וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישות של חמאס: שחרור חטופים בשלושה שלבים, נסיגה ושיקום הרצועה

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:07

לפי מסמך שהגיע לרויטרס, ארגון הטרור הציע בשלב הראשון לשחרר את אזרחים תמורת נשים וילדים פלסטינים. בשלב השני, ישוחררו חיילים תמורת 1,500 אסירים, כשבסוף השלב האחרון יועברו גם גופות ויוסכם על סיום המלחמה. כל שלב יימשך 45 ימים, קטאר, מצרים ואחרות יהיו ערבות

בווידאו: מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור החטופים/צילום: אבשלום ששוני

חמאס הציע תוכנית הפסקת אש בת שלושה שלבים בתגובה למתווכים קטארים ומצרים - כך עולה מטיוטת מסמך שהגיעה לידי רויטרס. בארגון הטרור דורשים לשחרר את החטופים שנשבו ב-7 באוקטובר תמורת כ-1,500 אסירים פלסטינים, ערבויות לשיקום רצועת עזה ונסיגה מוחלטת של צה"ל.

לפי ההצעה, בשלב הראשון, שיימשך 45 ימים, ישוחררו כל הנשים החטופות, גברים בני פחות מ-19 בתמורה לנשים וילדים פלסטינים הכלואים בישראל ולסיוע הומניטרי. במהלך השלב הראשון, יתקיימו שיחות עקיפות עם ישראל על סיום הלחימה ולהשבת הרגיעה. עוד בשלב הראשון, דורש חמאס, יתאפשר שיקום בתי החולים ומחנות הפליטים בעזה ויציאתם של כוחות צה"ל מריכוזי האוכלוסין ברצועה.

בשלב השני, חמאס מציע את שחרורם של יתר החטופים החטופים תמורת מספר מסוים של אסירים פלסטינים ונסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה. בשלב השלישי, שיימשך 45 ימים, יוחלפו שרידי גופות בין הצדדים כשסיומו מקווה חמאס לסיום המלחמה.

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה. רויטרס
העסקה עוד רחוקה. מנהיג חמאס מהנייה/רויטרס

חמאס העביר אתמול את תשובתו להצעה שגובשה בחודש שעבר בשיחות בפריז בין נציגים מארצות הברית, ישראל, קטאר ומצרים. הוא אמר כי הוא הגיב לה "ברוח חיובית", אך חזר על דרישותיו - כולל עצירה מוחלטת של המלחמה ונסיגה של צה"ל מהרצועה - תמורת שחרור החטופים, תנאים שאותם דוחים בישראל.

בעוד שראש ממשלת קטאר הביע אופטימיות זהירה מהתקדמות השיחות, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צינן את התלהבות כשאמר שנראה שחמאס "קצת הגזים". לדבריו, "אנחנו לא בטוחים לאן זה הולך, אנחנו ממשיכים במשא ומתן". שר החוץ שלו, אנתוני בלינקן, נחת הלילה בישראל שאליה המריא מקטאר, כחלק ממסע מדיני נוסף באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully