וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוהרת שסורסרה מדברת בעקבות הודאת בכיר שב"ס: "סיפקו אותנו למחבלים, לפתוח את התיק"

24.11.2021 / 17:02

אחת הסוהרות שבמרכז הפרשה קראה לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד קצין המודיעין בכלא, שנסגר מחוסר ראיות. זאת, בעקבות דבריו של מפקד הכלא, שהודה היום כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות": "צריך להגיש כתבי אישום נגד הקצין שסיפק אותנו למחבלים ולכל מי שידע ושתק"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

הסוהרת יעל (שם בדוי), שהותקפה מינית בכלא גלבוע על ידי מחבל במסגרת "פרשת הסוהרות", קוראת היום (רביעי) לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד קצין המודיעין בכלא, שנסגר מחוסר ראיות. זאת, לאחר שמפקד כלא גלבוע בהווה, שהיה אז בכיר בשב"ס ולא מפקד הכלא, אמר היום תחת שבועה בפני ועדת החקירה למחדל בריחת ששת האסירים הביטחוניים מהכלא, כי "סירסרו בחיילות חובה" וכי "סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים".

כלא גלבוע, 9 בספטמבר 2021. רויטרס
"סרסור בסוהרות". כלא גלבוע/רויטרס

יעל היא אחת הנפגעות שסיפורן מופיע בכתב האישום נגד המחבל מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, המייחס לו הטרדה מינית ומעשים מגונים בסוהרות בכלא. במסגרת הפרשה נטען כי פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח אותם עד לחשיפת הפרשה בתקשורת ביוני 2018.

עם חשיפת הפרשה דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר, ובחקירתו הוא הודה כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות, ומאז הוא הושעה - וכבר חזר לשרת בשב"ס. אף גורם אחר בשב"ס לא נתן את הדין על הפרשה.

"אני מצפה שהפרקליטות והמשטרה יפתחו מחדש את תיק החקירה", אומרת יעל, "צריך להגיש כתבי אישום נגד קצין המודיעין שסיפק אותנו למחבלים ולכל מי שידע ושתק והיו הרבה כאלה. התלוננו שהאסיר תוקף אותנו מינית ואמרו לא להתייחס".

פרדי בן שטרית מפקד כלא גלבוע בעת בריחת האסירים מעיד בועדת החקירה 24 בנובמבר 2021. -, פלאש 90
הצית מחדש את הפרשה. פרדי בן שטרית/פלאש 90, -

מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, הזכיר את הפרשה בדבריו בפני הוועדה, ואמר כי הפרשה - "אירוע הסרסרות" כדבריו - הייתה בגדר "אירוע מכונן" בבית הסוהר. בן שטרית לא היה אז מפקד הכלא, כי אם בכיר בשב"ס.

"הדברים שסיפר היום מפקד כלא גלבוע בוועדת החקירה מאשרים את גרסתה של יעל ושאר הסוהרות", אומרת לוואלה! עו"ד גליה שמילוביץ', שמייצגת אותה. "זו בעצם הודאה בכך שהכל היה מתוכנן ולכן סגירת התיק וההחלטה שלא להגיש כתבי אישום נגד גורמים בשב"ס שגויה מיסודה וכל ההליך שניהל השב"ס הוא כסת"ח ולא יותר מזה. זה מלמד לא מעט על מה שקורה בשב"ס. הפרקליטות חייבת לטפל בבעיה מהשורש ולהורות על פתיחת התיק והגשת כתבי אישום נגד כל המעורבים מהבכיר ועד הזוטר".

בעקבות דבריו של מפקד כלא גלבוע, ח"כ צחי הנגבי שלח שאילתא לשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "האם הנ"ל ידוע לשר, האם נערכה בעניין זה חקירה על ידי גורם חיצוני לשב"ס במטרה להביא את האחראים לסרסרות זו לדין? אילו צעדים ננקטו על ידי משרדך על מנת למנוע הישנות חישנות ומעשי סרסרות כמתואר לעיל", שאל ח"כ הנגבי.

גליה שמילוביץ. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה!
"הפרקליטות חייבת לטפל בבעיה מהשורש". עו"ד שמילוביץ'/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמת
עו"ד עודד סבוראי. מרים אלסטר, פלאש 90
עו"ד עודד סבוראי, מייצג את מפקד כלא גלבוע/פלאש 90, מרים אלסטר

משב"ס נמסר בתגובה: "מוזר לשמוע שטענה כה חמורה מצידו של מי שישב במרכז קבלת ההחלטות הארגוני ושימש כעוזר נציב שבס בזמן בדיקת הארוע, נשמעת רק כעת וכנראה לא היתה מושמעת לולא התבקש לבוא ולהעיד בענין הנוגע אישית לתפקודו. מדובר בנסיון לשנות את הדיון הציבורי מעיסוק בבדיקת תפקודו, לעיסוק בענין שנבדק תחת נציב קודם, ונסגר עי הפרקליטות.

"אין לנו, אלא, להצטער על בחירתו של הקצין לנצל באופן ציני את פגיעותן של נפגעות עבירה המנסות לשקם את חייהן בכדי להסיט את תשומת הלב הציבורית מעדותו בועדת חקירת הבריחה שהתרחשה תחת פיקודו הישיר. אם יש בידיו של בן שטרית מידע חדש המצדיק את פתיחת החקירה, עליו להעבירו באופן מיידי לרשויות האכיפה כדי לבחון בשנית את ההחלטה הקודמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully