וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי יעקבי מונה כמ"מ נציבת שב"ס קטי פרי; בן גביר: "העדיפה אנשים צייתנים וחלשים"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 17:25

יעקובי, שכיהן בשנה האחרונה כמזכירו הביטחוני של בן גביר, מונה לתפקיד במקום הנציבה היוצאת קטי פרי. לפני הצבעת הממשלה נאם בן גביר, תקף שוב את הנציבה היוצאת, והזכיר את כלל הפרשות בתקופתה, ובהן הבריחה מכלא גלבוע. "עם כניסתה, פרשו 5 גונדרים מתוך 6"

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי ניצב קובי יעקובי ימונה לתפקיד ממלא מקום נציב שב"ס. יעקובי, שאותו הציע לתפקיד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יחליף את הנציבה היוצאת קטי פרי, לאחר שהשר בחר שלא להאריך את כהונתה. טרם הצבעת הממשלה, נאם בן גביר ותקף את פרי: "הנציבה העדיפה סביבה אנשים צייתנים וחלשים".

טרם הצבעת הממשלה, נאם השר בן גביר בפני השרים ותקף חריפות את הנציבה לשעבר פרי. "חשוב להדגיש את הנסיבות הייחודיות, ולמעשה - האנומליות, המאפיינות את הרכב הקצונה הבכירה בשירות בתי הסוהר נכון להיום", מסר בן גביר, "עם כניסתה של נציבת שב"ס הנוכחית לתפקידה, פרשו חמישה גונדרים - חמישה חברים בכירים של סגל הפיקוד הכללי של שב"ס, המונה כולו שישה גונדרים בלבד".

נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי בעדותה אל מול חברי וועדת החקירה לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 14 באוגוסט 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
"עם כניסתה לתפקיד, פרשו חמישה גונדרים". קטי פרי/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים
קובי יעקובי המזכיר הבטחוני במשרד לביטחון לאומי. דוברות משטרת ישראל
ימונה לממלא מקום נציבת שב"ס. קובי יעקובי/דוברות משטרת ישראל

בן גביר הוסיף וציטט מדבריהם של ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים מבית הסוהר גלבוע. הוא מסר כי על פי הוועדה: "היקף התחלופה של צמרת הארגון כולו היה יוצא דופן. מאגר עצום של ידע מקצועי ושל זיכרון ארגוני אבד באחת".

עוד הוסיף השר ואמר כי "בפני ועדת גבוע הובאו עדויות כי המהלך הזה, שכונה 'גילוח הגונדרים', נעשה משום שהנציבה עצמה העדיפה סביבה אנשים צייתנים וחלשים, ובהתאם לכך מינתה את סגל הפיקוד הנוכחי. מדובר במצב בו הקצונה הבכירה של שב"ס נתפסת, מצד אחד, כצייתנית וחלשה, ומאידך, היא חסרת ותק פיקודי או מקצועי". השר המשיך והזכיר בן היתר את פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע, ואת הפרשה החדשה יותר בה נחשד כי מחבל בכלא רמון יחסים אינטימיים עם סוהרות-חיילות.

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הקצונה הבכירה של שב"ס חסרת ותק פיקודי או מקצועי". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בהמשך, שיבח בן גביר את מעלותיו של המועמד מטעמו, קובי יעקובי, "מדובר בקצין איכותי, שהוביל, פיקד וניהל מאות שוטרים וקצינים במשימות שגרה וחירום, ולאורך תקופות ביטחוניות מורכבות, בין היתר במחוז ירושלים". עוד ציין השר כי יעקובי זכה בעיתור המופת כשהוביל את פקודיו להצלת חיי אדם מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים.

לאחר אישור הממשלה, מסר בן גביר כי "אני שמח שחברי השרים אישרו את המועמד שהמלצתי עליו. ניצב קובי יעקובי הוא האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. ניצב יעקובי מכיר את האירגון ואת אנשיו, ובכוחו להביא רוח חדשה לארגון שעבר מספר משברים קשים בשנים האחרונות".

בחודש שעבר, הודיע השר בן גביר כי לא יאריך את כהונתה של פרי, זאת בניגוד להסכם הקולאציוני שנחתם עם גנץ עם כניסתו לממשלה. במכתב במנמק את הסיבה לסיום כהונתה, מסר בן גביר כי פרי ניהלה משא ומתן עם מחבלי חמאס בתגובה לאיום בשביתת רעב, כמו גם ביקר את התנהלותה באירוע התפרעות האסירים החמור שאירע בבית הסוהר רימונים. עוד האשים בן גביר את פרי בכך שאיפשרה לראש ארגון פשיעה לצאת ממאסר עבור אירוע משפחתי.

המחנה הממלכתי התנגד נחרצות למהלך, ודרש להאריך את מינויה של הנציבה בהתאם להסכם של ממשלת החירום, שקבע שיש להאריך את כל המינויים הביטחוניים הבכירים. בן גביר סירב לדרישתם, וכן לניסיונות התיווך והפשרה של ראש הממשלה נתניהו, אך הסכים להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בחצי שנה. לפני שלושה ימים שוחח ראש הממשלה עם שני הצדדים והגיע להסכם עם פרי על סיום כהונתה.

הצהרת בני גנץ בהצהרה . 16 בדצמבר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
התנגד למהלך. גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. יעקובי שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה במשטרה. בשנת 2023 שימש יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר בן גביר.

באוגוסט 2021 זכה ניצב יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל, כשהוביל את פקודיו וקציני משטרה נוספים, תוך חירוף נפש, להציל חיי אדם, מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים "איתנים". יעקובי בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully