וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל הקיף את עצמו בסוהרות צעירות והתחכך בהן": עדויות חדשות בפרשת סרסור הסוהרות

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 20:48

אסירים ביטחוניים שדיברו עם וואלה! תיארו כיצד נראתה המציאות מאחורי הסורגים בכלא גלבוע, ואיך עטאללה, שנאשם במעשים מגונים בסוהרות, נהנה ממעמד מיוחד והתנהג "כמו בעל הבית". קצין שב"ס: "המחבל ואנשי המודיעין היו נסגרים בקנטינה ומגיעים להסכמות"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

שני אסירים ביטחוניים לשעבר, שריצו את מאסרם בכלא גלבוע, העידו בשיחה עם וואלה! כי ראו במו עיניהם את מערכת היחסים הפסולה לכאורה שנרקמה בין קצין המודיעין בכלא, רב כלאי ראני באשא, לבין מי שהיה מנהיג המחבלים בכלא גלבוע, מוחמד עטאללה, שהואשם במעשים מגונים בסוהרות. פרשת הסרסור, שנחשפה לפני כשלוש שנים וחצי, התעוררה מחדש לפני כשבוע, לנוכח דבריו של גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע הנוכחי, בפני ועדת הבדיקה למחדל בריחת המחבלים מהכלא.

"עטאללה התנהג בכלא כמו בעל הבית, כאילו היה מפקד הכלא ולא דובר האסירים באגף 5. הייתה לו השפעה רבה באגפים נוספים בכלא גלבוע ועיקר ההשפעה שלו הייתה על הנהלת הכלא ואנשי המודיעין שנתנו לו לבחור איזה סוהרות ישרתו באגף שלו", סיפרו לוואלה! שני האסירים. לטענתם, המעשים של עטאללה הוציאו שם רע לכלל האסירים. "רוב הביטחוניים ממש לא ניסו להתעסק עם סוהרות, להיפך", הדגישו.

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
"בעל הבית". עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

"עטאללה הקיף את עצמו בסוהרות צעירות ויפות שהוא היה בוחר והיה נוהג להתחכך בהן. אין דבר כזה שתהיה סוהרת באגף של עטאללה שלא עברה את אישורו", העיד אחד האסירים. לדבריו, עטאללה "היה בקשרים טובים וקרובים מאוד עם קצין המודיעין ראני באשא ועם סגנו. הם היו נוהגים לסגור את עצמם בקנטינה של האגף, ושם היו מדברים וסוגרים ביניהם את כל ההסכמות".

האסירים הביטחוניים סיפרו בשיחה עם וואלה! כי התמורה לכאורה של עטאללה לא הסתכמה רק בשקט תעשייתי ומידע מודיעיני. "עטאללה חסם אסירים מלהגיש תלונות ועתירות שיכלו לעשות לא מעט כאב ראש לשב"ס. רוב הביטחוניים לא העזו להגיש עתירה בלי לדבר עם עטאללה קודם ולקבל את אישורו. מי שהיה מעז לעשות את זה, היה חוטף מכות רצח", העידו האסירים לשעבר.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
"הביטחוניים מתנהלים בהיררכיה ברורה". כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

קצין שב"ס ששירת בכלא גלבוע באותה התקופה זוכר גם הוא את המעמד המיוחד שממנו נהנה עטאללה בכלא, מול האסירים ומול קצין המודיעין של בית הסוהר. "הביטחוניים מתנהלים בהיררכיה ברורה. זה כמו צבא. יש להם את האסיר שמנהל את האגף. יש להם את ה'שוויש', כמו סמל אגף שדואג לתווך בין הסוהרים לאסירים. אסיר לא מבקש משב"ס שום דבר באופן ישיר, הכול היה עובר דרך עטאללה", סיפר הקצין.

לדבריו, "כשהייתה שביתת הרעב בכלא גלבוע, עטאללה היה יושב במשרד של קצין המודיעין, מעשן סיגריות ואוכל מכל טוב. קצין המודיעין היה מסדר לו". קצין המודיעין באשא, שנחקר בפרשה, אכן סיפר למקורביו כי בעת שביתת הרעב ישב עטאללה אצלו במשרד ואכל לאפה עם פרגית שארגן עבורו.

עו"ד גליה שמילוביץ', שמייצגת את אחת הסוהרות בפרשה, אמרה בתגובה לפרסום כי "אם אסירים אחרים ראו כיצד מעמדו של עטאללה מתעצב וכיצד הקשר שלו עם קצין המודיעין מאפשר לו לקבל תנאים מפליגים אפילו מעבר למקובל, הרי מן הסתם שגם גורמים נוספים בכלא, בהם מפקד הכלא ובכירים נוספים אליהם דיווח קצין המודיעין, יכלו להבחין בכך בנקל והיו צריכים להעלות את השאלות ולא לעצום עין".

"חבל שהעיתונות היא זו שעושה את העבודה שמזמן הייתה צריכה להיעשות על ידי גורמי אכיפת החוק שהיו אמורים לברר את הפרשה הזו עד תומה", הוסיפה.

עו"ד קרן ברק, שאף היא מייצגת שתי סוהרות במסגרת הפרשה, אמרה כי "העדויות החדשות שמובאות בוואלה! מאשרות כי לקוחותיי הסוהרות מכלא גלבוע, קיבלו יחס מחפיר עת התייחסו אליהן כאל סחורה שניתן למשש בשוק".

"מסתבר שכל 'אשמתן' היא שהן יפות וצעירות ובשל כך הן נבחרו להיות אלו שיזכו להיות מוטרדות ומלוטפות על ידי אסיר בטחוני. לשמחתי, היום הן עומדות על זכותן לקבל פיצוי כספי מהמדינה בגין כל הנזקים הנפשיים שנגרמו להן בשל עבירות המין שבוצעו בהן בכלא גלבוע. אני מאמינה כי ככל שיגבר הלחץ הציבורי והתקשורתי, לא יהיה מנוס מלהקים ועדת חקירה שתחקור כיצד העלימו מהציבור את הפרשה ומדוע החקירה שנוהלה אז הסתיימה ללא כתבי אישום", הוסיפה.

עו"ד רמזי קטילאת שמייצג את מוחמד עטאללה מסר בתגובה כי "הטענות חסרות שחר ומקורן בגורמים בעלי אינטרס על רקע סכסוך עבודה שמתנהל בימים אלה בבית המשפט מול שב"ס. כל הטענות בדבר יחס מועדף ממוחזרות, שכן אלה נחקרו לעומקן ולרוחבן בחקירה פלילית מאומצת על ידי יחידת לה"ב 433, ובסופה נסגר תיק החקירה ללא אישום".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את קצין המודיעין, דחה גם הוא את הטענות. "אנו מצטערים שגורמים אינטרסנטיים ממשיכים להציף פרשיה שנבדקה ונסגרה. מרשנו מעולם לא נתן לעטאללה את היכולת לבחור מי ישרת באגף שלו, הדברים הינם באחריות מפקד הכלא. לגבי הקשר עם דובר האסירים הביטחוניים - מובן מאליו שבזמן שביתת רעב ישוחחו איתו וידברו איתו. מרשנו אינו קשור להפעלת סוכן/נת שכן זה תפקידו של קצין סוכנים. העובדה שמנסים לפגוע בשמו של קצין מצטיין שהציל חיי אדם ועל כך זכה לשבחים רבים, מצערת ותטופל משפטית".

צה"ל יבחן את השירות מחוץ לצבא

בתוך כך, ועדת הפנים בכנסת בראשות ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) דנה אתמול (רביעי) בנושא הצבת סוהרות וחיילות במתקני כליאה שבהם שוהים אסירים ביטחוניים. נציגי הקואליציה והאופוזיציה הסכימו בדיון כי יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לחקר הפרשה. ח"כ בן ארי הבטיחה כי אין בכוונתה להרפות מהנושא.

בנוסף לכך, בצל הפרשה, צה"ל הודיע אתמול על הקמת צוות מיוחד שיבחן את שירות החובה של מתגייסות מחוץ לצבא. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי בעקבות האירועים האחרונים, סיכמו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי על הקמת הצוות, בהובלת ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully