וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: זה המחבל החשוד בפרשת הקשר האינטימי עם החיילות; סוהרים נוספים הוזמנו לעדות

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 16:56

מאזן מחמוד עומר קאדי, בן 43 מאל בירה, הסיע לפני 21 שנה את המחבל שרצח שלושה בני אדם במסעדה בת"א. בימים האחרונים הוא עומד במרכז אחת הפרשות הקשות שידע שב"ס, במסגרתה חיילות בסדיר קיימו לפי החשד קשר אינטימי עם האסיר הביטחוני | פרטים חדשים

המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שמו של המחבל שעל פי החשד ניהל קשרים אינטימיים עם סוהרות בכלא רמון הותר לפרסום היום (שני) - מאזן מחמוד עומר קאדי, בן 43 מאל בירה - שהורשע במעורבות בפיגוע הקשה במסעדת סי-פוד מרקט בתל אביב בשנת 2002, ובו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו עוד עשרות.

במסגרת הפרשה שנחשפה בשבוע שעבר, ונחקרת בימים אלו, חיילות בשב"ס קיימו לפי החשד קשר אינטימי עם אסיר הביטחוני מאזן קאדי. עד כה, נחקרו 5 חיילות באזהרה ומספר סוהרים נוספים זומנו למתן עדות פתוחה. החשד המרכזי שעומד נגדן הוא ניהול קשר פסול בין סוהרות לאסיר והעבירה המרכזית המיוחסות להן היא הפרת אמונים.

לפי שעה, לא עלה חשד שאכן התקיימו במסגרת הקשר גם יחסי מין. אך חומרת מעשיהם של החיילות כפי שעולה מהחקירות בעניינן, הוא ההסתרה של הקשר ביניהן לבין האסיר ממפקדי הכלא.

פיגוע בסי פוד מרקט, תל אביב, 2001. ראובן קסטרו, מעריב
פיגוע בסי פוד מרקט, תל אביב, 2001/מעריב, ראובן קסטרו
פיגוע בסי פוד מרקט, תל אביב, 2001. יהונתן שאול, מעריב
פיגוע בסי פוד מרקט, תל אביב, 2001/מעריב, יהונתן שאול

מהחקירה עולה כי החיילת שגויסה לשירות בשב"ס ניהלה קשר אינטימי במהלך שירותה כסוהרת עם המחבל יחד עם סוהרות נוספות בתחילת שירותה בארגון. היא התוודתה על מעשיה במסגרת חקירה שגרתית של ענף ביטחון מידע בשב"ס שנערכה בימים האחרונים. עם קבלת המידע המטריד בענף הוחלט להעביר את הטיפול בפרשה ליחידה לחקירות סוהרים בלה"ב 443 שפתחה בחקירה.

במהלך החקירה עלה כי כי סוהרות נוספות ניהלו קשר אינטימי עם המחבל - שהוצא מיד לאחר קבלת המידע מתאו בכלא וצפוי להיחקר גם כן.

משמאל: המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משמאל: המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל שחשוד בקשר אינטימי בינו לבין סוהרות: מאזן קאדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיר מאוד ובעל מעמד בכלא | המחבל שסייע לבצע את הפיגוע הרצחני ב-2002

לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, האסיר הביטחוני קאדי שעמד לכאורה בקשר עם הסוהרות נחשב כבכיר מאוד בקרב האסירים בכלא ובעל מעמד - זה מה שככל הנראה אפשר לו ליצור קשר אינטימי עם החיילות ולהחזיק בכלא טלפון סלולרי - באין מפריע. בהתכתבויות שנחשפו בין המחבל לסוהרת הוא דרש ממנה לכתוב לו הודעות עם גילויי חיבה כלפיו ואיים עליה כי במידה ולא תיעתר לדרישותיו - הוא יחשוף את הקשר ביניהם.

המחבל קאדי נעצר במרץ 2002 - אז היה בן 22, מיד לאחר הפיגוע הרצחני במסעדת "סי פוד מרקט" בצומת מעריב שבתל אביב, לאחר שהסיע את המחבל, איברהים חסונה, שביצע את הפיגוע. הוא נלכד מיד לאחר האירוע במחסום שהקימה המשטרה. חסונה פתח באש במסעדה באמצעות רובה M-16 ולאחר מכן המשיך לדקור נוכחים במקום. בפיגוע הקשה, נהרגו שלושה - השוטר רס"ר סלים ברכאת, בן 32 מהכפר ירכא, שנהרג במהלך ההסתערות על המחבל, יוסף היבי, בן 52 מהרצליה ואלי דהן בן 53 מלוד. כמו כן, נפצעו עוד 31 בני אדם.

בחקירתו אז הודה קאדי כי הסיע את חסונה, מרמאללה לתל אביב, לאחר שביקש מהם להורידו במקום בו יש ריכוז גדול של אנשים. השניים נסעו ליד מסעדת ה"סי פוד מרקט" והוחלט להורידו שם. לאחר מכן, התכוון לחזור לרמאללה דרך ירושלים, אך נעצר כאמור בדרך. עוד עלה בחקירה כי קאדי הופגש עם חסונה בליל הפיגוע וקיבל הנחיות מדויקות לגבי הפיגוע מהאחים מוחמד וחלום אבו חמידי.

כמו כן, קאדי הודה כי גויס לפלג הצבאי של הפתח כארבעה חודשים לפני הפיגוע הקשה. במסגרת פעילות חולייתו ביצע ניסיון פיגוע כושל בפסגת זאב וכן ניסיון שנכשל, לרצוח חיילים בשדה התעופה עטרות. במקביל השתתף קאדי יחד עם חולייתו שמונה פעמים בירי על היישוב פסגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully