וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס השיב לעסקת החטופים בדרישות, ביידן: "תגובה מוגזמת"

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 22:33

מקור שמעורה בפרטים אמר כי קטאר העבירה למוסד את תשובת ארגון הטרור ב"מסמך מפורט ביותר" עם התייחסות לכל אחד מהסעיפים. חמאס טען שהשיב ב"רוח חיובית", אך דרש לסיים את המלחמה, סיוע הומנטירי, שיקום הרצועה ועוד. ביידן: "תגובה מוגזמת, ממשיכים במו"מ"

פעילות כוחות צהל ברצועת עזה/דובר צה"ל

חמאס השיב הערב (שלישי) למתווה לשחרור החטופים, שהוצג לו. לטענת ארגון הטרור, התגובה הייתה ב"רוח חיובית", אך דרש הפסקת אש כוללת, סיום המלחמה, הבטחה לסיוע הומניטרי, שיקום הרצועה ואת הסרת ה"מצור" על הרצועה. מטעם המוסד נמסר כי "תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטארי, פרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במשא ומתן".

לכל העדכונים על המלחמה

מקור שמעורה בפרטים ציין כי ראש ממשלת קטאר, מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני, שוחח מוקדם יותר הערב עם ראש המוסד דוד ברנע ולאחר מכן העביר לו את המסמך עם תגובת חמאס. לדבריו, מדובר במסמך מפורט ביותר עם התייחסויות לכל אחד מסעיפי ההצעה שגובשה בפסגה בפריז ושהועברה לחמאס. בכיר ישראלי הוסיף: "בתשובת חמאס יש דברים יותר טובים ופחות טובים, בכל מקרה זו רק נקודת פתיחה למשא ומתן".

עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 3 בפברואר 2024. רויטרס, עיבוד תמונה
עצרת למען שחרור החטופים. שבוע שעבר/עיבוד תמונה, רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טען כי תגובת חמאס הייתה "מוגזמת", אך הוסיף כי הייתה מעט התקדמות. "אנחנו לא בטוחים לאן זה הולך, אנחנו ממשיכים במשא ומתן", אמר הנשיא האמריקני בסיום נאומו בבית הלבן בנושא חבילת הסיוע לאוקראינה וישראל. ראש ממשלת קטאר הגדיר את תשובת חמאס "חיובית", ואמר כי היו להם הערות.

על פי המתווה שהוצג לחמאס, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו כ-40 חטופים ישראלים ובהם נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים. במתווה שהוצג רק השלב הראשון מפורט, ואילו שני השלבים הבאים מתוארים באופן כללי בלבד מתוך כוונה לנהל עליהם שיחות נפרדות במהלך השבוע השישי של הפסקת האש. "המטרה היא להכנס לשלב א' עם אמירה על שלבים ב' ו-ג' בלי לסגור אותם בפרטי פרטים", אמר בכיר ישראלי.

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60, בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במשא ומתן, אבל בכירים ישראלים העריכו כי מדובר על שבועות ארוכים של הפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully