וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות הזעקה מההריסות התבררו: 3 עזתים ילדים נזקקו לעזרה | החילוץ של מח"ט גבעתי

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 21:52

חיילי החפ"ק של מפקד החטיבה, אל"מ לירון בטיטו, חילצו תחת אש את שלושת הילדים הפלסטינים והעבירו אותם למחסה. "חמאס מאיים בנשק על אזרחים והופך אותם למגן אנושי במערב חאן יונס", סיפרו קצינים באוגדה 98, והבהירו: "הפעילות של צה"ל במנהרות גורמת למחבלים לצאת החוצה"

בווידאו: פקודת ההתקפה של מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו, לכוחות/צילום: דו"צ

קולות זעקה לעזרה שבקעו מתוך ההריסות בשטח הצפוף של מערב חאן יונס בתחילת השבוע, משכו את תשומת ליבו של אל"מ לירון בטיטו - מח"ט גבעתי. המפקד התקרב אל אזור ההריסות, תחת האש באזור, בתוך השכונה רוויית המנהרות ודירות הטרור והבחין במקור הקול. היו אלה קולותיהם של שלושה ילדים פלסטינים שזעקו לעזרה. משזוהו הילדים, המח"ט וחיילי החפ"ק שלו חילצו את הילדים ואחר מתן טיפול ראשוני העבירו אותם לאזור מחסה בטיפול של ארגוני הסיוע.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי פועל במערב חאן יונס בשבועות האחרונים ומפקד על ההתקדמות המורכבת ביותר של התמרון הקרקעי. קצינים באוגדה 98 הסבירו את האירוע המורכב: "חמאס מאיים בנשק על אזרחים שלא יעזבו את הבתים והפך אותם למגן אנושי במערב חאן יונס". לדבריהם, "אנחנו ערוכים לזה ועושים הכול להניע אוכלוסייה שחמאס מנסים להחזיק בכוח ובחוסר אנושיות".

אלמ לירון בטיטו. דובר צה"ל
אלמ לירון בטיטו/דובר צה"ל

עוד אמרו הקצינים באוגדה: "הפעילות של יחידת העילית בצה"ל במנהרות של סינוואר ושאר הבכירים, גורמת למחבלים לצאת החוצה ולברוח למקומות מסתור, להסתיר את הנשק וכל סימן שמסגיר את עצם היותם פעילים בחמאס או בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

"אנחנו מגיעים לשם, מאתרים אותם לאחר בדיקה ומעבירים לחקירה בישראל. יש לנו הצלחות משמעותיות. המודיעין שמביאה יחידת 504 מהחקירות חוזר אלינו לשטח ועוזר לנו למצוא עוד יעדים חשובים להשמדה", אמרו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully