וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: דוחפים לעסקת חטופים שתביא להפוגה של שישה שבועות לפחות

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 2:43

נשיא ארצות הברית ומלך ירדן קיימו מסיבת עיתונאים במהלכה התייחסו למלחמה בעזה. "החזרת החטופים היא עדיפות עליונה עבור ארה"ב", מסר ביידן, אולם הוסיף כי הפערים בין הצדדים עדיין גדולים. עבדאללה מלך ירדן: "לא יכולים להרשות התקפה ישראלית על רפיח"

נחיתת מסוק החטופים/דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועבדאללה מלך ירדן קיימו הערב (שני) מסיבת עיתונאים. ביידן ציין בדבריו כי ארה"ב עובדת על עסקה שתביא להפוגה של שישה שבועות בלחימה, אולם "יש פערים" מול נתניהו. מלך ירדן מסר כי "כל ההתקפות, כולל אלו שהתרחשו ב-7 באוקטובר, לא יכולות להיות מקובלות על אף מוסלמי". בתוך כך, מחר יגיעו ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ לקהיר לדון בעסקת חטופים.

במהלך מסיבת העיתונאים, פתח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את דבריו והתייחס לחטופים הישראלים בשבי החמאס. "הסבל של משפחות החטופים הוא בלתי יתואר וזו עדיפות עליונה עבור ארצות הברית להחזיר אותם הביתה". לאחר מכן, הוסיף והכיר בסבל של האוכלוסייה הפלסטינית בעזה מאז תחילת המלחמה. "יותר מדי מההרוגים במלחמה היו אזרחים פלסטינים ובהם ילדים רבים. כל חף מפשע שמת בעזה הוא טרגדיה - בדיוק כמו שכל חף מפשע בנהרג בישראל הוא טרגדיה".

הנשיא ביידן אמר למלך ירדן עבדאללה במהלך פגישתם בבית הלבן כי "יש לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא, ולהכיר בתפקיד הקריטי שירדן ממלאת במקומות הקדושים למוסלמים בירושלים".

.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
ביידן: "החזרת החטופים היא עדיפות עליונה עבור ארצות הברית"/רויטרס

בנושא עסקת חטופים אפשרית, הנשיא האמריקני מסר כי "ארצות הברית עובדת על עסקת חטופים בין ישראל לחמאס שתביא לתקופת הפוגה לעזה - לפחות שישה שבועות בהם נוכל אולי לבנות משהו מתמשך יותר". ביידן הוסיף כי דיבר עם נתניהו כדי "לדחוף את זה קדימה", אולם ציין כי "יש פערים". למרות זאת, מסר כי הוא "מעודד מכך שמנהיגי ישראל ממשיכים לנסות להגיע לעסקה, וארצות הברית תעשה הכל כדי לעזור לזה לקרות".

בנושא האפשרות של מבצע רחב היקף צה"ל באזור רפיח, מסר ביידן כי "אסור שמבצע ברפיח ייצא לפועל בלי תכנית מהימנה ומעשית להגנה על האוכלוסייה האזרחית". לבסוף התייחס ביידן לנושא השלטון בעזה ביום לאחר המלחמה. "הרשות הפלסטינית חייבת לעשות רפורמה דחופה כדי שתוכל לקחת אחריות על עזה ולבנות מדינה שמחנכת לשלום", מסר הנשיא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
"דיברתי עם נתניהו כדי לדחוף את זה קדימה. יש פערים" . ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם

אחריו, נאם עבדאללה מלך ירדן והתייחס הוא לתרחיש של מתקפה ישראלית על רפיח. "אנחנו לא יכולים להרשות התקפה ישראלית על רפיח שתיצור עוד קטסטרופה הומניטארית", מסר מלך ירדן, "המצב כבר בלתי נסבל עבור יותר ממיליון פלסטינים שנמצאים ברפיח. צריך הפסקת אש ממושכת עכשיו. המלחמה הזו חייבת להסתיים".

עבדאללה הוסיף וגינה את כלל המתקפות, בהן גם את הטבח שביצעו מחבלי חמאס בישראל. "כל ההתקפות על אזרחים, נשים וילדים - כולל אלה שהתרחשו ב-7 באוקטובר - לא יכולים להיות מקובלים על אף מוסלמי", מסר.

עבדאללה מלך ירדן בוועידה בסינגפור, 20 ביוני 2019. רויטרס
"לא יכולים להרשות התקפה ישראלית על רפיח". עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

במקביל, בכיר ישראלי דיווח הערב כי ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במילואים ניצן אלון יצאו להיפגש מחר בקהיר עם ראש ה-CIA ביל ברנס ראש ממשלת קטאר מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל - זאת כדי לדון במאמצים לשחרור החטופים.

הבכיר הישראלי ציין כי בשלב זה אין פריצת דרך בשיחות. גורם מדיני נוסף ציין כי המשלחת הישראלית תגיע לקהיר "כדי לשמוע - למרות הדרישות ההזויות שקיימות כרגע מצד חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully