וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד החטופים שנורה בעזה נהרג ביום ההולדת של אמו: "צירוף מקרים טרגי"

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 8:42

בן דודו של סאמר טלאלקה, שנורה למוות ע"י כוחות צה"ל, סיפר בריאיון ב-103FM שאמו עדיין לא מעכלת את האובדן. בנוסף, מתח ביקורת חריפה על הצבא: "אם ההתנהלות הייתה בהתאם לחוקים, היינו יכולים להיות במקום שמח - הגוף שהיה אמור להגן עליו הוא זה שגזל ממנו את החופשיות"

בווידאו: דובר צה"ל: שלושה חטופים ישראלים נורו למוות בשוגג/צילום: דו"צ

עלא טלאלקה, בן דודו של סאמר טלאלקה שנחטף ב-7 באוקטובר ונורה למוות על ידי כוחות צה"ל בשג'אעיה, סיפר הבוקר (ראשון) המשפחה קיבלה את ההודעה על מותו ביום הולדתה של אמו. "זה היה צירוף מקרים טרגי", אמר בריאיון לאודי סגל, טל לב רם וענת דוידוב ב-103FM. "היא כל הזמן תיכננה איך לקבל אותו, ועכשיו התחושה קשה - ייקח לה המון זמן להשתקם נפשית, רגשית, ולקבל את אי-קיומו של סאמר בבית. היו לו תוכניות להתחתן בקיץ הקרוב".

עלא אמר כי גורמי הצבא שהגיעו להודיע על מותו של בן דודו אמרו כי הוא נורה בשוגג. "אבל אני חושב שההתייחסות שלנו הייתה יותר לעבד את הטראומה, את הכאב, את הכעס ואחרי זה להתעסק בכל הנושאים של איך נהרג ומי אשם ומי לא", הסביר עלא. "ככל שהתחקיר מתקדם אנחנו רואים עוד פרטים. היינו יכולים להיות במקום אחר של שמחה, במידה וההתנהלות של צה"ל הייתה בהתאם לחוקים ובהתאם לנוהל שצפוי מהם".

סאמר טלאלקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סאמר טלאלקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עלא המשיך למתוח ביקורת חריפה על הצבא: "הגוף שהיה אמור להגן ולהחזיר את סאמר לחיק המשפחה, זה הגוף שגזל ממנו את החופשיות, במיוחד כשסאמר כבר יצא מהשבי עם שני החברים האחרים ונשם את החופשיות לרגעים קטנטנים ואז נגזלה ממנו כל החופשיות. מבחינתי ומבחינת שאר בני המשפחה, אני חושב שמה שהתנהל בשדה הקרב היה טעות חמורה שגזלה מהחטופים את חייהם. גם כאן צריך להפיק את כל הלקחים בנושא הזה.

"מאז פרוץ המלחמה, היו שתי סיסמאות - קודם כל להחזיר את הביטחון למדינה, נקודה שנייה להחזיר את החטופים, אבל בימים האחרונים אנחנו רואים חטופים חוזרים בתור גופות", הוסיף עלא. "אני חושב שעד היום התושבים לא כל כך מרגישים את הביטחון שהממשלה שידרה, זה מצד אחד. מצד שני, גם נושא ההתייחסות של הממשלה לחברה הערבית והבדואית בפרט, הממשלה לא צריכה להתייחס אלינו בנפקד, ואנחנו צריכים לקבל יחס בהתאם - יש לנו את אותו הגורל ואנחנו באותו צד. אנחנו כן אזרחים וכל טיל שיוצא לא מבדיל בין ערבי ליהודי".

יותם חיים. נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יותם חיים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול סיפר גורם בכיר בפיקוד הדרום כי שלושת החטופים שנורו, יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה, הניפו מקל עם בד לבן וצעקו "הצילו", אולם הלוחמים ירו לעברם בניגוד להוראות הפתיחה באש. הלוחמים חשבו כי מדובר בהטעיה בניסיון לפגוע בכוחות פיגוע, ושהשלושה הם מחבלים. זאת, על אף שעמדו ללא חולצה, כדי להראות שאינם נושאים מטענים, ועשו ככל שביכולתם כדי לסמן לחיילים שהם אינם מהווים איום.

בנוסף, החטופים עמדו מחוץ לבניין שעל קירותיו היה כתוב "SOS" ו"הצילו", ונמצא עשרות מטרים בודדים מהמבנה בו היה הכוח, צה"ל חשד שהבניין ממולכד. לוחם ירה לעברם, שניים נהרגו מיידית, ואחד שב למבנה פצוע. בהמשך, נשמעה צעקת "הצילו", המג"ד ניסה לחדול את הירי, אך תוך דקות החטוף יצא מהמבנה והכוח ירה לעברו שוב. בשני המקרים, בוצע הירי בניגוד להוראות הפתיחה באש. רק לאחר מכן, התברר כי מדובר בשלושת החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully