וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סוהרות המין הייתה צריכה להרעיד את המדינה לפני 3 שנים, אך כולם בחרו לשתוק

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 8:03

הודאתו של מפקד כלא גלבוע על סרסור הסוהרות מזעזעת את המדינה ביממה האחרונה, אך לא היה חדש בעדותו. בשב"ס מעולם לא לקחו אחריות על הפרשה שאירעה ב-2017, בפרקליטות רצו לסגור אותה מהר ובשקט, וניתן לתהות מדוע הסיפור לא קיבל עד כה את החשיפה הראויה לו

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

"סרסרו בחיילות חובה של הארגון ששירתו בכלא, על מנת לספק חיילות חובה למפגעים לצרכים מיניים. אירוע הסרסרות הזה היה אירוע מכונן". את הפצצה הזו הטיל אתמול (רביעי) גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע, כשהגיע להעיד מול ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מהכלא. בן שטרית לא פיקד על בית הסוהר באותה התקופה ואינו קשור למעשים המחרידים שבוצעו שם, אך בתור מי שכיהן כמפקד אגף מבצעים בכלא מגידו במחוז צפון, ואחר כך כעוזרו האישי של מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין, הוא הכיר היטב את הפרשה ואת פרטיה. זה הביא אותו להודות מול ועדת החקירה ששירות בתי הסוהר השתמש בחיילות על מנת לספק את מאוויו המיניים של מוחמד עטאללה, מנהיג המחבלים בגלבוע.

דברי עדותו של בן שטרית היו ידועים היטב לקוראי וואלה!. פעם אחר פעם חשפנו כאן פרטים חדשים על הפרשה שהתרחשה ב-2017, ולמרות זאת בשירות בתי הסוהר מעולם לא לקחו אחריות ולא הסכימו להודות בפה מלא על אשר התרחש שם. אתמול בן שטרית חשף את מה שכל בכירי שב"ס ידעו: נעשה שימוש בסוהרות יהודיות, צעירות ונאות מראה על מנת לספק מינית את עטאללה - שהיה גם מקור של קצין המודיעין. הדיל לכאורה: מוחמד עטאללה מצביע על סוהרות ספציפיות, וקצין המודעין ראני באשה משבץ אותן לעבוד באגף בו הוא שוהה. בתמורה, המחבל מספק לכאורה מידע מודיעני ושקט תעשייתי.

גנ"מ פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע בפני ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת המחבלים. לירן לוי, מערכת וואלה!
לא היה צריך ליפול מדבריו. בן שטרית בעדותו, אתמול/מערכת וואלה!, לירן לוי

לא היה צריך ליפול מדבריו של בן שטרית. הקצין באשה הודה בעצמו שהם עשו "שימוש" בסוהרות. בשיחה מוקלטת שניהל עם מקורביו, הוא סיפר: "הסוהרת היתה אמורה להיכנס לפעילות אחרי ליטל (שם בדוי). אם רוצים שישאלו את הדוקטור (ראש חטיבת המודיעין באותה התקופה - ל"ו), הוא קצין סוכנים ואחראי על הפעילויות. ואיזה לחץ. אני צריך להביא מידעים על מחבלים, והמחבלים מנהלים את בית הסוהר. ככה זה אחי, השגרה בידיים שלהם. חרב ודרב".

הדברים החמורים הללו שהיו אמורים להרעיד את המדינה עברו להם בשקט, ובשב"ס הבינו, "אנחנו לא מעניינים את הציבור", ומה שקורה מאחורי החומות, נשאר מאחורי החומות. הם רק לא ציפו שהחומות הללו יתמוטטו עליהם כשבן שטרית, אחד משלהם, יעמוד באומץ ויספר את האמת.

הדברים של בן שטרית בוועדה זעזעו רבים בציבור, ופתחו אמש את מהדורות החדשות, למרות שמדובר בסיפור ישן שהתרחש בשנת 2017 וכבר נחשף ב-2018. אילו הסיפור הזה היה מקבל חשיפה כזו בזמן אמת, ייתכן וכתבי אישום היו מוגשים נגד חלק מסגל שב"ס שהיה מעורב לכאורה בפרשה.

בפרקליטות לא התרגשו מהפרשה

נראה שגם בפרקליטות מחוז צפון לא התרגשו עד כה מהפרשה. כתב אישום הוגש נגד עטאלללה בגין מעשים מגונים, אך מהר מאוד הציעו בפרקליטות לסוהרות לוותר. פרקליטות מחוז צפון פנתה בימים לאחת הסוהרות שהותקפו, י' המתלוננת הראשית בתיק, והציעה לה "לוותר על העדות בבית המשפט ולהגיע לעסקת טיעון עם המחבל". י' סירבה בכל תוקף להצעה ואמרה לפרקליטות כי בכוונתה להתייצב בבית המשפט, ולספר לשופטים כיצד אסיר העולם תקף אותה מינית באגף הביטחוני וכיצד פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח עד לחשיפת הפרשה בתקשורת.

ההצעה הזו של הפרקליטות לסוהרת המחישה את חוסר הרגישות ובעיקר את הרצון לסגור את הסיפור מהר ובשקט. כמו כן, הליטוף שמקבל שב"ס מהפרקליטות חייב להיפסק. כמו, גם הליטוף מהמשטרה. המשטרה, שמשתפת באופן טבעי פעולה עם שב"ס בכמה תחומים, לא יכולה להיות אמונה על חקירות של אנשי הסגל בארגון.

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עדיין לא אמרה דבר בפרשה. נציבת שב"ס קטי פרי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בשירות בתי הסוהר סוערות הרוחות. בפיקוד הארגון רותחים על בן שטרית, שלדבריהם החליט "לשרוף את המועדון". בשב"ס, ובפרט בנציבות השב"ס ברמלה, זעמו על הודאתו וראו בה כניסיון לכוון את האש למקום אחר. שירות בתי הסוהר עדיין לא עשה חשבון נפש בפרשה הזו. קצין המודיעין באשה הוחזר לעבוד בארגון בתפקיד אחר, למרות הממצאים הקשים שעלו בחקירת המשטרה. גם נציבת השב"ס קטי פרי עדיין לא אמרה דבר בפרשה הזו. למרות הציפיות ממנה לשקיפות ופתיחות, פרי מעדיפה כעת שלא לפתוח את "פצעי העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully