וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חירות עד שכל החטופים יחזרו

גבריאלה ליימברג

22.4.2024 / 2:14

התנאים הלא-אנושיים, השליטה הבסיסית שנשללת, הפחד שהחיים יסתיימו בכל רגע. לי החזירו את החופש, אבל עד ששאר החטופים לא בבית אין חירות ואין שקט נפשי | גבריאלה ליימברג, שנחטפה מניר יצחק ב-7 באוקטובר, לא שוכחת את מי שנותרו מאחור. מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד

בווידאו:גבריאלה ליימברג ופרננדו מרמן ששוחררו משבי חמאס קוראים לציבור להשתתף בצעדת המשפחות/מטה המשפחות

6 באוקטובר היה יום שישי רגיל, ערב חג בירושלים. נסענו לחגוג יום הולדת שנתיים לשחר, נכדתה של אחותי קלרה, בבאר שבע. בעלי, משה, לא הצטרף כי לא חש בטוב. החלטנו להעביר את הלילה בניר יצחק. בתי מיאה ואני נשארנו לארוחת ערב עם קלרה, בן זוגה לואיס ואחי פרננדו. זה היה יום חגיגי, כל בני המשפחה הגיעו מכל קצוות הארץ.

מה קרה למחרת כולם יודעים. כששואלים אותי מה היה הרגע הכי קשה בשבי, קשה לי להצביע על רגע אחד מסוים; היו הרבה מהם. זו היתה התמודדות לא פשוטה, כי התנאים בשבי הם בלתי אנושיים. נלקח ממך החופש הבסיסי, אין לך יכולת לקבל את ההחלטות היומיומיות והרגילות ביותר. יש רק אי ודאות גדולה, שבה אי אפשר לדעת מה הולך לקרות בעוד רגע, בעוד שנייה. הפחד - של רגע החטיפה ושל תקופת השבי כולה - הוא פחד שלא חוויתי מימיי; פחד שהחיים עלולים להיגמר בכל רגע.

מה נשתנה בחצי שנה: כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

גבריאלה ליימברג שנחטפה לעזה באירועי ה7.10 ע"י ארגון הטרור חמאס. ללא, אתר רשמי
בשבי, אי אפשר לדעת מה יקרה אפילו בעוד שנייה. גבריאלה ליימברג/אתר רשמי, ללא

ידענו שמתבשלת עסקת חטופים, אמרו לנו שמתנהל מו"מ. יום לפני שהחלו פעימות השחרור, אמר איש חמאס, השובה שלנו, שהוא מחכה לטלפון. בשלב מסוים הוא קרא לנו לצפות בטלוויזיה, ראינו את האמבולנסים ואנשי הצלב האדום. אבל זו לא היתה הפעימה שלנו. ארבעה ימים חלפו ואז יצאנו. אני זוכרת את הנסיעה לחצרים עם הצוות הישראלי. חיברו אותי ואת מיאה לבעלי משה בשיחת וידאו. הוא אמר שהוא מחכה לנו. אני זוכרת הרבה בכי, התרגשות גדולה, ואת החיבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מיאה ליימברג והכלבה בלה לאחר ששוחררה משבי חמאס ברצועת עזה. 6 בדצמבר 2023. רונן זבולון, רויטרס
ההפתעה ביום השחרור: מיאה ליימברג יצאה מהשבי עם כלבתה האהובה בלה/רויטרס, רונן זבולון
לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן, גבריאלה ומיאה ליימברג.. באדיבות המשפחה
אחרי החילוץ, חזרה לנו הנשימה. לואיס הר ופרננדו מרמן שחולצו מעזה עם קלרה מרמן וגבריאלה ומיאה ליימברג/באדיבות המשפחה
בלי החטופים השמחה לא יכולה להיות שלמה. אני חושבת על המקום שבו הייתי, על כמה חיזקה אותי המחשבה שיוציאו אותי משם. אני מקווה ומאמינה שיוציאו גם אותם. המחשבה הזו היא הדבר היחיד שמחזיק אותם

חזרה לשגרה? עדיין אין. בימים הראשונים אחרי החזרה עיכלתי את הגודל של מטה המשפחות והצטרפתי אליו. גם לנו היו עוד חטופים שנשארו שם - פרננדו ולואיס. רק ברגע החילוץ שלהם מהשבי, אפשר לומר, חזרה הנשימה. הרגשתי שכולנו השתחררנו, שכולנו שוב ביחד.

עם זאת, אין לי שקט. אין לנו שקט. בכל שבוע בעצרת בכיכר החטופים אנחנו מבקשים: תחזירו להם את החופש. ועכשיו אנחנו לקראת ליל הסדר, לקראת חג החירות - אבל אני מרגישה שאין חירות עד שכל חטוף ישוב. אפשר לדבר על החופש הפרטי שלי, על החירות שלי, אבל אני מרגישה חלק מהמשפחה הגדולה הזו של משפחות החטופים. עד שכולם יחזרו, השמחה לא יכולה להיות שלמה. עם זה אני קמה בכל יום. בכל יום אני אני נזכרת בפניהם של החטופים. אני חושבת על המקום שבו הייתי, על כמה חיזקה אותי המחשבה שיוציאו אותי משם. אני מקווה ומאמינה שיוציאו גם אותם. וחייבים להוציא אותם. ההבנה שכך יקרה היא הדבר היחיד שמחזיק אותם.


חג חירות שלא היה כמוהו: כך נחגוג את פסח 2024

משה ליימברג, אשתו גבריאלה ובתו מיאה יחד עם הכלבה בלה.. באדיבות המשפחה
"אני מחכה לכן", הוא אמר לנו מבעד למסך. משה, גבריאלה ומיאה ליימברג עם הכלבה בלה/באדיבות המשפחה
גבריאלה ליימברג, שורדת השבי בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
אסור להפסיק, אסור להרפות לרגע. גבריאלה ליימברג בכיכר החטופים/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד בוואלה

בינתיים אני שואבת כוחות מהמשפחה, וממפגשים עם אנשים שמבקשים שאשתף את סיפור השבי שלי. זה מה שנותן לי כוח, וזה למעשה מחזק את שני הצדדים ושומר את הנושא בתודעה הציבורית. אבל אסור להפסיק. אסור להרפות לרגע. אין חירות ולא שקט נפשי - עד שכל חטוף ישוב.

מה נשתנה בחצי שנה: כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully