וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד הציעו לבן גביר להאריך את כהונת נציבת שב"ס בתמורה להתנצלות - הוא מסרב

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 10:57

בניסיון לפתור את המשבר סביב נציבת שב"ס, שמערער את יציבות ממשלת החירום, בליכוד ניסו לקדם מתווה לפיו כהונתה תוארך בחודשיים. במקביל, הממשלה תמנה נציב חדש לקדנציה שלמה. גורמים בסביבת בן גביר מתעקשים: ב-24 בינואר הנציבה תסיים את תפקידה

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: המשרד לביטחון פנים

בליכוד מנסים לקדם פתרון למשבר כהונת נציבת שב"ס, שמערער את יציבות ממשלת החירום, אך ללא הצלחה. לוואלה! נודע היום (ראשון) כי בכירים בליכוד בחנו בימים האחרונים מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתווה, לפיו נציבת שב"ס היוצאת, קטי פרי, תתנצל פומבית על המתקפות נגדו, ובתמורה - כהונתה תוארך בחודשיים. במקביל, כך לפי המתווה שהוצע, הממשלה תמנה נציב חדש וקבוע לשירות בתי הסוהר - לקדנציה שלמה.

המתווה נועד לרצות את המחנה הממלכתי, שדורשת להאריך את כהונתה של פרי בהתאם להסכם הקואליציוני שעל בסיסו הוקמה ממשלת החירום - אך בן גביר עדיין מסרב בתוקף להאריך את כהונת נציבת שב"ס. גורמים בסביבתו מסרו בתגובה לוואלה! כי "ב-24 בינואר הנציבה תסיים את תפקידה".

ההסכם שנחתם בין הליכוד למחנה הממלכתי בתחילת המלחמה קבע כי המינויים הביטחוניים הבכירים יוארכו למשך כל זמן הלחימה. עם זאת, בחודש שעבר הודיע השר בן גביר שהוא אינו מחויב להסכם והחליט לא להאריך את כהונתה של פרי, נציבת שב"ס, שמסתיימת החודש. בן גביר אף הודיע כבר על מינוי ממלא מקום כנציב שב"ס במקומה - המזכיר הביטחוני שלו, ניצב קובי יעקבי, אך לאור ההתנגדות של המחנה הממלכתי המינוי טרם הובא לאישור הממשלה.

במחנה הממלכתי דורשים להאריך את כהונתה של פרי, אך בן גביר מסרב בתוקף, ובלשכת ראש הממשלה מנסים בשבועות האחרונים לגבש פתרון למשבר, בין השאר על ידי התנצלות של פרי על המתקפה הפומבית נגד השר, אותו כינתה "חסר אחריות" ו"ילדותי" בתגובה לאי הארכת כהונתה. עם זאת, לפי מקורות בממשלה, בן גביר מסרב בתוקף לכל פשרה לפתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully