וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למסר אמריקני: נתניהו הנחה את צה"ל להכין תכנית לפינוי האוכלוסיה מרפיח טרם כניסה קרקעית

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 17:32

מלשכת רה"מ נמסר כי "אי אפשר להשיג את חיסול חמאס ולהשאיר 4 גדודים ברפיח", אולם הוסיפו - פעולה עצימה תדרוש פינוי אוכלוסייה אזרחית. אמש, אמר דובר הבית הלבן קירבי שמבצע ברפיח עלול להוביל ולאסון, והבהיר - ארה"ב לא תתמוך בו ללא תכנון קפדני

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

לשכת ראש הממשלה מסרה היום הודעה שבה נאמר: "אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח. מנגד ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסייה אזרחית מאזורי הלחימה. לכן ראש הממשלה הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תכנית כפולה הן לפינוי אוכלוסייה והן למיטוט הגדודים".

בכיר ישראלי אמר היום כי הרקע לפרסום ההודעה היה הצהרת דובר הבית הלבן אתמול בנושא פעולה כזאת. אתמול אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "אין לנו כל אינדיקציה שישראל מתכננת מבצע ברפיח. מבצע כזה כשבאזור נמצאים יותר ממליון פלסטינים עלול להיות אסון. אנחנו לא נתמוך במהלך כזה אם הוא לא יבוצע לאחר תכנון קפדני".

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח/רויטרס

מצרים וארה"ב דורשות מצה"ל להימנע מתמרון קרקעי באזור רפיח, הרווי באוכלוסייה אזרחית ומחסות של ארגוני סיוע בינלאומיים. אתמול דווח שבתוך מערכת הביטחון בכלל, ובפיקוד הדרום בפרט, גוברים הקולות הקוראים לשר הביטחון יואב גלנט לקיים תמרון קרקעי באזור רפיח. התמרון שם יחל בפעולות של הנעת אוכלוסייה, תקיפות אוויריות, ארטילריה ורק אז תחילת פעולה קרקעית המכוונת למרכזי כובד של חמאס, של הג'יהאד האסלאמי ושל כנופיות פלסטיניות שאחראיות על מערכת מנהרות מתחת לציר פילדלפי. זאת, בהתאם למודיעין שמצביעים עליו אמ"ן ושב"כ.

עוד בוואלה!

דווקא על סף הכרעה, גורמי ביטחון טוענים: ארה"ב ומצרים מעכבות תמרון ברפיח

לכתבה המלאה
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023. רויטרס
עקורים פלסטינים ברפיח/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי העצמת התקיפות והתמרון הקרקעי ברפיח יכולים להביא למספר רב של מחבלים הרוגים, וללחץ גדול על הנהגת החמאס במסגרת המשא ומתן התקוע לשחרור החטופים. אחד הגורמים אמר לוואלה! כי "שר הביטחון, יואב גלנט, מבין מצוין שחייב לפרק אחרי חאן יונס את מרכז הכובד האחרון של חמאס. זה מורכב ורגיש, אבל חייב לעשות את זה אחרת משאירים את ציר ההתאוששות של חמאס חי, נושם ובועט".

בתוך כך, הבהירו הגורמים כי תוכניות נוספות עומדות על הפרק, ובהן המשך העמקת ההישג בצפון רצועת עזה ובעיר עזה על ידי אוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן. וגם התכנסות למתקפה אוגדתית על מחנות המרכז ברצועת עזה שעד כה לא קיבלו את הטיפול בדומה לשאטי, ג'בליה ושג'אעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully