וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מחליפים מג"ד נערץ באמצע מלחמה? "זה היה מהרגעים המורכבים בחיי"

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 11:49

מיד כשקיבל את ההודעה על מותו של סלמאן חבקה, היה ברור לסא"ל רועי שהוא יצטרך להיכנס לנעליו הגדולות. בריאיון בלעדי בוואלה! הוא סיפר על הגדוד שהיה ערוך ומוכן בזכות המג"ד שנפל וההתקפה הראשונה שהוציא לפועל. "היה ברור לכולם מה היעד ומה צריכים לעשות"

בווידאו: חטיבת גולני נלחמים בשג׳אעיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"/דובר צה"ל

ב-2 בנובמבר, בשעה 02:30 בלילה, ישב סא"ל רועי בחדר המלחמה של חטיבה 188 כשקצין האג"מ נכנס פנימה ודיווח למח"ט, אל"מ אור וולוז'ינסקי, שיש פצועים לגדוד 53 של גולני בקרב עם מחבלים בצפון הרצועה. קצין האג"מ סיפר כי ככל הנראה סלמאן חבקה, מפקד הגדוד, נפגע בתקרית. וולוז'ינסקי וסא"ל רועי האזינו לקשר - ותוך זמן קצר התברר שחבקה נהרג.

לכל העדכונים על המלחמה

"אני והמח"ט הסתכלנו זה על זה בעיניים, היה ברור לשנינו שאני צריך לנסוע לגדוד - להגיע לשם, להבין מה קורה ולייצר תמונת מצב", סיפר רועי שהיה אמור להחליף את חבקה בקיץ. "הגעתי לגדוד, התמונה התבהרה מהר - זה גדוד ברמה גבוהה, מפקד שהכין אותו בצורה מעוררת השראה. גדוד שממשיך את המשימה, עם ביטחון בקשר, היה ברור לכולם בגדוד מה היעד ומה צריכים לעשות".

הענקת דרגה למג"ד 53, סא"ל רועי כץ. דובר צה"ל
טקס החלפת המג"דים בתוך הרצועה/דובר צה"ל
סא"ל סלמאן חבקה ז"ל - מפקד גדוד 53 בחטיבה 188 נהרג בקרב בעזה. דובר צה"ל
מג"ד 53, סלמאן חבקה, שנפל בקרבות ברצועה/דובר צה"ל

סא"ל רועי חזר לזמן קצר לישראל וכעבור כמה ימים קיבל את הפיקוד על הגדוד באופן רשמי, כבר באותו היום הוא נערך להתקפה שתצא לפועל במערך הלילה. על טקס החילופים שנערך בשטח הרצועה סיפר: "זה היה 15 דקות, אבל מהרגעים המורכבים בחיי. סלמאן היה חבר, בן אדם מעורר השראה. נכנסתי לנעליים גדולות מאוד, ופתאום נפלה לי ההבנה של גודל האחריות, סלמאן הכין את הגדוד למלחמה בצורה טובה מאוד והוביל את החטיבה להישגים".

סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר סיים סא"ל רועי את השיחות עם הפיקוד הבכיר בגדוד - ויצא להתקפה הראשונה. "אתה מהר מאוד מגלה גוף חזק מאוד, מיומן, עם מכלול חזק ומקצועי מאחוריך. מהר מאוד אתה מבין איך הם צברו הישגים, סלמאן היה מפקד קפדן ואתה רואה תוצאות, הוא השאיר חותם על הגדוד", הסביר הקצין. "ברגעים שלפני ההתקפה חשבתי על המפקדים שלי שמינו אותי לתפקיד - הם היו יכולים למנות מישהו אחר, זו לא החלטה פשוטה, וזו זכות להיות מג"ד, אני גאה להיות חלק מההיסטוריה".

הענקת דרגה למג"ד 53, סא"ל רועי כץ. דובר צה"ל
טקס החלפת המג"דים בתוך הרצועה/דובר צה"ל

"הייתי רוצה לתת לסלמאן צ'פחה על השכם ולהגיד לו 'כל הכבוד'. צוות הקרב הגדודי שהוא השאיר עובד כמו מכונה משומנת", המשיך סא"ל רועי. "אמרתי להם: 'סלמאן הכין אתכם כמו שצריך'. אם אני ומפקד פלוגה בחטיבה מדברים והוא מבין אותי - אז אני יודע שצה"ל מוכן. כל מסגרת שמאבדת את המפקד שלה, בטח אחד כמו סלמאן, זה משאיר חור גדול. גדלתי בגדוד, אני מכיר את כולם טוב מאוד וזה עוזר לי, ובאמת לכל לוחם יש לו את ה'למה' ויש לו את הדרך".

תחת פיקודו של סא"ל רועי פרץ גדוד 53 את קו החוף עבור חטיבת גולני, והגיע ראשון אל הנמל של עזה. הלוחמים פשטו על האזור ואיתרו בעזרת המודיעין אמצעי שליטה של חמאס, כמו טלפונים ניידים, מסמכים, אמצעי לחימה ועוד. הגדוד נלחם מאזור המעגנה עד לשכונת זיתון, שבה הרג עשרות מחבלים, השמיד עשרות פירי מנהרות ונלחם בשג'אעיה לצד גדוד 13, כולל בקרב בו נהרגו מפקדים בכירים מהחטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully