וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילויים חדשים מהירי בחטופים בעזה: המג"ד הורה לפתוח באש על כל גבר בגיל הלחימה

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 14:14

מתחקיר ראשוני עולה כי ההוראות שונו בעקבות מקרים בהם מחבלים בלבוש אזרחי הטעו לוחמים, התקרבו אליהם - והתפוצצו. בנוסף, לוואלה! נודע כי אחרי הריגתם של שני החטופים הראשונים, המג"ד קרא לחדול את האש - אך אחד הלוחמים לא שמע אותו ופגע בחטוף השלישי

בווידאו: הרמטכ״ל עם לוחמים ברצועת עזה מקווה שתהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים ונעשה את הדבר הנכון 17.12.23/דו"צ

לאחר שלקחה אחריות על הירי בשלושת החטופים הישראלים על ידי לוחמי צה"ל בשג'אעיה שברצועת עזה, חטיבה 828 בצה"ל התירה היום (רביעי) לפרסום תחקיר ראשוני שערכה וממנו עולה כי בבוקר האסון, קיבלו הכוחות בשג'אעיה הוראות חדשות לפתיחה באש - לאחר כמה "פיגועי משיכה", בהם מחבלים בלבוש אזרחי הטעו לוחמים לאזורי לחימה. בעקבות כך, הלוחמים בשג'אעיה הונחו לא לאפשר לאף "גבר בגיל הלחימה" להתקרב אליהם.

לכל העדכונים על המלחמה

לוחמי גדוד 17, שהיו מעורבים באירוע הירי, דיווחו יום לפני כן כי ספגו אש ממחבלים שהתבצרו בבית ספר והסתתרו מאחורי אוכלוסייה אזרחית. בד בבד, מפקד הגדוד התעדכן כי יום לפני כן, חמוש בלבוש אזרחי פוצץ את עצמו לאחר שהתקרב לכוח צה"ל.

בבוקר האסון, לקראת 09:00, עלה לוחם לעמדת צה"ל בקומה שלישית של "בית המג"ד" - בניין שנסרק וטוהר לצורך פעילות צה"ל. לאחר כשעה, הוא החל לזהות צלליות ולשמוע רעשי צעדים במבנה הרחוק כמה עשרות מטרים ממנו. הלוחם דרך את נשקו, ולאחר שזיהה במקום שלושה אנשים, שרק בהמשך התבררו כחטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה, הכריז "מחבלים" ופתח באש. הוא פגע בשניים מהם, והשלישי נמלט למבנה סמוך.

יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנחטפו לרצועת עזה ונורו בשוגג על ידי צה"ל, 16 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנחטפו לרצועת עזה ונורו בשוגג על ידי צה"ל, 16 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד הגדוד, ולוחמים נוספים שנמצאו ב"בית המג"ד", שמעו את האדם שנמלט צועק "הצילו" בעברית. בקשר, ובקריאות בין החיילים בבניין, הועבר מסר ברור - "חדל אש".

המג"ד קרא לעבר האדם השלישי, שזהותו טרם התבררה, לצאת החוצה. כשהמג"ד רואה אותו בשטח, הוא יוצא לכיוונו, ומדגיש שוב לכוח שמאחוריו - לא לבצע ירי. בד בבד, הזהיר המג"ד את לוחמיו לא להתקרב למקום, מחשש לפיגוע משיכה.

אז, החל האדם לצעוד לעבר הבניין בו שהו הלוחמים. ברגע הקריטי הזה, כך עולה מהתחקיר, לוחם ראה אותו מתקרב אל המבנה, ירה לעברו קליע בודד ופגע בו. זמן קצר לאחר מכן, לוחם נוסף באותה עמדה גם הוא פתח באש - לאחר שחשב שמדובר באויב.

לפי הנטען בתחקיר, שני הלוחמים בעמדה לא שמעו את קריאתו של המג"ד לחדול ירי, מאחר והיו מבודדים בקומה אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה. דובר צה"ל
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה/דובר צה"ל

לאחר ששלושת החטופים נורו, המג"ד, שעדיין חשש למקרה נוסף של פיגוע משיכה, הנחה את הלוחמים לבצע ירי לעבר נקודות מאיימות באזור. לאחר מכן, יצא יחד עם מפגד הפלוגה לסרוק את המבנה בו שהו החטופים. מחשש שהגופות ממולכדות במטעני חבלה - מצטרפת אליהם חוליית סילוק פצצות של לוחמי יהל"ם.

רק שם, מזהים הלוחמים כי אחד מהחטופים הוא "בעל חזות מערבית", ופותחים בחקירה לזיהוי שלושת הגופות - שהתבררו כשלושת החטופים הישראלים, יותם, אלון וסאמר. למרות שהחטופים, שגם כתבו על הבניין בו שהו "SOS" ו"הצילו", הניפו דגל לבן לעבר הלוחמים - אך מלבד החייל שזיהה אותם, יתר הכוח לא הבחין בדגל, והוא התגלה רק בדיעבד, במהלך סריקות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully