וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אחד החשודים בפרשת הביציות הנגועות מגיאורגיה

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 14:15

פרופ' דוד בידר, בעלים של קליניקה ל.ב הפריה חוץ גופית ברמת החייל הוא אחד החשודים בפרשת הביציות שיובאו מגאורגיה ונושאות מחלה גנטית קשה. עדיין קיים צו איסור פרסום על שמו החשוד השני, מנהל מעבדה בבית חולים במרכז הארץ

מחדל: ביציות יובאו מגאורגיה עם מחלה גנטית - משרד הבריאות פתח בבדיקה/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לפרסום היום (שישי) כי פרופ' דוד בידר, בעלים של קליניקה ל.ב הפריה חוץ גופית ברמת החיי הוא אחד מהחשודים בפרשת הביציות שיובאו מגאורגיה ונושאות מחלה גנטית קשה. עדיין קיים צו איסור פרסום על שמו החשוד השני, מנהל מעבדה בבית חולים במרכז הארץ. ביום שני האחרון שוחררו החשודים למעצר בית תחת תנאים מגבילים. החשד הוא שהביציות הושתלו ברחמן של כמה מטופלות פוריות.

עורכי הדין שי רודה וירון פורר מסרו כי "למרות החלטת בית המשפט בדבר פרסום שמו של מרשי פרופסור בידר, הוא עדיין עומד איתן בגרסתו וטוען כי לא ידע שהביצית עם מחלות גנטיות. יתרה מכך, החלטת הפרסום נובעת לצורך הרגעת הציבור בלבד".

עו"ד סופי גרניט מסרה כי "מתחילת הדרך טענתי כי מרשי חף מכל אשמה או חשד ופעל כדין ומעל לנדרש ממנו. נעשה למרשי עוול בשירבוב שמו לפרשה ובמעצרו ובית המשפט המחוזי ביטל היום בהסכמת המשטרה את מעצר הבית שהוטל עליו. למרות ששמו של החשוד השני הותר לפרסום , המשטרה הסכימה להותיר את איסור הפרסום על שמו של מרשי ואני משוכנעת כי הוא ינוקה מכל חשד ככל שהחקירה תעמיק".

פרופ' דוד בידר, הבעלים של קליניקה ל.ב הפריה חוץ גופית ברמת החייל. ארז הראל
פרופ' דוד בידר, הבעלים של קליניקה ל.ב הפריה חוץ גופית ברמת החייל/ארז הראל

המשטרה ומשרד הבריאות הודיעו השבוע כי פתחו בחקירה בחשד ליבוא ביציות מופרות מגאורגיה שנשאו את המחלה הגנטית המופיליה B, זאת לאחר שנודע על שתי מטופלות ישראליות שבהן הושתלו הביציות הנגועות ולפחות תינוקת אחת נולדה עם מום. ההערכה היא שעוד נשים נפגעו בפרשה. הביציות נשאבו מנשים בגאורגיה והוחזרו לכמה נשים בארץ, למרות שעל פי משרד הבריאות, "המידע על המחלה היה ידוע לצוותים בחו"ל ובארץ".

יחידת ההונאה של מחוז ת"א, בשיתוף פעולה עם חטיבת המודיעין ובסיוע משרד הבריאות והפרקליטות, פתחו בחקירה סמויה ומורכבת, במהלכה צוות החקירה גבה עדויות מאותן מטופלות פוריות. החקירה נפתחה לאחר שהתקבלו תלונות במשטרה על ידי ארבע נשים, כאשר תינוקת של אחת מהן נולדה כנשאית של המחלה.

משרד הבריאות החליט שלא לאפשר המשך יבוא ביציות וביציות מופרות מיחידה זו. עוד הורה משרד הבריאות לאתר את כל הנשים שעבורן יובאו ביציות במחלקה החשודה, ליידע אותן לגבי הסיכונים בשימוש באותן ביציות ולאפשר להן לקבל החלטה מושכלת בנושא. במסגרת החקירה המשולבת, התעורר חשד ששני רופאים בכירים היו מעורבים בפרשה - מנהל המעבדה ופרופסור נוסף, ידעו על המחלה הגנטית ובכל זאת שלחו את הביציות להפריה. השניים נעצרו ונלקחו לחקירה. היום יובאו לבית המשפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם, בהתאם להתפתחות החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עורכת דין סופי גרניט. באדיבות המצולמים
עורכת דין סופי גרניט/באדיבות המצולמים
עורך דין ירון פורר. באדיבות המצולמים
עורך דין ירון פורר/באדיבות המצולמים
עורך דין שי רודה. באדיבות המצולמים
עורך דין שי רודה/באדיבות המצולמים

מחלה נדירה הפוגעת באיכות החיים

המופיליה מסוג B היא מחלה גנטית נדירה יחסית. אחד מ-30 אלף תינוקות נולד עם המופיליה B. לחולים במחלה חסר חלבון בדם בשם FIX שאחראי על קרישה, הם מדממים לזמן ארוך בהרבה מהאדם הממוצע מה שהופך גם פציעות קטנות למסוכנות ביותר עבורם. חולי המופיליה B גם עלולים לסבול מדימומים פנימיים חמורים הגורמים לנזק רב לרקמות. טיפול להמופיליה ניתן כעירוי, במקרים קשים של המחלה, אף ניתן טיפול מניעתי לפני טיפולים רפואיים שונים כמו טיפול שיניים.

המופיליה B היא מחלה 'גברית' - רוב המוחלט של המאובחנים בה הם בנים וגברים. הגן למחלה נישא על כרומוזום ה-X כך שרק האם יכולה להוריש המופיליה לילדיה. תינוק שמקבל כרומוזום X הנושא את המחלה מאמו, וכרומוזום Y מאביו, יהיה חולה במחלה, בעוד תינוקת שמקבלת כרומוזום X נשא מאמה, תקבל כרומוזום X נוסף בריא מאביה ולא תחלה.

עם זאת, רבות מהנשים הנשאיות סובלות מדימומים כבדים במיוחד בזמן הוסת, חלקן גם מוגדרות כחולות המופיליה גרידא, מפני שרמות חלבון ה-FIX בדמן נמוכות במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully