וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לבן גביר: נתניהו הודיע - כהונת נציבת שב"ס לא תוארך

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 19:07

נתניהו פנה לנציבת שב"ס קטי פרי ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כדי לסיים את המשבר. פרי הביעה את נכונותה לסיים את תפקידה, וראש הממשלה ביקש ממנה לסייע למחליפה בביצוע הליך חפיפה מסודר. בכך קיבל בן גביר את מבוקשו, למרות ההסכם עם המחנה הממלכתי מתחילת המלחמה

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (חמישי) כי נתניהו פנה לנציבת שירות בתי השר ולשר לביטחון לאומי, על מנת להגיע להסכמה על סיום כהונתה. הנציבה קטי פרי מסרה כי כשם שראתה את טובת המדינה לאורך כל שירותה, היא הביעה את נכונותה לסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של 3 שנים בהן שירתה בתפקיד. בנוסף ביקש ראש הממשלה מהנציבה להביא מנסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי וסדור. ראש הממשלה הודה לנציבה על 36 שנות שירות בהן קידמה והובילה שינויים רבים בארגון למען בטחון מדינת ישראל ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר במתקן כליאה במרכז הארץ בהובלת נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, 14 בנובמבר 2023. דוברות המשרד לביטחון, אתר רשמי
נציבת שב"ס קטי פרי בסיור עם השר בן גביר/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון

ההסכם שנחתם בין הליכוד למחנה הממלכתי בתחילת המלחמה קבע כי המינויים הביטחוניים הבכירים יוארכו למשך כל זמן הלחימה. עם זאת, בחודש שעבר הודיע השר בן גביר שהוא אינו מחויב להסכם והחליט לא להאריך את כהונתה של פרי, נציבת שב"ס, שמסתיימת החודש. בן גביר אף הודיע כבר על מינוי ממלא מקום כנציב שב"ס במקומה - המזכיר הביטחוני שלו, ניצב קובי יעקבי, אך לאור ההתנגדות של המחנה הממלכתי המינוי טרם הובא לאישור הממשלה.

במחנה הממלכתי דרשו להאריך את כהונתה של פרי, אך בן גביר סירב בתוקף, ובלשכת ראש הממשלה ניסו בשבועות האחרונים לגבש פתרון למשבר, בין השאר על ידי התנצלות של פרי על המתקפה הפומבית נגד השר, אותו כינתה "חסר אחריות" ו"ילדותי" בתגובה לאי הארכת כהונתה. עם זאת, לפי מקורות בממשלה, בן גביר סירב בתוקף לכל פשרה לפתרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי בעדותה אל מול חברי וועדת החקירה לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 14 באוגוסט 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
פרי בוועדת החקירה לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים

בבסיס העימות בין בן גביר לפרי עמדו כמה אירועים שבהם, לטענת השר, הנציבה פעלה בניגוד למדיניותו, הסתירה ממנו מידע, וניסתה לטייח אירועים חמורים בבתי הכלא.

כך למשל מציין השר בן גביר במכתב לפרי כי הנציבה ניהלה משא ומתן עם מחבלי חמאס, זאת בניגוד לעמדתו ומדיניותו: "כתגובה לאיום בשביתת רעב של אסירי חמאס, וזאת בניגוד להנחייתי הברורה בעניין, שב"ס, בראשותך, פעל בכל דרך ובכל מחיר, במטרה להפיס את דעתם של מחבלים ארורים, ולהשיג "שקט תעשייתי" בבתי הסוהר", בן גביר הוסיף: "התנהלות כזו אין בכוונתי לקבל בשום אופן".

כמו כן, מתח השר בן גביר ביקורת קשה על התנהלות הנציבה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש, באירוע התפרעו בצורה קשה כ-40 אסירים ואף איימו על סגל שב"ס. השר בן גביר הוסיף כי הנציבה לא דיווחה לו בזמן אמת על האירועים, חרף חומרתם, וכי התנהלות שב"ס הינה באופן "מכיל" ורך, ואף ללא טיפול משמעתי מינימלי. השר בן גביר ציין, כי האירוע הסתיים "בלחיצת יד" בין מפקד בית הסוהר לבין האסיר, ללא כל טיפול משמעתי באסירים המעורבים, דבר אשר נוגד את מדיניותו באופן בוהק. עוד ציין במכתבו כי דרש מן הנציבה לערוך תחקיר ממצא ומעמיק, אך בניגוד לדרישותיו התחקיר היה "רדוד ורחוק מלספק, ולא תאם כהוא זה את חומרת הדברים".

עוד כתב השר בן גביר במכתבו על ההתנהלות הכושלת, לדבריו, של הנציבה בטיפול בראש ארגון הפשיעה כוטייר וציין מקרה בו שב"ס איפשר לראש ארגון הפשיעה לצאת לאירוע משפחתי, בניגוד לעמדת המשטרה ומבלי שעודכן על כך: "לא עודכנתי על ידך כפי שנדרש", כתב השר בן גביר, "לאחר שהתרשמתי, שוב, שאסירים פליליים מרכזיים זוכים ליד רכה. הנחיתי לטפל באופן הולם ונחוש בראשי ארגוני הפשיעה שמכווינים פעילותם באופן קבוע ורציף מתוך הכלא", לדבריו,"המדיניות שיש להחיל היא אפס סובלנות כלפי אסיר זה".

מירב בן ארי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"טוב עשתה הנציבה שלא התנצלה בפני השר הגרוע הזה"/ראובן קסטרו

ח"כ מירב בן ארי: "‏'תקח חלק בבחירת המחליף'. בדיחה עלובה ועצובה. טוב עשתה הנציבה שלא התנצלה בפני השר הגרוע הזה. מקווה שאנשי שב"ס מוכשרים אחרים, לא יעזבו בעקבותיה, כי אם כן, אז הגרוע מכל בבטחון הלאומי עוד לא הגיע לפתחנו בכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully