וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לבלינקן: תגובת חמאס למתווה שחרור החטופים תביא להרחבת הפעולה של צה"ל ברצועה

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 22:27

שר הביטחון אמר בפגישה עם שר החוץ האמריקני כי תשובת ארגון הטרור נוסחה בכוונה - כדי שישראל תסרב לה. בכיר ישראלי העריך כי ישראל תדחה את תגובת חמאס. בלינקן: "דרישות חמאס לשחרור החטופים לא מקובלות, אבל יוצרות מרחב שמאפשר הגעה להסכם"

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (רביעי) לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במהלך הפגישה המורחבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטחון כי תשובת חמאס למתווה לשחרור החטופים נוסחה כדי שישראל תסרב לה. "עמדתם תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה, בקרוב", אמר גלנט לבלינקן.

לכל העדכונים על המלחמה

לאחר מכן, שר החוץ האמריקני אמר בהצהרה שנשא כי "תשובת חמאס כוללת כמה דרישות לא מקובלות לחלוטין, אבל אנחנו חושבים שהן יוצרת מרחב שמאפשר הגעה להסכם". בתוך כך, בכיר ישראלי העריך כי ישראל תדחה היום את תגובת חמאס. לדבריו, הכדור יעבור למתווכות, קטאר ומצרים, שינסו ללחוץ על ארגון הטרור להסכים למסגרת סבירה יותר.

מוקדם יותר היום פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס את התוכנית שהציע חמאס להפסקת אש. כחלק מהמתווה, שיהיה בן שלושה שלבים, בארגון הטרור דורשים לשחרר את החטופים שנשבו ב-7 באוקטובר תמורת כ-1,500 אסירים פלסטינים, ערבויות לשיקום רצועת עזה ונסיגה מוחלטת של צה"ל.

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה משותפת. 16 באוקטובר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בלינקן וגלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לפי ההצעה, בשלב הראשון, שיימשך 45 ימים, ישוחררו כל הנשים החטופות, גברים בני פחות מ-19 בתמורה לנשים וילדים פלסטינים הכלואים בישראל ולסיוע הומניטרי. במהלך השלב הראשון, יתקיימו שיחות עקיפות עם ישראל על סיום הלחימה ולהשבת הרגיעה. עוד בשלב הראשון, דורש חמאס, יתאפשר שיקום בתי החולים ומחנות הפליטים בעזה ויציאתם של כוחות צה"ל מריכוזי האוכלוסין ברצועה.

בשלב השני, חמאס מציע את שחרורם של יתר החטופים החטופים תמורת מספר מסוים של אסירים פלסטינים ונסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה. בשלב השלישי, שיימשך 45 ימים, יוחלפו שרידי גופות בין הצדדים כשסיומו מקווה חמאס לסיום המלחמה.

עוד בוואלה!

קולות הזעקה מההריסות התבררו: 3 עזתים ילדים נזקקו לעזרה | החילוץ של מח"ט גבעתי

לכתבה המלאה
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
סינוואר/רויטרס

חמאס העביר אתמול את תשובתו להצעה שגובשה בחודש שעבר בשיחות בפריז בין נציגים מארצות הברית, ישראל, קטאר ומצרים. הוא אמר כי הוא הגיב לה "ברוח חיובית", אך חזר על דרישותיו - כולל עצירה מוחלטת של המלחמה ונסיגה של צה"ל מהרצועה - תמורת שחרור החטופים, תנאים שאותם דוחים בישראל.

בעוד שראש ממשלת קטאר הביע אופטימיות זהירה מהתקדמות השיחות, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צינן את התלהבות כשאמר שנראה שחמאס "קצת הגזים". לדבריו, "אנחנו לא בטוחים לאן זה הולך, אנחנו ממשיכים במשא ומתן". שר החוץ שלו, אנתוני בלינקן, נחת הלילה בישראל שאליה המריא מקטאר, כחלק ממסע מדיני נוסף באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully