וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד המסעות לפולין נחטף לעזה; בנו טס לוורשה כדי לשחררו

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 15:51

אלכס דנציג, ממייסדי המסעות לפולין שהכשיר אלפי מדריכים ליעד, נחטף בשבת השחורה. בנו, יובל, יצא לפולין למסע הסברה במטרה לשחררו ונפגש עם נשיא פולין, שאמר לו: "יש לי אזרח חטוף בעזה צריך לשחרר אותו"

בווידאו: יציע האורחים במליאת הכנסת עם תמונות החטופים/צילום: ערוץ הכנסת

הקשר עם אלכס דנציג מניר עוז (75) נותק בבוקר יום שבת הנורא. אחרי זמן רב קיבלו בני המשפחה את הידיעה שאלכס נחטף לרצועת עזה במצב בריאותי רעוע, לאחר אירוע לב קשה שעבר. מפעל חייו של אלכס, שמחזיק בבעלותו אזרחות פולנית בנוסף לזו הישראלית, היה הדיאלוג הישראלי-פולני.

מתוך משבר אישי גדול ובניסיונות נואשים להחזיר את אביו וחבריו מניר עוז, יצא בנו יובל למסע הסברה בגרמניה ופולין, פגש בכירי ממשל והשתתף בשלושה אירועים: בבית ואנזה בגרמניה, בבית הכנסת בוורשה (שם אביו נולד ובני משפחתו נרצחו בשואה) ואירוע בכיכר המרכזית של ורשה.

בשיחה עם וואלה! מספר יובל על אביו ועל דודו שנחטפו לעזה: "אבא שלי אלכס דנציג ודוד שלי איציק אלגרט נחטפו לעזה מקיבוץ ניר עוז. אבא שלי הוא בן 75 ודוד שלי איציק בן 69. אבא שלי אזרח פולני בנוסף לאזרחות הישראלית שיש לו, ואיציק הוא אזרח דנמרק".

אלכס דנציג שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חטף לרצועת עזה במצב בריאותי רעוע. אלכס דנציג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יובל דנציג עם נשיא פולין במאמציו לשחרר את אביו אלכס דנציג, חטוף בעזה. ללא, אתר רשמי
יובל דנציג עם נשיא פולין במאמציו לשחרר את אביו אלכס דנציג, חטוף בעזה/אתר רשמי, ללא

על מה שקרה באותה השבת מספר דנציג: "אבא שלי הוא איש לא בריא. הוא עבר התקף לב לא מזמן ונוטל תרופות. דוד שלי נפצע, ואנחנו יודעים זאת כי הוא צלצל לדוד אחר במהלך האירוע. אחותי ניצלה בשבת הזאת לאחר שגיסי נלחם במחבלים בבית. המחבלים ניסו להצית את הבית עליהם, ולמזלנו אחותי קפצה מהחלון בדיוק כשהצבא חיכה לה בחוץ והגיע באותה שנייה, זה מזל כי למחבלים הייתה שיטה לשרוף את הבתים ואז לירות, או לזרוק רימון על מי שקופץ מהחלון".

דנציג מוסיף ומספר: "אבא שלי הוא ממייסדי המסעות לפולין. הוא עבד כ-30 שנים ב'יד ושם' והכשיר מאות ואלפי מדריכים. מאז השבת הנוראית, חברים שלו בפולין פתחו דף פייסבוק ויש שם המון פעילות. ידענו כמה אבא חזק בפולין אבל לא הבנו את סדרי הגודל".

אלכס דנציג, חטוף בעזה. ללא, אתר רשמי
עבר התקף לב לא מזמן ונוטל תרופות. אלכס דנציג/אתר רשמי, ללא

"זו מלחמה על הבית"

אני מנסה לא להתערב בשיחה ויובל ממשיך לספר: "בשבוע שעבר הייתי בגרמניה ובפולין, וערכנו פגישות בבית ואנזה (מוזיאון שעוסק בוועידה שהתקיימה שם, שבמהלכה התגבשה ההחלטה להוציא את 'הפתרון הסופי' להשמדת יהודי אירופה - ב.א). המנהלת של המוזיאון מכירה את אבא שלי מ'יד ושם'. בפולין ערכנו אירוע בבית כנסת בוורשה ונפגשנו עם יו"ר הסנאט. נפגשתי עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, ביחד עם שגריר ישראל וזו הייתה פגישה מאד לבבית. הנשיא שפך הרבה מידע על אבא שלי ומאז אנחנו בתקשורת איתם. הנשיא אמר לי שמבחינתו יש לו אזרח חטוף והוא צריך להציל אותו בכל דרך".

לסיום, הוא אומר: "מה שלנו מאוד חשוב זה שאנשים יבינו מה קורה בעולם. הלחץ בעולם מאוד חשוב כדי לתת לנו את אורך הרוח לפעול ולהחזיר את החטופים. מהראיונות שעשיתי בתקשורת בעולם, אני יכול לומר שאי אפשר להגיד שאנחנו מנצחים את דעת הקהל. הרבה אנשים באירופה לא מבינים מה קרה פה ב-7 באוקטובר, הם חשובים שזה עוד עימות רגיל. אבל זו מלחמה על הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully