וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מעכב משלוח קמח אמריקני לעזה כיוון שהוא מיועד לאונר"א

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 21:45

בכירים אמריקנים אמרו כי מדובר בהפרה של ההתחייבות שרה"מ נתניהו נתן לנשיא ביידן באופן אישי כבר לפני כמה שבועות וסיבה נוספת לתסכול של הנשיא כלפי מקבילו הישראלי. בישראל מנסים לשנות את היעד של המשלוח לתכנית המזון העולמית של האו"ם כדי שסמוטריץ' יסיר את החסימה

דברי סמוטריץ' על הקיצוץ לתנועות הנוער/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעכב משלוח של קמח אותו מימנה ארצות הברית ומונע את העברתו לרצועת עזה כיוון שהוא אמור להיות מחולק ברצועה על ידי אונר"א, כך לפי שני בכירים ישראלים ואמריקנים.

בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

  • בכירים אמריקנים אמרו כי מדובר בהפרה של ההתחייבות שראש הממשלה נתניהו נתן לנשיא ביידן באופן אישי כבר לפני כמה שבועות וסיבה נוספת לתסכול הרב של הנשיא כלפי מקבילו הישראלי.

עוד בוואלה!

ביידן: דוחפים לעסקת חטופים שתביא להפוגה של שישה שבועות לפחות

לכתבה המלאה
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
סיבה נוספת לתסכול הרב של נשיא ארצות הברית. ג'ו ביידן ובנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במוקד החדשות:

  • משלוחי הקמח לעזה היו סוגיה שעלתה בדרגים הגבוהים ביותר בין ארצות הברית לבין ישראל כבר לפני למעלה מחודש. קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את העברת הקמח מנמל אשדוד לעזה דרך מעבר כרם שלום.
  • הנשיא ביידן ושר החוץ האמריקני בלינקן כבר הודו באופן פומבי לפני כמה שבועות לממשלת ישראל על כך שהסכימה לסייע בהעברת משלוחי הקמח לרצועה.
אמל"ח במטה המרכזי של אונר"א. דובר צה"ל
משלוח הקמח מעוכב אמור להיות מחולק על ידי אונר"א. אמל"ח שנמצא במטה המרכזי של הארגון/דובר צה"ל

מאחורי הקלעים:

  • למרות כל האישורים, בשבועות האחרונים משלוחי הקמח עדיין תקועים בנמל אשדוד. בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שהסיבה לכך היא שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
  • שר האוצר, שאחראי גם על המכס, עודכן כי בתעודת המשלוח נכתב כי משתמש הקצה של הקמח היא סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם - אונר"א, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • אונר"א ניצבת מול ביקורת בינלאומית חריפה בשבועות האחרונים על רקע טענות ישראליות כי 12 מעובדיה היו מעורבים באופן פעיל במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי סמוטריץ' הורה למכס לא לשחרר את משלוח הקמח מנמל אשדוד כל עוד הוא מיועד להגיע לידי אונר"א.
  • בכירים ישראלים אמרו כי מתאם הפעולות בשטחים מנסה כעת לשנות את היעד של המשלוח מאונר"א לתכנית המזון העולמית של האו"ם כדי שסמוטריץ' יסיר את החסימה.

מה הם אומרים:

  • "סמוטריץ' מעכב את משלוח הקמח שנתניהו הבטיח לנו שיעבור. בן גביר לא מונע את חסימת מעבר כרם שלום. מי מנהל את העניינים בישראל?", תהה בכיר אמריקני.
  • מלשכת סמוטריץ' נמסר כי השר הנחה לא להעביר את משלוחי הקמח המיועדים לאונר"א בעזה, ובתיאום עם ראש הממשלה - לבחון מנגנון חלוקה אחר שלא יגיע לידי חמאס. "עכשיו גם העולם יודע שאונר"א היא חלק מרכזי במכונת המלחמה של מחבלי החמאס הנאצים", אמר סמוטריץ', "יש קונצנזוס מקיר לקיר בממשלת החירום ובקבינט על הצורך למנוע מהסיוע להגיע לידי חמאס, וכך אפעל בתחומי אחריותי".
  • דובר משרד החוץ של ארה"ב מתיו מילר על הפרסום בוואלה!: הקמח שארה"ב מממנת מספקת אוכל ליותר ממליון וחצי פלסטינים בעזה. זה קריטי שהקמח יגיע לעזה. קריטי שיהיה לתושבים ביטחון תזונתי. אנחנו במגעים עם ממשלת ישראל כדי לוודא שהקמח יגיע באופן קבוע לאורך חודשים. ממשלת ישראל התחייבה לתת לקמח להיכנס ואנחנו מצפים מהם לעמוד בהתחייבות הזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully