וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הצטרף: רה"מ נועד עם בן גביר ברקע החלטתו לסיים את כהונת נציבת שב"ס

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 17:44

ביקורת מצד גורמים רבים בקואליציה נשמעה בעקבות החלטת השר, שנוגדת את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם גנץ עם כניסתו לממשלה. לפגישה קדם שיח בישיבת הממשלה. השר טרופר פנה לנתניהו: "הפרת ההסכם משדרת שאפשר לחזור לריבים". בן גביר: "אחדות זה להתחשב בכולם"

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: המשרד לביטחון פנים

ברקע החלטתו לסיים את כהונת נציבת שב"ס קטי פרי, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, לאחר שההחלטה שלקח השר ועוררה סערה בקואליציה לא התקיימה בתיאום עמו. לפגישה הצטרף גם השר בקבינט המלחמה בני גנץ, שההחלטה נוגדת את ההסכם הקואליציוני שנחתם עמו טרם כניסתו לממשלה.

לפגישת נתניהו-בן גביר-גנץ על כהונת נציבת שב"ס קדם שיח בנושא בישיבת הממשלה, שעסקה ברובה בבחירות המוניציפליות.

השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי) פנה לראש הממשלה ואמר: "אני יודע שזה לא על סדר היום, אבל ארבעה ימים אחרי פרוץ המלחמה הקמנו ממשלת אחדות, וסוכם שכל הבכירים יישארו בתפקידיהם. זה כתוב שחור על גבי לבן. הפרת ההסכם בעצם משדרת שאחדות וביטחון זה פחות חשוב, ואפשר לחזור לריבים ולמריבות שהיו. חשובה השותפות האחדות והעמידה בהסכמים. אני פונה אליך, רה"מ, לעמוד בהסכמים כדי להראות לציבור את היכולת שלנו לעבוד ביחד".

טרופר הוסיף: "המסר הוא שמה שחשוב אלה שיקולים פוליטיים ולא אחדות העם. החיילים בעזה רואים שהכותרות הם כבר לא הסכמה לאומית, עמידה בהסכם ושמירה על שותפות אלא מריבות והפרת סיכומים. יש הסכם. חייבים לעמוד בו. לא כלפי בני גנץ, אלא כלפי עם ישראל".

השר בן גביר השיב והעלה את הנקודה שההסכם הקואליציוני בו נקבע שכל מינויי הבכירים יוארכו סוכם בין הליכוד והמחנה הממלכתי. "אחדות זה כולם, זה להתחשב בכולם. צד אחד לא יכול לעשות הסכם עם הצד השני שמכתיב לצד שלישי מה לעשות. דבר ראשון צריך להתחשב".

השר גנץ השיב: "הצטרפנו לממשלת החירום וכל הממשלה הצביעה על כך כשידוע מה ההסכם. הציפייה היא לא לגופו של איש אלא לגופו של התהליך".

רה״מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי מוסרים הצהרה לתקשורת. 6 במרץ 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגשו ברקע הסערה. בן גביר ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

חלק מהשרים העלו את תגובתה של נציבת שב"ס קטי פרי להחלטת השר בו תקפה אותו בחריפות וגנץ הסכים כי זה בעייתי.

השרה מירי רגב פנתה לגנץ ואמרה: "אתה גם היית שר וגם תחתיך היו ארגונים וראשי ארגונים וכשיש ארגון שלא מתפקד זו בעיה. איך שר יכול לקחת אחריות על ארגון בלי שיש לו יכולת לנהל את הארגון?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נשב על זה אחרי הישיבה ונדבר על הכל".

מוקדם יותר היום, מתחו גורמים רבים בקואליציה ביקורת חריפה נגד בן גביר, בהם יו"ר ש"ס אריה דרעי שטען כי החלטתו עלולה "לפרק את הממשלה ולפגוע במאמץ המלחמתי". עוד התייחס להפרת ההסכם עם גנץ ואמר: "הסכמים צריכים לכבד". גם בכיר יהדות התורה משה גפני מתח ביקורת. "אנחנו מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה, ודורשים לכבד את ההסכמים גם בנוגע לנציבת שב"ס", אמר במליאת הכנסת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי בעדותה אל מול חברי וועדת החקירה לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 14 באוגוסט 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
"התנהלה ברפיסות". נציבת שב"ס קטי פרי/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים

בן גביר התייחס לטענות כלפיו - וכתב ב-X כי פרי לא עמדה בתפקידה. "היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה", טען. "‏הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות אסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על 'מתיחות באגף'. היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ואף נהגה באותה מדיניות מחפירה במקרים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully