וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 60 עד 85, בתת-תנאים במנהרות: תשעת החטופים המבוגרים שעדיין מוחזקים בעזה

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 7:24

תשעה חטופים מבוגרים עדיין נותרו בשבי חמאס. בנוסף אליהם, נמצאת בידי ארגון הטרור גם גופתו של אריה זלמנוביץ' בן ה-85. חלקם במצב בריאותי רע, וזקוקים לתרופות באופן יומיומי. חלק מנשותיהם שוחררו, בעוד הם נותרו מאחור

בווידאו: חטופה ששוחררה: "אין לכם מושג מה קורה בעזה"/תמונה: רויטרס

תשעה ישראלים מעל גיל 60 עדיין נמצאים, נכון להיום (ראשון), היום ה-72 למלחמה, בשבי החמאס בעזה. המבוגר בהם, עמירם קופר, בן 85. חלקם זקוקים לתרופות מצילות חיים, חלקם נותרו מאחור בעוד נשותיהם שוחררו בעסקאות החטופים.

עודד ליפשיץ

עודד ליפשיץ בן ה-83 נחטף יחד עם אשתו יוכבד ליפשיץ ביום המתקפה של מחבלי חמאס על ניר עוז. ב-23 באוקטובר שוחררה יוכבד משבי חמאס, אך עודד עדיין נותר ברצועת עזה.

יוכבד ועודד ליפשיץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עודד ליפשיץ יחד עם אשתו יוכבד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עמירם קופר

עמירם קופר, בן 85, נחטף יחד עם אשתו נורית. השניים נחטפו גם הם מקיבוץ ניר עוז. נורית שוחררה מהשבי יחד עם יוכבד ועמירם נותר ברצועת עזה.

עמירם ונורית קופר מניר עוז, היא שוחררה על ידי חמאס והוא עדיין שבוי. ללא, אתר רשמי
עמירם קופר יחד עם אשתו נורית/אתר רשמי, ללא

אברהם מונדר

אברהם מונדר בן ה-79 נחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם אשתו רותי, בתו קרן והנכד אוהד. קרן ובנה אוהד נסעו באותה השבת לבקר את הסבא וסבתא בדרום ונפלו בשבי איתם. בפעימה הראשונה של עסקת החטופים שבו לישראל קרן, אוהד והסבתא רותי. אברהם נותר בשבי בעזה.

אברהם מונדר שנחטף לעזה ומשפחתו. באדיבות המשפחה
אברהם מונדר יחד עם אשתו רותי והנכד אוהד/באדיבות המשפחה

פרננדו מרמן ולואיס הר

פרננדו מרמן, בן ה-60 נחטף יחד עם אחותו קלרה מרמן בת ה-60, ובן זוגה ולואיס הר בן ה-70. יחד איתם נחטפה גם האחות הנוספת גבריאלה ליימברג עם בתה מיה בת ה-17. ב-28 בנובמבר שוחררו גבריאלה, מיה, וקלרה מרמן. פרננדו ולואיס נותרו בידי חמאס.

יוסף אלזיאדנה

יוסף אלזיאדנה, בן 60, מכפר בפזורה הבדואית סמוך לרהט, נחטף יחד עם בתו עיישאה ובניו בילאל וחמזה בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר. הארבעה עבדו יחד ברפת בקיבוץ חולית כשמחבלי חמאס חטפו אותם לעזה. בתחילה חשבו במשפחה שהם נרצחו, אך בצה"ל הראו להם סרטון ובו הם נראים בעזה לצד המחבלים. ב-30 בנובמבר שוחררו עייאשה ובילאל מהשבי.

יוסף אלזיאדנה, בן 60, נחטף לעזה יחד עם בתו ושני בניו. באדיבות המשפחה
יוסף אלזיאדנה/באדיבות המשפחה

קית' סיגל

קית' סיגל, בן ה-64, נחטף יחד עם אשתו אביבה, גננת בת 62, ביום מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. אביבה שוחררה מהשבי ב-26 בנובמבר.

אלכס דנציג ואיציק אלגרט

אלכס דנציג, בן 75 מניר עוז, נחטף יחד עם גיסו איציק אלגרט, בן 68. השניים נחטפו מהישוב ניר עוז. כשהמחבלים פרצו לקיבוץ, איציק נפצע בידו וברח לממ"ד. הוא התקשר לאחיו דני, ששמע כיצד המחבלים פורצים לממ"ד וחוטפים את איציק הפצוע.

אלכס דנציג, היה ממייסדי המסעות לפולין, עבד כ-30 שנים ב'יד ושם' והכשיר מאות ואלפי מדריכים. ביום הטבח היה בקשר עם בנו עד השעה 08:15, ואמר לבנו שהוא שומע פיצוצים מהשעה 09:00 הטלפון של אלכס כבר לא היה זמין, וממידע שהעביר השב"כ למשפחה, על פי איכון הטלפון של אלכס, נראה כי בשעה 10:30 הוא כבר היה ברצועת עזה. בשעה 18:00 באותו יום שבת, צה"ל הגיע לביתו של אלכס, כשהבית היה ריק מאדם ונראה שלא היו בו סימני חבלה. אלכס חולה לב וצריך לקחת תרופות חיוניות על בסיס יומי.

אלכס דנציג שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלכס דנציג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איציק אלגרט שנחטף לעזה. באדיבות המשפחה
איציק אלגרט/באדיבות המשפחה

אריה זלמנוביץ' - נרצח וגופתו מוחזקת בעזה

אריה זלמנוביץ', בן 85, הוא דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. מדי יום נהג אריה לשוחח עם בנו בשעה 18:30. בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, אריה נחטף לעזה. הוא הספיק לדבר עם בנו בשעה 09:25 ולעדכן שיש מחבלים בקיבוץ ומאז ניתק עמו הקשר. ב-1 בדצמבר נודע כי זלמנוביץ' נרצח בשבי.

אריה זלמנוביץ' שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אריה זלמנוביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully