM, הוסיף: "יש שיתוף פעולה שמעולם לא היה כמותו בהתייצבות האמריקנים לצד צה"ל ומדינת ישראל. אבל הם לא מסוגלים לסבול את ההתעמרות והפעולות הגזעניות הנוראיות שקורות שם, שהם חלק מהתפרקות של צה"ל שאחראים עליה שרים כמו בן גביר וסמוטריץ'. הם לא מאמינים למראה עיניהם, והם צודקים. אני לא בעד ההתערבויות הללו, מצד שני הם כל פעם בולעים את הרוק ומשתאים מחדש על חוסר היכולת שלנו להשתלט על כל הקיצוניים. בסוף האמריקנים מושקעים בכל מה שקורה פה במדינה כדי לסייע לה. הכל נובע מאותו שיתוק פוליטי של רה"מ בידי שני שרים חסרי אחריות".

גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות גדוד נצח יהודה/דובר צה"ל
ישראל זיו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"האמריקנים לא מאמינים למראה עיניהם, והם צודקים". אלוף במיל' ישראל זיו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בהתייחסו לתמונת המצב בעזה אמר: "אנחנו בהגדרה במצב מלחמה, בפועל כבר למעלה מארבעה חודשים צה"ל לא נמצא בשטח אלא פועל לפי מודיעין כמו בג'נין או במקומות אחרים", טען. "הסוגיה המרכזית היא עניין רפיח שעוד לפנינו, ופה בעיניי לפחות ההחלטה אם להיכנס לרפיח חייבת להיות מלווה בהחלטה מה עושים איתה אחרי שנכנסים אליה. רפיח היא דוגמה לחאן יונס ולמקומות האחרים. אם צה"ל נכנס לרפיח כשבסוף הפעולה הוא מכניס את המפתחות לידי חמאס, זו כניסה מיותרת שמלווה בסיכונים גדולים".

עוד הוסיף כי: "להערכתי חמאס יעשה הכל כדי להציג שם נפגעים בלתי מעורבים. אם בסוף התהליך מחזירים את המפתחות לחמאס, זו פעולה בטלה ולא צריך לעשות את זה. אם חמאס הוא הריבון, הישגי המלחמה מייתרים את עצמם ולא פותרים שום בעיה, ופה הכישלון המדיני חוזר שוב. יש הצלחה צבאית וכישלון מדיני, וזה לא עובד יחד כי זה לא משנה את התוצאה ולא עוזר להחזיר את החטופים".

על הלך הרוח בצפון אמר: "אי אפשר לעשות מלחמות רק על ידי צבא, זה התאים אולי רק בימי הביניים. אפשר לעשות הכל כדי לייתר אותה אם אפשר להגיע לאותו החלטת 1701, נסראללה אומר שהוא מוכן ללכת למקום הזה. לפני שנכנסים למלחמה שיש לה משמעויות די כבדות, זה מחיר לא רק של נפגעים, לחיזבאללה יש יכולות להכניס את מרכזי הערים בכל מדינת ישראל לתוך מלחמה, זה לא חמאס. וזה גם היעדר תמיכה של הקואליציה אם לא סגרת את המצב בעזה. להיכנס במצב של נחיתות כזה לפתור את הבעיה בצפון - כישלון ידוע מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully