וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בחרדה": הנשים שטופלו במרפאה מפרשת הביציות המזוהמות מגאורגיה מדברות לראשונה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 18:01

גלי (שם בדוי), שנכנסה להיריון מתרומה מהמרפאה, משתפת על החששות: "אין אמון בהם, אני עושה את כל הבדיקות לבד". נעמה (שם בדוי), מספרת כי אחת הנשים רצתה את הביצית, גם לאחר שנודע לה שיש בעיה: "אמרו לה שהכי בטוח שתעשה בדיקת דם ושהם לא לוקחים על זה אחריות" | בלעדי

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

המשטרה ומשרד הבריאות הודיעו הבוקר (שני) שפתחו בחקירה בחשד ליבוא ביציות מופרות מגאורגיה שנשאו את המחלה הגנטית המופיליה B, זאת לאחר שנודע על שתי מטופלות ישראליות שבהן הושתלו הביציות הנגועות ולפחות תינוקת אחת נולדה עם מום. ההערכה היא שעוד נשים נפגעו בפרשה.

גלי (שם בדוי), שנמצאת בחודש החמישי להריונה דרך המרפאה, סיפרה לוואלה!: "אני בחרדות של ממש ולא יודעת למי לפנות. גם המשרדים והמזכירות שלהם לא עונים, עכשיו וגם משרד הבריאות לא נותן מענה ומפנה אותי למשטרה. הייתי מצפה שלפחות יפרסמו תאריכים של התרומה הנגועה שהתבצעה כדי שזה יוכל להקל על נשים אחרות שעשו בתאריכים אחרים".

"אין לי שום אמון בהם", הוסיפה גלי. "אני עושה את כל הבדיקות באופן עצמאי בתקווה שהכל בסדר. התרומה עלתה לי המון כסף, גם הבדיקות השונות יעלו. זה ממש קשה נפשית להיות בחודש חמישי להריון שהגיע אחרי שנים של טיפולים ולגלות שגם לאחר שנכנסת להריון שהוא ממש לא בטוח‎". גלי אמרה כי גם אם תעשה עכשיו בדיקת סקר גנטי מורחב של מי שפיר, זה ייקח כמה שבועות עד שיגיעו תשובות. "מי יישא את הנטל הנפשי על כך?", אמרה.

מנגד, נעמה (שם בדוי), שטופלה במרפאה שבה על פי החשד ייבאו את הביציות הנושאות את המחלה הגנטית המופיליה, סיפרה ל-וואלה! כי לדעתה מדובר בטעות אנוש, מכיוון שהמרפאה פועלת תחת לחץ מטורף בגלל הביקוש הרב, זאת לאחר שהמלחמה באוקראינה מנעה תרומת ביציות באותה מתכונת בעבר.

הפריה חוץ גופית. ShutterStock
הפריה חוץ גופית/ShutterStock

"לפי מה שהבנתי, הם עשו טעות כי הם לא בדקו" סיפרה נעמה, ואמרה כי כבר לפני כחודשיים היא שמעה על בחורה שקיבלה הודעה מהמרפאה כי יש סיכוי שהביצית שלה נושאת בעיה גנטית. "אני לא יודעת אם זו האמת, אבל אני הבנתי שהבחורה רצתה את הביצית גם לאחר שהודיעו לה כי ישנה בעיה. מצידם הם אמרו לה שהכי בטוח שתעשה בדיקת דם לגילוי המחלה הגנטית ושהם לא לוקחים על זה אחריות, היא כנראה לא עשתה את זה. לא ידעתי שיש מישהי שכבר ילדה תינוקת עם ביצית נגועה".

נעמה מספרת כי היא מנהלת אורח חיים בריא ועברה בדיקות רפואיות, אך לאחר שלא הצליחה להרות באמצעות עוברים שהופרו במעבדה החלה לחשוד שיש משהו לא תקין. "הבוקר לאחר פרסום הפרשה קיבלתי שיחה מהרופא המטפל שלי, שאמר שהוא לא מוכן לקחת מאותה מרפאה עוברים ושאצטרך לעבור חברה".

על הטענות נגד המרפאה אמרה: "אני סומכת על החברה, הם הוותיקים ביותר. יש להם הרבה הצלחות. כל הרופאים קונים מחברות תיווך, כולם מכירים את כולם. הם צברו הרבה אויבים במשך השנים. לדעתי הבדיקה צריכה להיות יותר מקיפה וקפדנית, אבל אני לא יודעת את כל הפרטים וקשה לי לחוות דעה לכאן או לכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully