וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות פרשת סוהרות המין: "להקים ועדת חקירה"

24.11.2021 / 22:04

ח"כים הביעו זעזוע בעקבות הודאתו של מפקד כלא גלבוע, לפיה בכלא "סרסרו בחיילות". לדברי יו"ר העבודה, הוועדה שהקים השר לביטחון פנים לבדיקת ההתנהלות בגלבוע תגלה את "כל הליקויים והזוועות". בליכוד שלחו לו שאילתות בנושא, ובציונות הדתית דורשים חקירה. בר-לב טרם הגיב

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

שרים וח"כים הביעו הערב (רביעי) זעזוע עמוק בעקבות הודאתו של מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, לפיה בטרם היה בתפקיד - בכלא נהגו לסרסר בחיילות חובה, אותן "סיפקו למחבלים לצרכים מיניים". את הדברים מסר בן שטרית בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת ששת האסירים הבטחוניים מהכלא. למרות התגובות הקוראות לבדיקת הנושא, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב טרם הגיב לעניין.

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי ההודאה על הסרסרות שהייתה נהוגה בכלא ב-2018 - "מזעזעת". לדבריה, "כבר בזמן אמת דרשנו לחקור את הטענות אבל עכשיו, בוועדה שהקים השר בר-לב לבדיקת התנהלות הכלא אני בטוחה שיתגלו כל הליקויים והזוועות שהתרחשו בכלא בשנים האחרונות ונוביל לתיקון, תחקור וענישה של מי שעשו את המעשים המחרידים האלה".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית הודיע כי מחר יגיש בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא.

פרדי בן שטרית מפקד כלא גלבוע בעת בריחת האסירים מעיד בועדת החקירה 24 בנובמבר 2021. -, פלאש 90
"רק חושבת על החיילות המקסימות שנאלצו לחוות את הזוועה הזאת". בן שטרית בעדותו, היום/פלאש 90, -

יו"ר ועדת ביטחון הפנים מירב בן ארי מיש עתיד הודיעה כי תקיים דיון בנושא ביום רביעי הקרוב. "לאור העובדה שאי אפשר לעמוד מהצד בנושא התנהלות שב"ס בסוגיית האסירים הבטחוניים אל מול סוהרות וחיילות, הוועדה בראשותי תקיים דיון בנושא ביום רביעי, 1 בדצמבר", כתבה והוסיפה: "באמת שכבר אין מילים".

במקביל, חברי כנסת מהליכוד שלחו שאילתות בנושא לשר לביטחון הפנים בר-לב. בשאילתא ששלח ח"כ צחי הנגבי, שאל "האם הנ"ל ידוע לשר, האם נערכה בעניין זה חקירה על ידי גורם חיצוני לשב"ס במטרה להביא את האחראים לסרסרות זו לדין? אילו צעדים ננקטו על ידי משרדך על מנת למנוע הישנות ומעשי סרסרות כמתואר לעיל".

ח"כ קטי שטרית הוסיפה כי "מאז הפרסום של לירן לוי בעקבות הודעתו של מפקד כלא גלבוע היום, על סרסור בחיילת חובה וסיפוק צרכיהם המיניים של המחבלים, אני לא מצליחה לתפקד ורק חושבת על החיילות המקסימות שנאלצו לחוות את הזוועה הזאת". בשאילתא ששלחה לשר כתבה: "מה משרדך עושה בנדון? ואיך משרדך יפעל שבעתיד מקרים כאלה לא יחזרו על עצמם?".

בעדותו מוקדם יותר הבוקר, עוד הדגיש בן שטרית כי "אירוע הסרסרות" הוא "אירוע חמור ומכונן בבית סוהר גלבוע, שהיווה נר לרגליי". הוא הזכיר את "פרשת הסוהרות", במסגרתה נאשם מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, במעשים מגונים בסוהרות בכלא. במסגרת הפרשה נטען כי פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח אותם עד לחשיפת הפרשה בתקשורת ביוני 2018.

עם חשיפת הפרשה, דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully