וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא על סף הכרעה, גורמי ביטחון טוענים: ארה"ב ומצרים מעכבות תמרון ברפיח

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 22:59

בצבא טוענים שבקרוב ימוצה התמרון בחאן יונס, לקראת הכרעת גדודי חמאס באזור. אז תעמוד בפני הדרג המדיני דילמה: הוצאת הכוחות להתרעננות או תמרון ברפיח. לפי גורמים במערכת הביטחון, התמרון שם יכול להוביל לחיסול נרחב של מחבלים ולחץ על חמאס במסגרת המו"מ לשחרור חטופים

"בחדר אחד ווסט של האו״ם ובחדר שני תת-מקלע": תיעוד פעילות לוחמי יחידת אגוז במערב חאן יונס/דובר צה"ל

אוגדה 36, בפיקודו של תא"ל דדו בר כליפא, ניהלה עד לפני חודש תכנון לתמרון קרקעי ברפיח שהגיעה אף לשלבים מתקדמים - אולם ברגע האחרון נבלמה על ידי הדרג המטכ"לי והמדיני בשל לחצים אמריקניים ומצריים - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. לאחר שנבלמה, החלה האוגדה לצאת מחוץ לשטחי רצועת עזה להתרעננות.

גורמים בצה"ל הבהירו כי נדרשים עוד ימים אחדים, ולכל היותר שבוע, על מנת למצות את התמרון הקרקעי העצים מעל פני הקרקע באזור חאן יונס לקראת הכרעה של ארבעה הגדודים של חמאס במרחב. ומדברים על הרג של לפחות 60% מהמחבלים בגדוד.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימה, 4 בפברואר 2024. דובר צה"ל
לקראת מיצוי התמרון בחאן יונס, חטיבת הצנחנים באזור/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הדילמה של הקבינט: תמרון ברפיח או התרעננות/דובר צה"ל

אז, תעמוד בפני קבינט המלחמה דילמה - צמצום היקף הכוחות שמתמרנים באזור חאן יונס והוצאתם מהשטח הפלסטיני להתרעננות או היערכות לתמרון עצים נוסף במחנות המרכז ורפיח שעומדת בלב ויכוח מדיני. בין היתר עם מצרים וארה"ב שדורשות מצה"ל להימנע מתמרון קרקעי במרחב רווי באוכלוסייה ואתרי "מחסות" של ארגוני סיוע בינלאומיים.

בתוך מערכת הביטחון בכלל, ובפיקוד הדרום בפרט, גוברים הקולות שהוצגו לשר הביטחון, יואב גלנט, שכוללים תמרון קרקעי לאזור רפיח. התמרון שם יחל בפעולות של הנעת אוכלוסייה, תקיפות אוויריות, ארטילריה ורק אז תחילת תמרון קרקעי לעבר מרכזי כובד של חמאס, של הג'יהאד האסלאמי ושל כנופיות פלסטיניות שאחראיות על מערכת מנהרות מתחת לציר פילדלפי. זאת, בהתאם למודיעין שמצביעים עליו אמ"ן ושב"כ.

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
התמרון ברפיח יכלול הנעת אוכלוסייה ותקיפות אוויריות/רויטרס
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023. רויטרס
מצרים וארה"ב דורשות להימנע מתמרון במרחב רווי באוכלוסייה ואתרי "מחסות"/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי העצמת התקיפות והתמרון הקרקעי ברפיח יכול להניב היקף גדול של מחבלים הרוגים ולחץ גדול על הנהגת החמאס במסגרת המשא ומתן התקוע לשחרור החטופים. אחד הגורמים אמר לוואלה! כי "שר הביטחון, יואב גלנט, מבין מצוין שחייב לפרק אחרי חאן יונס את מרכז הכובד האחרון של חמאס. זה מורכב ורגיש, אבל חייב לעשות את זה אחרת משאירים את ציר ההתאוששות של חמאס חי, נושם ובועט".

בתוך כך, הבהירו הגורמים כי תוכניות נוספת עומדות על הפרק, ובהן המשך העמקת ההישג בצפון רצועת עזה ובעיר עזה על ידי אוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן. וגם התכנסות למתקפה אוגדתית על מחנות המרכז ברצועת עזה שעד כה לא קיבלו את הטיפול בדומה לשאטי, ג'בליה ושג'אעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully