וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל חשף: שלושה חטופים נהרגו מאש כוחותינו

תא"ל הגרי הודיע כי במהלך הלחימה בשג'אעיה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים כאיום ופתח לעברם באש: יותם חיים ואלון שמריז, שנחטפו מכפר עזה, וסאמר טלאלקה שנחטף מניר עם. משפחות החטופים: "הדרך הצבאית לא עובדת, חייבים עסקה נוספת ועכשיו"

בווידאו: דובר צה"ל: שלושה חטופים ישראלים נורו למוות בשוגג/צילום: דו"צ

כוח צה"ל זיהה כאיום שלושה חטופים ישראלים במהלך הלחימה בשג'אעיה, פתח לעברם באש - והם נהרגו. כך חשף הערב (שישי) דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. בתקרית הקשה, שעלולה להשפיע על המשך הלחימה, נהרגו יותם חיים, שנחטף מכפר עזה בידי חמאס ב-7 באוקטובר; סאמר טלאלקה, שנחטף אף הוא ב-7 באוקטובר, מניר עם; ואלון שמריז, שנחטף מכפר עזה ב-7 באוקטובר.

לפי הודעת צה"ל, במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה בקרב הכוח חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל, ואחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו במחנה שורה הסמוך לרמלה, ושם התבררה זהותם.

בצה"ל מסרו כי הצבא החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שנרשמו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. בצבא הוסיפו כי לקחים מיידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח, וכי צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות.

יותם חיים. נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היה אמור לנגן בפסטיבל בשבת השחורה. יותם חיים, שנחטף מכפר עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יותם חיים, בן 28 במותו, נחטף מביתו בקיבוץ כפר עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. לפני שהקשר עימו נותק הוא הספיק לומר: "שורפים לי את הבית, אני עומד להיחנק". יותם הוא מוזיקאי, מתופף בלהקת Persephore. באותה השבת היה אמור יותם לנגן בפסטיבל מטאל בתל אביב.
"טיילנו יחד בצרפת והתלהבנו שקוראים שם 'מאמו' לאמהות. מאז אנחנו קוראים ככה אחד לשנייה", סיפרה איריס חיים, אימו של יותם.

סאמר טלאלקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבן הבכור מתוך עשרה ילדים. סאמר טלאלקה, שנחטף מניר עם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סאמר טלאלקה, בן 25 ומותו, היה חקלאי ומורה מהכפר חורה, שעבד עם אביו ואחיו במדגרה בקיבוץ ניר עם. בשבת השחורה היה עם אביו במדגרה בקיבוץ, וסיפר בשיחה עם אחותו כי נפגע מירי מחבלים, עד שהשיחה איתו התנתקה. אימו, לילה, סיפרה בימיה הראשונים של המלחמה כי היא חולמת עליו בכל לילה ומתעוררת תוך כדי שהיא צועקת את שמו. סאמר, הבן הבכור מתוך 10 ילדים, היה חובב אופנועים מושבע, שאהב לבלות עם חברים ולטייל בשטח.

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האב חשש: "הוא כבר לא יחזור". אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלון שמריז, בן 26 במותו, היה סטודנט להנדסת מחשבים. בחודש שעבר, במהלך אחת הפעימות של עסקת החטופים, שוחח עם "וואלה" אביו של אלון, אבי, והביע תרעומת על כך שבנו טרם שוחרר. מילותיו מקבלות בדיעבד משמעות מצמררת, לנוכח ההודעה הקשה הערב על מות החטופים מאש כוחותינו. "אני שמח בשביל המשפחות שמשתחררות, אבל הבן שלי עוד בשבי בעזה. זה לא יכול להיות. לא רק שאני לא יודע מתי הוא יחזור, אני גם חושש שהוא לא יחזור כלל", אמר אז ל"וואלה", "כמו שהממשלה הזאת מתנהלת, הוא לא יחזור".


האב הביע באותו ראיון חשש שחטופים ייפגעו עם תום הפסקת האש, ואמר כי "צריך לעצור את האש ולדאוג שכל החטופים שלנו יחזרו הביתה. אחרי זה, שיעשו מה שהם רוצים. זאת חובה מוסרית של הממשלה הזאת שהביאה אותנו למצב הזה. אני לא סומך על אף אחד: לא על חמאס ולא על הממשלה".

רוני, אחותו של אלון, אמרה אתמול בהדלקת נרות באוהל קיבוץ כפר עזה בכיכר החטופים כי "אלון, השארת חור עצום במשפחה מאחוריך. אתה תמיד תהיה האח שמחבר בין כל האחים. ביני, האחות הקטנה, הרגישה, שצריכה תשומת לב והכלה, לבין האחים הגדולים, ה'באנים'"

החטופה אופליה רויטמן ומשפחת ליימברג עוברות לידי הצלב האדום (הפעימה החמישית) . 28 בנובמבר 2023. צילום מסך, אתר רשמי
"צריך עוד עסקה, כדי שלא יחזרו בארונות". שחרור ישראלים מעזה בנובמבר האחרון/אתר רשמי, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב כי הוא מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את מות שלושת החטופים. "זוהי טרגדיה קשה מנשוא, מסר, "מדינת ישראל כולה אבלה בערב זה. ליבי עם המשפחות הדואבות בשעת יגונן הקשה". נתניהו הוסיף כי הוא "מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס אף הוא לתקרית הקשה. "הלב מרוסק עם היוודע הטרגדיה הערב. אני מבקש לחבק את המשפחות - כל עם ישראל בוכה יחד איתכן", כתב בציוץ בטוויטר, "אני מחזק את כל משפחות החטופים, וגם את החיילים שנמצאים בעומק השטח ומבצעים משימה מורכבת וחשובה מאין כמוה שלא ידענו מאז קום המדינה. הכאב המלווה את המערכה, גדל יותר נוכח האירוע הקשה". גנץ כתב עוד כי חלק מהניצחון במלחמה הוא בהחזרת כל החטופים הביתה. "נעשה הכל כדי להחזיר אותם בחיים. הכל", הוסיף.

משפחות החטופים - הן אלו ששוחררו והן אלו שעדיין מוחזקים ברצועה - החלו להגיב מייד עם הישמע הבשורה הקשה. כך, למשל, אמר חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו מהשבי בעזה, כי יש להתניע עסקה נוספת לשחרור שאר החטופים, כדי שלא ייפגעו בתקריות דומות. "אין דרך צבאית. אין זמן. המסקנה של כל אדם שיש לו גם לב וגם שכל היא אחת: ישראל חייבת ליזום עסקה בשביל להחזיר אותם בחיים ולא בארונות - ועכשיו", צייץ בטוויטר.


דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד ליפשיץ ששוחררה בסוף אוקטובר האחרון משבי חמאס, התבטא ברוח דומה. "זה עבר כל גבול", אמר בפוסט באינסטגרם שלו, וקרא ל"עצירה, עסקה ושחרור חטופים מיידי! די לנפילת חיילים, הפקרת שבויים והרס ערך חיי אדם בישראל".

מקיבוץ כפר עזה, קיבוצם של יותם חיים ואלון שמריז, נמסר כי קהילת כפר עזה מרכינה ראש על מותם. "אסון כבד זה רק מדגיש את הבהילות והדחיפות בהחזרתם הביתה של כל החטופים, ובהם קית' סיגל, אמילי דמארי, דורון שטיינברכר והאחים זיו וגלי ברמן שנחטפו גם הם מכפר עזה. ליבנו עם המשפחות האהובות שאיבדו את היקר מכל, ואנו שותפים לצערן הכבד והבלתי נתפס", נכתב בהודעת הקיבוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully