וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה שיוצג לחמאס: 40 חטופים תמורת 6 שבועות של הפוגה בשלב ראשון - ומו"מ על המשך העסקה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 19:38

בפעימה הראשונה ישוחררו נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. השלבים הבאים מתוארים באופן כללי בכוונה לנהל עליהם מו"מ נפרד. בתוך כך, ראש ממשלת קטאר אישר כי ישנה התקדמות במו"מ והשיב לביקורת של נתניהו: "אנו מביאים תוצאות ולא מנצלים לצרכים פוליטיים"

משפחות חטופים חוסמים את איילון/דנור אהרון, ZM

במהלך הפסגה בפריז אתמול (ראשון) סוכם על מתווה בן שלושה שלבים שיוצג לחמאס - לפיו בשלב הראשון של העסקה ישוחררו 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים - כך לפי בכירים ישראלים וקטארים.

קבינט המלחמה ידון הערב בפרטי המתווה.

במתווה שהוצג רק השלב הראשון מפורט, ואילו שני השלבים הבאים מתוארים באופן כללי בלבד מתוך כוונה לנהל עליהם מו"מ נפרד במהלך השבוע השישי של ההפוגה. "המטרה היא להכנס לשלב א' עם אמירה על שלבים ב' וג' בלי לסגור אותם בפרטי פרטים", אמר בכיר ישראלי.

הפגנת משפחות החטופים , הקריה, 29 בינואר 2024. דנור אהרון, אתר רשמי
הפגנת משפחות החטופים , הקריה, 29 בינואר 2024/אתר רשמי, דנור אהרון

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של גברים - חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60. בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במו"מ אבל בכירים ישראלים העריכו כי מדובר על שבועות ארוכים של הפוגה.

בכיר קטארי ובכיר ישראלי אמרו לוואלה כי בימים הקרובים תתקיים פגישה בקהיר עם בכירי חמאס כדי לדון במתווה המעודכן. "כעת המבחן הגדול של הקטארים זה להביא את חמאס להגיד כן ולהסכים להתחיל לדבר על הפרטים", אמר בכיר ישראלי.

בתוך כך, ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, אמר לפני זמן קצר באירוע ב-"Atlantic Council" בוושינגטון: "השגנו התקדמות במשא ומתן ואנחנו במקום טוב יותר מאיפה שהיינו לפני כמה שבועות. אנו מקווים שעסקה תוביל לשחרור בני הערובה ותפסיק את ההפצצות בעזה ותעצור את הרג האזרחים".

לדבריו, "אתמול הייתה התקדמות בדרך של לבנות תשתית להמשך המשא ומתן. אנחנו נעביר את ההצעה לחמאס ואנחנו קווים שהם יסכימו לנהל משא ומתן בצורה קונסטרוקטיבית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש ממשלת קטאר באירוע ב-Atlantic Council בוושינגטון, ארה"ב. 29 בינואר 2024. ברק רביד
ראש ממשלת קטאר באירוע ב-Atlantic Council בוושינגטון, ארה"ב. 29 בינואר 2024/ברק רביד

"אי אפשר להעניש אוכלוסייה שלמה בעזה על פעולה של קבוצה קטנה. אם העסקה הזו לא תביא לפריצת דרך נצטרך לנסות דרך אחרת. אנחנו מתווכים, אנחנו לא צד לסכסוך. המסגרת עליה הסכמנו אתמול מבוססת על עמדות ישראל וחמאס ואנחנו מנסים למצוא הסכמה".

ראש הממשלה הקטארי הוסיף: "אני שומע הרבה שיש לנו יכולת ללחוץ על חמאס. התפקיד שלנו הוא לתווך וללחוץ על שני הצדדים במילים ובפגישות ובהצעות. מעבר לכך - אנחנו לא חושבים שקטאר היא מעצמה שיכולה לכפות משהו על אחד הצדדים. אנחנו מנסים לגשר על הפערים. הדרך שלנו עבדה בעסקה הקודמת".

ראש ממשלת קטאר התייחס גם לביקורת שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשיב: "אני לא רוצה להגיב על הצהרה כזו. אנחנו לא מצפים שנתניהו יודה לנו. אנחנו חושבים שהתפקיד שלנו חשוב והוא הוכיח שאנחנו מביאים תוצאות ולא סתם מדברים או מנצלים זאת לצרכים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully