וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתקלות בסמטאות צרות ותקיפות עם רחפן: 48 שעות של לחימה שלא נגמרת בחאן יונס

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:25

על אף המעבר לשלב השלישי של הלחימה, הקרבות בעיר של מנהיג חמאס נמשכים ביתר שאת. לוחמי צנחנים חיסלו 32 מחבלים בירי נק"ל, רובם בטווחים קרובים. במקרה אחר מחבל זוהה, הותקף מהאוויר, והתיק שהיה בידיו גם התפוצץ בעקבות האמל"ח שהיה בו

"בחדר אחד ווסט של האו״ם ובחדר שני תת-מקלע": תיעוד פעילות לוחמי יחידת אגוז במערב חאן יונס/דובר צה"ל

הקרבות באזור חאן יונס נמשכים, על אף המעבר לשלב השלישי של המלחמה. ב-48 השעות האחרונות ההיתקלויות בעיר, שבעבר התגורר בה מנהיג חמאס יחיא סינוואר, היו רבות. תחילה, צוות הקרב של חטיבת הקומנדו חיסל שמונה מחבלי חמאס.

לאחר מכן, לוחמי יחידת מגלן נקלעו לקרב בסמטת רחוב והרגו שני מחבלים חמושים שארבו לכוחות שהתקדמו רגלית. לוחמים נוספים של היחידה זיהו שלושה מחבלים נוספים נעים על הציר - וחיסלו אותם מטווח קצר.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימה, 4 בפברואר 2024. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחאן יונס/דובר צה"ל

בהמשך, לוחמי אגוז הפעילו רחפן מהיר בשטח הבנוי הצפוף, וזיהו מחבל הולך בצורה חשודה, ירו ופגעו בו. זמן קצר אחר כך, זיהו לוחמים נוספים של אגוז מחבל על אופניים, פתחו עליו באש - וחיסלו אותו. לאחר מכן, החיילים אחרים זיהו שלושה מחבלים נוספים ועלו לדווח על כך בקשר, לוחמים ממבנה צמוד ירו לעברם - מחבל אחד חוסל, השניים האחרים ברחו.

צוות הקרב של לוחמי הצנחנים חיסלו 32 מחבלים, רובם בירי נק"ל מטווחים קרובים. במקרה נוסף, הלוחמים נתקלו בחמישה מחבלים באירועים שונים - וחיסלו אותם מטווח קרוב. בהמשך, הלוחמים חיסלו שני מחבלים שהלכו בצורה חשודה בצומת הסמוכה באמצעות ירי נק"ל. במקביל, מג"ד 101, סא"ל יואב, חיסל מחבל שהלך על הצומת סמוך לשטח בנוי והתכוון לארוב לכוחות.

עוד בוואלה!

גלנט לבלינקן: תגובת חמאס למתווה שחרור החטופים תביא להרחבת הפעולה של צה"ל ברצועה

לכתבה המלאה
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימה, 4 בפברואר 2024. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחאן יונס/דובר צה"ל

ביממה האחרונה פלגת האש של אגוז, שמבצעת מארבים תחת צנחנים, חיסלה שבעה מחבלים שזוהו בצומת ליד הכוחות. במקביל, שני מחבלים זוהו על ידי צלפי אגוז הולכים בין מבנים - וחוסלו. כוח לוחמים נוסף נתקל בחוליה של שישה מחבלים, שלושה חוסלו באמצעות ירי טנק ושלושה מחבלים נוספים, שניסו לברוח, חוסלו על ידי ירי נק"ל של הלוחמים. ארבעה מחבלים נוספים חוסלו על ידי ירי טנקים.

מאוחר יותר זיהו כוחות אגוז ארבעה מחבלים הולכים על הציר לכיוונם, וחיסלו אותם. בד בבד, צוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהה תצפיתן של חמאס וחיסלו אותו. לאחר מכן הצוות זיהה שני מחבלים שהתעסקו בכבלים וחיסלו גם אותם. באירוע נוסף הלוחמים ראו מחבל בכניסה לפיר והרגו אותו.

צוות הקרב של חטיבה 646 תקף בסיוע כלי טיס מספר מטרות קרב, וביניהן מחסן אמצעי לחימה, איתורים מופללים ובית ספר שהיווה תשתית טרור. בנוסף, בשעה שלוחמים ראו מחבל שנוסע על אופניים ואוסף תיק חשוד, הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף אותו. בתקיפה היו פיצוצים נוספים שהגיעו מהתיק, דבר המעיד על הימצאות אמצעי לחימה בתוכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully