וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם, שנהרג מאש צה"ל, תיעד את המחבלים רגעים לפני שנחטף

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 19:13

כשהחלה מתקפת הרקטות ב-7 באוקטובר, יותם חיים בן ה-28, שהיה מתופף בלהקה, התאכזב מהאפשרות שיבוטל פסטיבל המטאל שבו היה אמור להופיע באותה שבת. בהמשך הוא נראה מתעד את המחבלים שחדרו לכפר עזה. לפני שנחטף הוא כתב בווטסאפ למשפחתו: "שורפים לי את הבית, אני הולך למות"

רגע לפני שנחטף: יותם חיים ז''ל תיעד בבוקר ה-7 באוקטובר את רגעי חדירת המחבלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יותם חיים בן ה־28, אחד משלושת החטופים שנורו אתמול (שישי) למוות בשוגג על ידי לוחמי צה"ל, תיעד ב-7 באוקטובר את רגעי חדירת המחבלים לקיבוץ כפר עזה, בו התגורר וממנו נחטף. בסרטון שעלה לרשתות החברתיות נראה יותם מצלם את המחבלים מבעד לדלתו הפתוחה, ומיד סוגר אותה, לפני שנכנס לממ"ד.

יותם, שהיה מתופף בלהקת Persephor, היה אמור להופיע באותה שבת בפסטיבל מטאל עם להקתו. כשהחלו המטחים הראשונים מעזה בשעות הבוקר, הוא עוד התרגז על כך שהפסטיבל עלול להתבטל.

ב־6:44 התקבלה הודעה קולית מיותם בווטסאפ המשפחתי: "ישבתי בחוץ עם הקפה שלי, ממש יצאתי סוף סוף עם הקפה והסיגריה, ואז אני שומע שני מטוסים שלנו כנראה, אני רואה אותם מגיחים מבעד. פתחתי את המצלמה ותפסתי את הרגע שהתחיל הצבע האדום הראשון, מאז זה לא מפסיק. מרעידים אותנו. זה לא של צה"ל. זה ממש יום כיפור. דווקא היום? אם יתחילו לסגור לי כבישים עכשיו, אני צריך לנסוע להופיע".

ב-7:37 הוא כתב: "זה ממש ליד הבית שלי. אני מפחד, אני שומע אותם בחוץ". גם ב-9:59, בזמן שהוא בממ"ד, הבין יותם את גודל האירוע: "מלא מחבלים פרצו את הגדר מחוץ לבית שלי עם נשקים. אני מפחד ממש. הם יורים לי על הבית".

יותם חיים. נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יותם חיים בהופעה של להקתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החל מ-10:25, ועד שניתק איתו הקשר כעבור 20 דקות, התקבלו כמה הודעות מיותם:

10:25: "יש לי חורים בממ"ד. אני רועד, מישהו בבית שלי גם עכשיו. אני מרגיש שאני מתעלף כי אין לי מים ואוויר".

10:28: "משתדל לשרוד. מישהו פה ואני לא יוצא".

10:29: "לוקחים לי הכל. אני רק מקווה לשרוד".

10:30: "יורים עליי שוב".

10:30: "אף אחד לא מגיע".

10:32: "שורפים לי את הבית אני חושב. אני הולך למות זהו. אמאל'ה, אני אוהב אתכם. הדליקו את הגז אני שומע הכל".

10:34: "דחוף. זה עניין של דקות אמא"

10:43: "תכף לא אתכם. הם מפוצצים את הדלת, אני אוהב אתכם אם אני לא יוצא מזה"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
ההתכתבות בין יותם חיים למשפחתו ב-7 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא

אתמול, אחרי כ-70 יום בשבי חמאס, נורה יותם למוות בשג'אעיה בשוגג יחד עם שני חטופים נוספים, על ידי לוחמי צה"ל. השלושה הניפו מקל עם בד לבן וצעקו "הצילו", אולם הלוחמים ירו לעברם, בניגוד להוראות הפתיחה באש, כך מסר היום גורם בכיר בפיקוד הדרום, שפירט את תוצאות התחקיר הראשוני של האסון. הלוחמים חשבו כי מדובר בהטעיה לטובת פיגוע, וכי השלושה - יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה - הם מחבלים. זאת, על אף שעמדו ללא חולצה, כדי להראות שאינם ממולכדים, ועשו ככל שביכולתם כדי לסמן לחיילים שהם אינם מהווים סכנה. כך נראה המחדל שהוביל לאסון.

החטופים עמדו מחוץ לבניין שעל קירותיו היה כתוב "SOS" ו"הצילו", ונמצא עשרות מטרים בודדים מהמבנה בו היה הכוח. צה"ל חושד שהבניין ממולכד. לוחם ירה לעברם, שניים נהרגים מיידית, ואחד שב למבנה פצוע. בהמשך, צעקת "הצילו" נשמעת בעברית, המג"ד אומר פקודת "חדל", אולם תוך דקות, לאחר שהדמות השלישית יוצאת מהמבנה, מבוצע ירי נוסף לעבר הדמות והוא נהרג. בשני המקרים, בוצע הירי בניגוד להוראות הפתיחה באש. רק לאחר מכן, התברר כי מדובר בשלושת החטופים. גורם בכיר בצה"ל מסר פרטים אודות המחדל.

"הכוח היה בתוך מבנה בין קומות שונות, שם זיהה לוחם צה"ל שלושה אנשים, אחד מהם עם דגל לבן", מסר היום גורם בכיר בצה"ל. "הלוחם, מזהה אותם למטרת חטף (מטרה נעה, שמזהים אותה לפרק זמן קצר מאוד), יורה לעברם, ומכריז: 'מחבלים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully