וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו מצילים חיים, אבל השיקום האמיתי יהיה מורכב בהרבה

ד"ר שלומי קודש

22.4.2024 / 2:15

מתוך המפגשים המחרידים שלנו עם המראות מהטבח, צמחה גבורה אדירה. אלא שבתום הטיפול בנפגעי המלחמה, ישראל תזדקק לריפוי עמוק יותר | מנהל ביה"ח סורוקה, ד"ר שלומי קודש, על התמורה שחלה בנו ביום האסון ועל הדברים שכדאי להשאיר כפי שהם. מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד

ד״ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה, בטור מיוחד לוואלה, לפרויקט מה נשתנה 2024/באדיבות המצולמים

בבוקר 7 באוקטובר התעוררנו כולנו, כל אחד בדרכו, לרגעים חסרי תקדים במציאות הישראלית. עבורי, כמנהל המרכז הרפואי סורוקה, כמו לכל הצוות המסור של בית החולים, הימים הראשונים התאפיינו בעיקר באתגרים מקצועיים, שהשתלבו בהדרגה עם אתגרים אישיים ואתגרים לאומיים שחווינו כעם. כתושבי הנגב, וכמי שנחשפו לסיפורים ולמראות הקשים בצורה מחרידה, תחושת המשבר היתה עצומה.

סיפורו של סורוקה ב-7 באוקטובר הוא סיפור גבורה עם רבדים רבים. מה שמחבר בין כולם הוא תחושת השליחות של הצוות, שליחות שגברה על חששות אישיים, וחצתה השתייכות חברתית או כל שיקול זר אחר; כולנו היינו שם בשביל להציל חיים.

מה נשתנה בחצי שנה? כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

מנכ"ל בית החולים סורוקה שלומי קודש.. רמי זרנגר, אתר רשמי
הפעילות של הרופאים במלחמה צריכה לשמש זרקור לחברה כולה. ד"ר שלומי קודש/אתר רשמי, רמי זרנגר
התמודדנו יחד עם האתגרים, כתף אל כתף, כל המגזרים בחברה הישראלית. כולנו השתנינו באותה שבת, אבל לפחות דבר אחד לא השתנה, אלא רק התעצם

לנוכח תפקידנו הלאומי האסטרטגי, אנו מפתחים לאורך השנים את היכולות שלנו במערכים מצילי החיים ובכלל המערכים במרכז הרפואי. לצד אלה, אנו ממשיכים להתמודד עם פערים משמעותיים בנושאים כמו מיגון וזמינות כוח אדם בפריפריה. היכולות של סורוקה בשגרה, הלכידות של הצוות וההתאמה בהגדרת המשימה שלנו - היו נקודות מפתח בהתמודדות עם אירועי 7 באוקטובר, והן מהוות מקור גאווה עבורי ועבור תושבי הנגב.

בימים אלו אנו עוסקים בעיקר בשיקום - שיקום הפצועים, שיקום תושבי הנגב ושיקום היישובים שנפגעו. אבל התקומה האמיתית מורכבת יותר ונוגעת לחברה הישראלית כולה.

חג חירות שלא היה כמוהו: כך נחגוג את פסח 2024

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הדר בכר בת ה-13 עם צוות בית החולים סורוקה/דוברות סורוקה
פצועים מפונים לבית החולים סורוקה. 7 באוקטובר 2023. שלומי הלר
במסדרונות בית החולים ראינו את העוצמה שלנו כחברה - אם רק נרצה להשתמש בה. פינוי פצועים לסורוקה ב-7 באוקטובר/שלומי הלר

מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד בוואלה

העוצמה והיכולות שהפגין המרכז הרפואי סורוקה בשבת השחורה, ובמלחמת חרבות ברזל בכלל, חייבות לשמש זרקור לתקומה שלנו כעם וכחברה. עם האתגרים יוצאי הדופן הללו התמודדנו יחד, כתף אל כתף, כל המגזרים בחברה הישראלית. כולנו השתנינו באותה שבת, אבל לפחות דבר אחד לא השתנה, אלא רק התעצם - ברגע האמת, אנחנו כאן לתת את המענה הרפואי מציל החיים.

בחצי השנה האחרונה ליוויתי כמנהל סורוקה אירועים רבים מספור, רבים מהם לראשונה בתולדותינו. חוויתי גבורה יוצאת דופן של הפצועים שבהם אנו מטפלים, של המשפחות והחברים, ושל צוותי סורוקה. ראיתי את העוצמות שלנו כחברה - עוצמות שמבטיחות שיש לנו עתיד כחברה וכעם, אם רק נרצה ונדע.

מה נשתנה בחצי שנה? כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully