וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: אם אפשר לסגור פערים - רוצה לראות עסקה לשחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 21:29

רה"מ והנשיא האמריקני שוחחו בטלפון ודנו במו"מ מול חמאס ובפעולה צבאית ברפיח. בכיר אמריקני אמר כי הם מאמינים שניתן להגיע לעסקת חטופים במסגרת השיחות הנוכחיות. הבכיר אמר כי ביידן הביע ספק שפעולה בדרום הרצועה אפשרית במצב הקיים

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ודן איתו במלחמה בעזה. בכיר בממשל האמריקני אמר בשיחה עם וואלה! כי רוב השיחה בין השניים עסקה בנושא שחרור החטופים. "מסגרת ההסכם מוכנה. יש פערים שאנחנו עובדים כדי לסגור אותם במשא ומתן. חלק מהפערים גדולים אבל אנחנו רוצים לנצל את ההתקדמות כדי להשיג עסקה", אמר הבכיר האמריקני. הבכיר האמריקני הוסיף כי הנשיא רוצה עסקה לשחרור החטופים כי היא משרתת כמה מטרות, כולל השגת הפוגה בלחימה שתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה.

לכל העדכונים על המלחמה

לדברי הבכיר האמריקני, הנשיא הבהיר לנתניהו שהוא מרגיש באופן עמוק שאם אפשר לסגור את הפערים עם חמאס הוא היה רוצה לראות שזה קורה כדי להגיע לסיכום על עסקה. "אנחנו מאמינים שיש סיכוי, ולכן צריך להשקיע כל מאמץ כדי שזה יקרה", אמר הבכיר האמריקני. "לא תהיה עסקה בלי שחמאס יהיה תחת לחץ. הבהרנו זאת למצרים. זו עובדה".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הבכיר האמריקני הוסיף כי הנשיא אמר לנתניהו כי בתנאים הנוכחיים אנחנו לא תומכים במבצע ברפיח. "הנשיא וראש הממשלה ניהלו דיון מפורט בנושא", אמר הבכיר האמריקני. הבכיר הוסיף כי בכירי ממשלת ישראל הבהירו לממשל שהתנאי לפעולה של צה"ל ברפיח היא פינוי של האוכלוסיה האזרחית, ושהם לא יבצעו פעולה בלי שזה יקרה. "הבענו ספק אם זה בכלל אפשרי במציאות הנוכחית ברפיח", אמר הבכיר.

בכיר ישראלי אמר כי השיחה בין ביידן לנתניהו ארכה 45 דקות, התנהלה ברוח טובה ועסקה בסוגיית פעולה אפשרית ברפיח, בנושא החטופים ובהכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. מהבית הלבן נמסר כי ביידן אמר לנתניהו בשיחה כי "אסור להתקדם לפעולה צבאית ברפיח בלי תוכנית אמינה וברת יישום, שתבטיח סיוע וביטחון ליותר ממיליון פלסטינים שמוצאים שם מקלט. ביידן הדגיש בפני נתניהו כי צריך לנצל את ההתקדמות שהושגה במשא ומתן לשחרור החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully